Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-03-28@13:31:04 GMT

آمریکا به دنبال دور کردن هند از روسیه است

تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۴۲۷۱۵

آمریکا به دنبال دور کردن هند از روسیه است

پایگاه اینترنتی شبکه تلویزیونی آر تی در خبری به نقل از پایگاه اینترنتی بلومبرگ نوشت: آمریکا به دنبال دور کردن هند از روسیه است. گزارش شده است یک بسته کمک نظامی ۵۰۰ میلیون دلاری با هدف منصرف کردن هند از (گرایش به) روسیه در راه است.

در این خبر آمده است: دولت آمریکا مایل است با ارائه یک بسته کمک نظامی به هند، از این کشور بخواهد به تدریج همکاری دفاعی اش با روسیه را کاهش دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شبکه تلویزیونی بلومبرگ به نقل از منابع آگاه گزارش داد: ارزش این بسته نظامی ۵۰۰ میلیون دلار است.

روسیه مدت طولانی است که تامین کننده سلاح برای هند است،و به ویژه سامانه‌های تسلیحاتی همچون جنگنده‌ها و زیردریایی‌های تهاجمی را در اختیار این کشور قرار می‌دهد. دست کم از سال ۲۰۰۰ میلادی، مسکو فروشنده اصلی سلاح به دهلی نو بوده است، به جز سال گذشته (میلادی) که فرانسه در این زمینه پیشتاز شد و جای روسیه را گرفت. آمریکا، اسرائیل و انگلیس نیز از جمله مهم‌ترین تامین کنندگان بزرگ (جنگ افزار برای هند) به شمار می‌روند.

هند سیاست کاهش وابستگی به تامین خارجی را از راه توسعه بخش دفاعی داخلی دارد و همچنین در سال‌های گذشته به واردات تسلیحات تنوع داده است، با این حال مسکو شریک اصلی به شمار می‌رود و نزدیک به نیمی از نیاز‌ها (ی تسلیحاتی دهلی نو را) در پنج سال گذشته تامین کرده است.

بر اساس گزارش بلومبرگ، واشنگتن امیدوار است که این (بسته ۵۰۰ میلیون دلاری) کمک بتواند هند را از روسیه دورتر سازد و آن را به آمریکا نزدیک‌تر کند.

گزارش این شبکه پیش از نشست هفته آینده سران چهارجانبه - گروه چهارجانبه ساز و کار امنیتی هند - اقیانوس آرام - که همچنین آمریکا، ژاپن و استرالیا را نیز شامل می‌شود، منتشر شده است.

هند مانند بسیاری دیگر از کشورها از پیوستن به پویش تحت رهبری آمریکا برای مجازات روسیه به علت عملیات نظامی اش در اوکراین خودداری کرده است. دهلی نو به جای آنکه مانند کشور‌های بزرگ اروپایی، منافع اقتصادی را با دامن زدن به تحریم‌های مسکو قربانی کند، به خرید بیشتر (نفت) خام از روسیه با بهای تخفیف دار اقدام کرده است.

در حالی که مقامات غربی ناخرسندی خود را از حمایت نشدن سیاست هایشان در قبال روسیه ابراز کرده اند، از هرگونه اقدام تلافی جویانه علیه هند خودداری کرده اند. همین موضوع پیش از جنگ (روسیه در) اوکراین نیز حاکم بود.

واشنگتن از تحریم دهلی نو به علت اقدام این کشور به خرید سامانه‌های دفاع هوایی اس - ۴۰۰ خودداری کرده است. این موضوع، با رویکرد (آمریکا) در قبال چین و حتی ترکیه، هم پیمانش در ناتو که هر دو به علت خرید آن سامانه دفاعی با تحریم (آمریکا) رو به رو شده اند، در تناقض است.

منابع بلومبرگ اشاره نکردند که چه زمان و در چه صورت این قرارداد اعلام می‌شود و هند چه تسلیحاتی را از آمریکا دریافت خواهد کرد. این گزارش به طور ضمنی حاکی از آن است که تسلیحات فرانسوی ممکن است در کنار (جنگ افزارهای) تولید آمریکا قرار داشته باشد. چنانچه این بسته به میزانی باشد که منابع اعلام کرده اند، هند پس از اوکراین، اسرائیل و مصر یکی از بزرگ‌ترین دریافت کنندگان کمک‌های نظامی آمریکا خواهد شد.

