Web Analytics Made Easy - Statcounter

عطایان با تاکید بر این‌که مراکز نیکوکاری، کمیته امداد کوچک در محلات هستند، تصریح کرد: گستره فعالیت این مراکز استانی است و به مناطق محروم هم خدمات رسانی می کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آناج، حسین عطایان با بیان این‌که افضل‌ترین عمل خدمت به خلق است، به خاطره‌ای از دیدار سردار نوعی‌اقدم با امدادگران اشاره کرد و اظهارداشت: ایشان فرمودند که حاضرم تمام تلاش‌ها، دوری از خانواده و جانبازی‌هایم در طول ۸ سال دفاع مقدس و ۳۰ سال‌های بعد از آن، به خصوص در ماجرای دفاع از حرم حضرت زینب را با ثواب یکی از شما ها که مشکلی از یک پیرزن را برطرف نموده است را عوض کنم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به این‌که امام خمینی(ره) دغدغه مستضعفین را از ابتدای انقلاب داشتند و به همین خاطر بنیاد مستضعفان و کمیته امداد را پایه گذاری نموده‌اند، گفت: ایشان در یکی‌ از سخنرانی‌های خود فرموده‌اند که یک موی سر این کوخ نشینان و شهید دادگان به همه کاخ ها و کاخ نشینان جهان شرف و برتری دارد.

مسئول مرکز نیکوکاری زینبیه افزود: با این‌که نهادها و سازمان‌های مختلفی اعم از بهزیستی، استانداری، نیروی انتظامی  و کمیته امداد مجوز خیریه صادر می‌کنند، ولی متاسفانه برخی ها به صورت شخصی اقدام به جمع آوری پول از فضای مجازی می کنند که اقدامشان غیرقانونی می باشد.

وی با بیان این‌که خیریه ها باید با هم‌پوشانی مقابله کنند، ادامه داد: مقام معظم رهبری تاکید کرده‌اند که باید کار مردم به دست مردم انجام شود و باید از حالت اداری خارج شود و ادارات صرفا باید نظارت کنند.

عطایان گفت: کمیته امداد امام نیز جهت مقابله با این هم پوشانی سامانه ای را طراحی نموده است که همه موسسات می توانند با اخذ کد کاربری نسبت به استعلام نیازمندان اقدام نمایند‌ که این مزایای متعدد دیگری نیز دارد.

وی با تشریح مزایای این سامانه، اظهارداشت: با این استعلام مشخص می گردد فرد مراجعه کننده به موسسات یا خیریه ها از کجاها خدمات می گیرند که نیاز به تحقیق نباشد و جلوی آنهایی که از موسسات با نام نیازمند سوء استفاده می کنند. گرفته می شود.

این مداح اهل بیت (ع) افزود: سیستم دقیق و شفافی برای تراکنش های مالی آن ها تعریف شده است که امکان هرگونه تخلف را از آن ها می گیرد، همه خیریه ها می توانند از ظرفیت بوجود آمده در سامانه نیکوکاری برای جلوگیری از هم پوشانی استفاده کنند، چراکه تاکیدات مقام معظم رهبری نیز چنین است، مزایاهای دیگری هم دارد که موسسات می توانند با اخذ کاربری از امداد جلوی هم پوشانی را بگیرند

وی از وجود ۲۷۹ مرکز نیکوکاری در سطح استان خبر داد و عنوان کرد: ثبت ها و گزارشات درج شده بنام آن مرکز و خیریه ثبت می گردد. در این سامانه هیچگونه ثبتی برای کمیته امداد نیست و تمامی فعالیتها برای موسسه یا خیریه و مراکز ثبت می‌شود‌.

عطایان با تاکید بر این‌که سازمان‌های مردم نهاد، هیئت‌های حسینی و دیگر موارد با مجوز اقدام به جمع‌آوری کمک‌ می نمایند، تصریح کرد: طبق قانون اگر کسی از مراکز نیکوکاری درخواست نماید به او کمک می کنیم، ولی نمی‌توان به متکدیان شهر اجباری کمک کرد یا به آنها تذکر دهیم.

