Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-20@06:39:52 GMT

۲ بیمار کرونایی در استان سمنان بستری هستند

تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۴۲۶۳۶

۲ بیمار کرونایی در استان سمنان بستری هستند

به گزارش خبرنگار مهر، طبق اعلام ستاد مقابله با کرونا و آمارهای ارائه شده از سوی دانشگاه‌های علوم پزشکی سمنان و شاهرود طی ۲۴ ساعت منتهی به انتهای پنجشنبه هیچ بیمار کرونایی در استان سمنان جان خود را از دست نداده است.

طبق اعلام کمیته اطلاع رسانی ستاد مقابله با کرونای استان سمنان، ۶۱ فرد مشکوک به کرونا در شبانه‌روز گذشته به مراکز درمانی استان مراجعه کردند در بازه زمانی مذکور همچنین تست کرونای یک نفر به صورت قطعی مثبت شد که او نیز به صورت سرپایی خدمات درمانی دریافت و برای استراحت به منزل رفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هم اکنون دو بیمار کرونایی در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های استان سمنان بستری هستند.

نگاهی به رنگ بندی اعلام شده از سوی ستاد مقابله با کرونا، مبنی بر آمارهای صادره از سوی دانشگاه‌های علوم پزشکی سمنان و شاهرود نشان می‌دهد که شهرستان‌های دامغان، سرخه، آرادان، میامی و مهدی شهر وضعیت زرد هستند.

همچنین شهرستان‌های شاهرود، سمنان و گرمسار وضعیت آبی به سر می‌برند که نشان از تثبیت شرایط در استان دارد.

توصیه دانشگاه‌های علوم پزشکی سمنان و شاهرود واکسیناسیون افراد بالای پنج سال در استان سمنان است تا شاهد کاهش شیوع بیماری کرونا باشیم از سوی دیگر رعایت فاصله گذاری اجتماعی از دیگر توصیه‌های شبکه بهداشت و درمان است.

از پس فردا مراکز تجمیعی واکسیناسیون در استان سمنان تعطیل می‌شوند و مراکز بهداشت تنها واکسن کرونا را تزریق خواهند کرد دلیل این تصمیم هر چند کاهش ساعات کاری مراکز اعلام شده اما مشخصاً عدم استقبال مردم از واکسن محسوب می‌شود.

کد خبر 5494497

منبع: مهر

کلیدواژه: ویروس کرونا دانشگاه علوم پزشكی سمنان دانشگاه علوم پزشکی شاهرود بوشهر کرمانشاه گرد و غبار احتکار آلودگی هوا هدفمندی یارانه ها خراسان رضوی آمار کرونا گرد و خاک ویروس کرونا مشهد ایلام تعطیلی مدارس استان سمنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۴۲۶۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره مندی بیش از یک هزار و ۵۰۰ بیمار هموفیلی از خدمات درمانی و مراقبتی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز خراسان رضوی، دکتر رضا وثوقی مقدم با اشاره به خدمات رایگان درمانی و مراقبتی به بیماران هموفیلی در کلینیک تخصصی سرور بیان کرد: در حال حاضر تعداد یک هزار و ۵۹۰ پرونده فعال بیماران هموفیلی در این کلینیک موجود است.

مدیر امور بیمارستان‌ها و تعالی خدمات بالینی دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: بیماران هموفیلی از مشهد و استان‌های مجاور در این مرکز درمانی تحت پوشش قرار گرفته و خدمات درمانی، پیشگیرانه، بهداشتی و آموزشی دریافت می‌کنند.

دکتر رضا وثوقی مقدم با اشاره به اینکه افراد مبتلا به هموفیلی به علت سطح پائین یا عدم وجود پروتئین‌هایی به نام فاکتور‌های انعقادی قادر به متوقف کردن روند خونریزی نیستند، خاطر نشان کرد: از جمله مهم‌ترین اقدامات دانشگاه علوم پزشکی مشهد پیگیری مستمر در جهت تامین فاکتور‌های انعقادی بیماران هموفیلی است.

مدیر امور بیمارستان‌ها و تعالی خدمات بالینی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در پایان با اشاره به خدمت رسانی به بیماران درخارج از شیفت افزود: بیمارستان امام رضا (ع) آماده خدمت رسانی به این بیماران در شیفت‌های غیر متعارف می‌باشدکه بیماران میتوانند با مراجعه از خدمات اورژانس بیمارستان بهره‌مند گردند.

دیگر خبرها

  • مراکز مجاز به ارائه خدمات زالودرمانی اعلام شد
  • کدام مراکز مجاز به ارائه خدمات زالودرمانی هستند
  • مراکز مجاز به ارائه خدمات زالودرمانی
  • افتتاح مرکز جامع سلامت روستای میقان شاهرود
  • اعلام سرانه بیمه درمان پرداختی دهک‌های اول تا نهم/ فرانشیز بستری مددجویان «صفر» شد
  • به درمان سرطان به کمک آزمایش دی‌ان‌ای امیدوار باشیم؟
  • ۲ طرح بهداشت و درمان در شاهرود افتتاح و کلنگ زنی می‌شود
  • شناسایی ۹۱۸ بیمار مبتلا به هموفیلی در فارس
  • ‌شناسایی ۹۱۸ بیمار مبتلا به هموفیلی در فارس
  • بهره مندی بیش از یک هزار و ۵۰۰ بیمار هموفیلی از خدمات درمانی و مراقبتی