Web Analytics Made Easy - Statcounter

پاسخ ایران به ادعای کاهش صادرات نفت ارسال دو میلیون بشکه به چین است و طبق گزارش ها، چین در حال حاضر نفت بیشتری نسبت به قبل از تحریم های اعمال شده علیه ایران در سال 2018 خریداری می کند.

به گزارش گروه اقتصاد بین الملل ایران اکونومیست،‌ به نقل از پرس تی وی،‌ پس از آنکه رسانه های غربی مدعی شدند پکن ممکن است در حال جایگزین کردن بشکه های ایران با محموله های ارزان تر از روسیه باشد، یک شرکت نفتی بسیار بزرگ ایران قرار است این هفته 2 میلیون بشکه در پایانه نفتی در چین تخلیه کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رویترز به نقل از متخصص ردیاب نفتکش «ورتکسا آنالیتیکس» گزارش داد که کشتی حامل دیونا متعلق به شرکت ملی نفتکش ایران (NITC) به ژانجیانگ در استان گوانگدونگ خواهد رسید و محموله به یک پایگاه ذخیره در بندر جنوبی پمپاژ خواهد شد.

این خبرگزاری می‌گوید: «این سومین محموله نفتی ایران خواهد بود که پس از دو محموله با اندازه مشابه در ماه‌های دسامبر و ژانویه به مقصد ذخایر دولتی ارسال شد».

از آنجایی که گمرک چین اطلاعات دقیق واردات کالاها  را اعلام می کند در 20 ژوئن، واردات این  محموله را گزارش خواهد کرد.

در دو سال گذشته با وجود تحریم‌های آمریکا، چین حجم زیادی نفت ایران را خریداری کرده است و محموله های خریداری شده از ایران در حال افزایش است.

از سوی دیگر ایران بخشی جدایی ناپذیر از ابتکار کمربند و جاده چین است که  یک برنامه سرمایه گذاری تریلیون دلاری زیرساختی در سراسر آسیا، اروپا و آفریقا برای پیوند دادن اقتصاد این قاره ها محسوب می شود.

طبق گزارش ها، چین در حال حاضر نفت بیشتری نسبت به قبل از تحریم های اعمال شده علیه ایران در سال 2018 خریداری می کند. هند، دومین مشتری بزرگ نفت خام ایران قبل از تحریم‌ها، همچنین در حال آماده‌سازی پالایشگاه‌های خود برای واردات است.

گفته می شود که دولت هند یک الگوی قراردادی برای ورود سریع به مذاکرات ایجاد کرده است. این روند با دیگر مشتریان آسیایی عمده ایران مانند کره جنوبی که بزرگترین خریدار میعانات گازی ایران قبل از تحریم ها بود، وجود دارد.

جواد اوجی وزیر نفت ایران روز چهارشنبه تاکید کرد که روسیه هیچ تهدیدی برای فروش نفت ایران نیست. روسیه در پی تحریم های استرالیا، کانادا، بریتانیا و ایالات متحده با ممنوعیت صادرات نفت خود از سوی اتحادیه اروپا مواجه است.

شبح ممنوعیت حدود نیمی از 7.85 میلیون بشکه در روز نفت خام و پالایش شده روسیه به اروپا این گمانه زنی را به وجود آورده است که روسیه به دنبال بازارهای جدیدی در آسیا خواهد بود به طوری که چین و هند به خرید نفت خام روسیه ادامه می دهند.

بر اساس ارقام جدید یورواستات، درآمد روسیه از صادرات نفت به اروپا در سال 2022 نسبت به سال 2021 بالاتر است.

انتهای پیام/

 

منبع: خبرگزاری فارس

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: قبل از تحریم ها میلیون بشکه صادرات نفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۴۳۹۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چرا مردم ایران برای کار به عراق می‌روند؟ پاسخ تلخ یک مسئول

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی کیفیت 480 بازدید 7 فرار نیروی کار از ایران دیگر محدود به نیروهای متخصص سطح بالا و به مقصد آمریکا و اروپا نیست، بلکه نیروهای کار با هر سر سطح تخصصی در حال مهاجرت به کشورهای اطراف هستند و یکی از مقصدهای جذاب جدید، عراق است؛ عراقی که حتی زیرساخت‌های مناسبی ندارد، به شدت در حال جذب نیروی کار ایرانی است! این اتفاق محصول سیاست‌های دوگانه دولت‌ها در ایران است. دولت که عملاً همواره دولت کارفرمایان و سرمایه دار بود و خود به عنوان بزرگ‌ترین کارفرما از این سیاست‌ها نفع می‌برد، از یک سو با کاهش مداوم ارزش پول ملی هزینه تمام شده ی کار و خدمات را برای خود و کارفرمایان کاهش داده و سود خود از کالا -به ویژه کالای صادراتی- و خدمات را حداکثری کرده است و از سویی دیگر حقوق نیروی کار را نسبت به کاهش ارزش پول ملی، به میزان کمی افزایش داده و بدین ترتیب قدرت خرید مردم طی دو دهه اخیر ناچیز شده است. علی آقامحمدی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره این وضعیت بحرانی می‌گوید یک ایرانی اگر در صد سال کار کند فقط 10 میلیارد تومان می‌تواند این صد سال عمرش را خرید! این روایت تلخ از نیروی کار در ایران را می‌بینید و می‌شنوید.

دیگر خبرها

  • روسیه قطعنامه شورای امنیت علیه کره شمالی را وتو کرد
  • واکنش معین به ادعای حضور پنهانی‌اش در ایران: دروغ می‌گویند
  • آمریکا با پروژه گازی ایران و پاکستان مخالفت کرد!
  • افزایش ذخایر آمریکا سد راه صعود نفت شد
  • چرا مردم ایران برای کار به عراق می‌روند؟ پاسخ تلخ یک مسئول
  • افزایش ۲۸ درصدی صادرات به روسیه در ۱۴۰۲
  • پاسخ به ادعای تکراری دولت رئیسی و یک پیشنهاد
  • قیمت نفت کماکان صعودی ماند
  • روسیه دستور کاهش تولید نفت را صادر کرد
  • تاکید امیرعبداللهیان بر تداوم دیدارها برای لغو تحریم‌ها