وی با اشاره به این‌که نیازمند باید ابتدا درخواست نیازمندی کند تا از لحاظ قانونی بتوان برای کمک به او پیش‌قدم شد، ولی برای متکدیان شهرداری و ناجا باید رسیدگی و در صورت احراز نیازمندی با نامه به کمیته امداد یا بهزیستی معرفی کنند، بعضا مشاهده می‌شود که کسی مشکلش را به عموم پخش می‌کند که نوعی اطلاع رسانی است در اینصورت با فرد تماس حاصل و مشکلش رفع می گردد.

این مداح اهل بیت (ع) یادآور شد: مجوز مراکز نیکوکاری سالانه از سوی کمیته امداد تمدید می‌شود و با نظارت کامل در صورت تخلف درجا ابطال می‌‌شود، این امر باعث ثبت و ضبط ها بصورت دقیق و کامل انجام می‌شود.

عطایان با تاکید بر این‌که مراکز نیکوکاری، کمیته امداد کوچک در محلات هستند، تصریح کرد: گستره فعالیت این مراکز استانی است و به مناطق محروم هم خدمات رسانی می کنند.

وی ادامه داد: برخی مراکز نیز پرونده مددجویی داشته و امورات اداری مددجویان را انجام می دهند، مرکز نیکوکاری زینبیه تبریز هم ۱۲۰۰ پرونده مددجویی و ۵۱۱ پرونده ایتام و محسنین دارد که با تلاش ۴ مددکار به این پرونده ها رسیدگی کرده و با کمک خیرین بزرگوار مشکلات آنها در حد توان رفع می گردد.

 

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: مراکز نیکوکاری کمیته امداد هم پوشانی خیریه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۴۴۰۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واگذاری ۸۰ واحد مسکونی به مددجویان کمیته امداد در قم

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، مدیر کل کمیته امداد امام خمینی رحمت الله علیه استان در مراسم واگذاری ۸۰ واحد مسکونی به مددجویان کمیته امداد استان گفت: امروز مجموعاً ۳۳ هزار و ۶۰۰ واحد مسکونی در سراسر کشور به مددجویان کمیته امداد تحویل داده می‌شود که سهم قم از این تعداد ۸۰ واحد است.

حجت الاسلام مهری گفت: از مجموع ۸۰ واحدی که در قم به بهره برداری رسید، ۳۴ واحد در سلفچگان، ۲۵ واحد در روستا‌ها و ۲۱ واحد در پردیسان ساخته شده است.

وی با اشاره به هزینه ۴۰ میلیارد تومانی کمیته امداد امام خمینی استان برای ساخت این واحد‌ها گفت: برای ساخت هر واحد، ۲۸۰ میلیون تومان آورده توسط متقاضیان تامین شده و مابقی تا سقف ۶۰۰ میلیون تومان توسط کمیته امداد امام خمینی (ره) و خیران به پروژه‌ها تزریق شده است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

دیگر خبرها

  • برگزاری جشن گلریزان، دست‌های ماندگار در نوشهر
  • مراکز هسته‌ای کشور در امنیت کامل/ آمادگی مقابله با هرگونه تهدید رژیم صهیونیستی را داریم
  • مراکز هسته‌ای کشور در امنیت کامل است/ در صورت خرابکاری هسته‌ای به سرعت مقابله به‌مثل می‌کنیم
  • اطلاعات ایران از مراکز هسته ای اسرائیل چقدر است؟ |‌ وضعیت امنیت مراکز هسته ای ایران با توجه به تهدید صهیونیست ها
  • هدیه سردار رادان به فرزندان معنویش
  • واگذاری ۲۵۷ واحد مسکونی به مددجویان کمیته امداد در سمنان
  • پرداخت ۳۵۰ میلیارد ریال زکات فطریه در خوزستان
  • واگذاری بیش از چهار هزار واحد مسکونی به مددجویان کمیته امداد در سیستان و بلوچستان
  • واگذاری بیش از هزار واحد مسکن روستایی به مددجویان کمیته امداد هرمزگان
  • واگذاری ۸۰ واحد مسکونی به مددجویان کمیته امداد در قم