Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-16@10:47:28 GMT

کاهش نیروی جوان باعث معضلات فرهنگی و اقتصادی می شود

تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۴۳۷۷۶

کاهش نیروی جوان باعث معضلات فرهنگی و اقتصادی می شود

به گزارش خبرنگار مهر، حجت السلام سید محمد باقر بخشایش پور در خطبه‌های نماز جمعه امروز گراش با اشاره به روز ملی جمعیت، گفت: پیری جمعیت برای کشور خطر بزرگی است و باید نگاه آینده نگرانه در این خصوص داشته باشیم در واقع جمعیت یک مسئله کلیدی برای نظام اسلامی و کشور ایران است.

وی با بیان اینکه جمعیت کشور ما در حال پیر شدن است و پیری جمعیت کشور را از مسیر توسعه و پیشرفت دور می‌کند، گفت: اینکه عده‌ای از ترس روزی و مشکلات مالی، از فرزند دار شدن اجتناب می‌کنند، در واقع آینه خود و کشور را خراب می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خطیب جمعه گراش یکی از عوارض کاهش جمعیت، کاهش جمعیت جوان و نخبه، کم شدن نیروی کار و کاهش تولید دانست و گفت: جامعه‌ای که نیروی کافی برای کار نداشته باشد، چاره‌ای جز وارد کردن نیروی کار ندارد، لذا فرهنگ این کشور هم دچار معضلاتی می‌شود.

حجت الاسلام بخشایش پور متذکر شد: ضعیف شدن نیرو دفاعی کشور که خود یکی از مؤلفه‌های قدرت است از دیگر عوارض کاهش جمعیت است.

وی با اشاره به سخنان رهبر انقلاب در مورد کاهش رشد جمعیت گفت: کاهش رشد جمعیت باید از سوی مسئولان جدی گرفته شود، دولت در این خصوص کارهای را انجام داده است اما کافی نیست، بلکه باید وزارتی یا سازمانی تحت عنوان فرزند آوری یا جمعیت با اعتبارات ویژه تشکیل شود.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان گراش در بخش دیگری از سخنان خود با گرامی داشت سوم خرداد سالروز حماسه فتح خرمشهر نیز گفت: آزادی خرمشهر فتح ارزش‌ها و باورها بود که با این پیروزی، اوج مقاومت و شکوه اقتدار یک ملت به رخ جهانیان کشیده شد.

وی با بیان اینکه سوم خرداد و مجاهدت‌های رزمندگان اسلام و آزادسازی خرمشهر هیچ گاه از صفحه تاریخ محو نمی‌شود، خاطرنشان ساخت: وقتی اراده‌ها بر خواسته اعتماد، اعتقاد و ایمان راسخ باشد، خرمشهرها در هر زمان فتح خواهد شد اما اگر از توطئه‌های همه جانبه دشمن غفلت کنیم. شکست خواهیم خورد.

وی با استناد به سخنان مقام معظم رهبری فرمودند جنگ نرم دشمن جنگ اراده هاست، تاکید کرد: اراده ما بر حمایت از نظام و انقلاب و حمایت از ارزش‌ها و شهداست.

امام جمعه گراش ادامه داد: اراده ما مقاومت و ایستادگی در برابر دشمنان خونخوار است، دشمنانی که می‌خواهند اراده ملت را تضعیف و کشور را ببلعند اما دشمنان بدانند که ملت ما ملتی هستند که انقلابش، دفاع مقدسش بر اساس قرآن و حکام الهی بوده و هست.

حجت الاسلام بخشایش پور اضافه کرد: ملت ایران با صبر و ایستادگی در برابر یاوه‌گویی‌ها و فشارهای استکبار جهانی، تمام توطئه‌ها و تحریم‌های دشمنان را خنثی کرده و تا آخرین لحظه در برابر این دشمن ایستادگی و مقابله می‌کنند.