نه مقامات آمریکایی و نه هندی درباره تحقیق این پایگاه خبری در این زمینه، اظهار نظری نکردند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جنگ اوکراین همکاری دفاعی دهلی نو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۴۲۷۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کی‌یف: احتمال استقرار نظامیان اروپایی در اوکراین وجود دارد

دیمیترو کولبا وزیر خارجه اوکراین با اذعان به اینکه ممکن است وضعیت درگیری مسکو و کی‌یف به نحوی پیش برود که کشور‌های اروپایی برای جلوگیری از پیشروی روسیه چاره‌ای جز اعزام نیرو به اوکراین نداشته باشند، اظهار کرد: احتمال استقرار نظامیان اروپایی در اوکراین وجود دارد.

به گزارش بامداد چهارشنبه راشا تودی، وزیر خارجه اوکراین با اظهار نارضایتی از کاهش کمک‌های نظامی غرب به کی‌یف در ماه‌های اخیر، گفت: استفاده فزاینده مسکو از مهمات ارتقا یافته و هدایت شونده دلیل اصلی از دست دادن مواضع نیرو‌های اوکراین در ماه‌های اخیر بوده است.

کولبا با بیان اینکه اگر سامانه‌های دفاع هوایی بیشتری در اختیار اوکراین بود نه نیرو‌های این کشور در ماه‌های اخیر مواضع خود را از دست می‌دادند و نه زیرساخت‌های این کشور به شدت آسیب می‌دیدند، تاکید کرد: اگر سامانه‌های پاتریوت بیشتری در اختیار داشتیم، هواپیما‌های روسی حامل آن بمب‌های ارتقا یافته و هدایت شونده را قبل از رسیدن به اهدافشان، ساقط می‌کردیم.

وی در ادامه با ابراز تاسف از مقاومت قانونگذاران جمهوری‌خواه آمریکا در برابر تلاش‌های جو بایدن رئیس جمهور ایالات متحده برای در نظر گرفتن یک کمک ۶۰ میلیارد دلاری جدید به اوکراین، در پاسخ به پرسشی درخصوص دلیل تمایل نداشتن برلین به ارائه موشک‌های دوربرد تاروس به اوکراین، گفت: بار‌ها درباره این موضوع صحبت کرده‌ام و دیگر از پاسخ دادن به این پرسش خسته شده‌ام.

کولبا همچنین با استقبال از مواضع امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه درباره احتمال اعزام نیرو‌های نظامی به اوکراین، یادآور شد: ما هرگز درخواست اعزام نیرو‌های نظامی شرکای خود به اوکراین را نکرده‌ایم، اما ممکن است شرایط جنگ به نحوی پیش برود که آنها برای جلوگیری از پیشروی نیرو‌های روسیه، چاره‌ای جز اعزام نظامیان خود به اوکراین در پیش نداشته باشند.

وی در ادامه با بیان اینکه من کاملاً از این واقعیت آگاه هستم که اروپایی‌ها به ایده جنگ عادت ندارند، اما این رویکرد آنها یک بی‌احتیاطی محض است که آثار منفی آن دامن‌گیر خود و فرزندانشان خواهد شد، ادعا کرد: ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه تنها به شکست اوکراین بسنده نخواهد کرد.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • روسیه: ۱۳۱ پهپاد اوکراینی منهدم شدند
  • تحولات اوکراین|گزارش سازمان ملل درباره شکنجه اسرای روس
  • پوتین: هزینه دفاعی آمریکا و روسیه قابل مقایسه نیست
  • بلینکن هفته آینده به اروپا می‌رود/ دیدار با مکرون درباره اوکراین در دستور کار
  • شروط روسیه برای مذاکره با آمریکا درباره اوکراین/قرار گرفتن رئیس اطلاعات نظامی اوکراین در لیست ترور روسیه
  • کشته شدن بیش از ۵۰۰ نظامی اوکراینی در شبانه روز گذشته
  • کی‌یف: احتمال استقرار نظامیان اروپایی در اوکراین وجود دارد
  • اوکراین ۸۸۰ میلیون دلار از صندوق بین‌المللی پول دریافت کرد
  • آمریکا،انگلیس واوکراین در حمله تروریستی در نزدیکی مسکو دست داشتند
  • آنتونوف: روسیه به‌جای آمریکا با دوستان خود همکاری امنیتی می‌کند