او در ادامه با اشاره به برگزاری کنگره ۴ هزار شهید روحانی نیز گفت: شهدای روحانی در همه عرصه‌های سخت همچون دفاع مقدس، جنگ‌های اعتقادی و مبارزه با طاغوت روحانیت در خط اول بودند و در جنگ اعتقادی اسلام ناب با عقاید تکفیری نقش و حضور مؤثری داشتند که برای تبیین این جایگاه‌های مهم و رسالت روحانیت این کنگره برگزار خواهد شد.

کد خبر 5494631

منبع: مهر

کلیدواژه: مقام معظم رهبری خطبه های نماز جمعه گراش افزایش جمعیت بوشهر کرمانشاه گرد و غبار احتکار آلودگی هوا هدفمندی یارانه ها آمار کرونا خراسان رضوی گرد و خاک ویروس کرونا مشهد ایلام تعطیلی مدارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۴۳۷۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت نام ۸۴۰ خانواده برای طرح جوانی جمعیت در شهرستان اردبیل

سید محمد اعتمادی در جلسه کارگروه حمایت از خانواده و جوانی جمعیت شهرستان اردبیل گفت: در قالب طرح جوانی جمعیت در شهرستان اردبیل ۸۴۰ خانواده ثبت نام کرده اند که از این تعداد ۶۶۱ پرونده تشکیل شده و برای ۴۰۰ خانواده زمین واگذار شده در حال واگذاری است که نیاز است در تسهیل روند واگذاری زمین به خانواده‌های مشمول دستگاه‌های مربوطه اهتمام ویژه داشته باشند.

او با اشاره به بالا رفتن سن ازدواج و کاهش نرخ باروری در شهرستان گفت: نیاز است در فرهنگ سازی در این حوزه اقدامات عملی و سرمایه گذاری‌های لازم صورت گیرد.

فرماندار اردبیل تصریح کرد: کارگروه‌های مختلف از جمله فرهنگی و تسهیلات و اداری و مالی در راستای طرح جوانی جمعیت در شهرستان اردبیل تشکیل می‌شود و این کارگروه‌ها باید مشکلات و مطالبات در این حوزه را بررسی و راهکاری‌های لازم را ارائه دهند.

اعتماد اعجازی بر روند تسهیل ارائه تسهیلات به طرح جوانی جمعیت توسط بانک‌ها تاکید کرد و گفت: نیاز است در این حوزه بانک‌های عامل هم همکاری لازم را داشته باشند.

او تصریح کرد: از بانوان هم در دستگاه‌های اجرایی و واحد‌های تولیدی هم حمایت‌های لازم باید صورت گیرد تا این بانوان مشکلاتی نداشته باشند.

فرماندار اردبیل تصریح کرد: اصلاح دیدگاه فرهنگی برای افزایش نرخ باروری و افزایش ازدواج در شهرستان باید به صورت اساسی انجام شود و در این راستا خانواده‌ها و دستگاه‌های فرهنگی رسالتی خطیر دارند.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • کاهش ۱۴ درصدی نرخ تورم لرستان
  • ثبت نام ۸۴۰ خانواده برای طرح جوانی جمعیت در شهرستان اردبیل
  • «ایران جوان بمان» با معرفی ایده «عطاری‌ها و سقط جنین»
  • کاهش فاصله طبقاتی، عدالت اجتماعی و تحقق رشد اقتصادی ۸ درصدی
  • تحقق رشد اقتصادی ۸ درصدی ماموریت اصلی سازمان برنامه و بودجه است
  • تعامل مستمر جهاد دانشگاهی و مدیریت شهری در کاهش معضلات شهری اثربخش است
  • ۱.۵ تریلیون دلار اندازه بازار آموزش‌های مهارتی تا ۲۰۳۰
  • توصیه های آیت الله فاضل لنکرانی درباره وضعیت دشوار اقتصادی مردم، لزوم نهی از منکر در مسئله حجاب، ضرورت کار علمی و...
  • شناسایی بیش از ۲۴۰ تبعه غیر مجاز در لرستان
  • کاهش ۵۰ درصد نیروی انسانی متخصص در بخش معدن