Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-23@17:00:44 GMT

معرفی برخی از خواص توت فرنگی + فیلم

تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۴۴۰۵۸

معرفی برخی از خواص توت فرنگی + فیلم

‍‍‍‍‍‍

توت فرنگی، به‌دلیل دارا بودن فیتو کمیکال، اثرات مثبت بسیاری بر روی مغز می‌گذارد و می‌تواند اثرات نامطلوب پیری بر مغز را کاهش دهد.

در ادامه، برخی از خواص این خوراکی ارزشمند را در قالب یک ویدئو برای شما آماده کرده ‌ایم که مشاهده می‌کنید.

بیشتر بخوانید

معرفی خواص عسل طبیعی + فیلم

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

باشگاه خبرنگاران جوان فیلم و صوت فیلم و صوت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: خواص توت فرنگی دانستنی ها دانستنی های پزشکی جذاب ترین ها عجیب ترین ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۴۴۰۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خواص درمانی رازیانه

آفتاب‌‌نیوز :

گل‌ها دارای رنگ زرد و به صورت چتر مرکب قرار گرفته اند. میوه‌های رازیانه کوچک و به طول تا ۱۲ و عرض تا ۴ میلی متر هستند. همه‌ی قسمت‌های گیاه معطر است. قسمت مورد استفاده‌ی گیاه اکثرا میوه است، ولی از ریشه و برگ آن نیز استفاده به عمل می‌آید. محل رویش گیاه در ایران: گرگان، مازندران، گیلان، آذربایجان، کردستان، کرمان و خراسان است

 تاریخچه:

در یونان بر طبق افسانه ها، دانش را شبیه زغالی سوزان می‌دانستند که در ساقه‌ای از رازیانه محصور شده است؛ و تمدن‌های کهن مصر، هند، چین، و یونان این گیاه دارویی را می‌شناختند. در قرون وسطی، این گیاه بسیار مصرف می‌شد. ثروتمندان دانه‌ی رازیانه را به ماهی و غذا‌های گیاهی خود اضافه می‌کردند و فقرا به عنوان بازدارنده‌ی اشتها برای اعیاد مذهبی آن را نگه می‌داشتند. تمام قسمت‌های گیاه برای چاشنی، و ساقه‌های آن به صورت سبزی مصرف می‌شده است. دانه‌ی رازیانه در طب سنتی به عنوان ضد نفخ معروف است. رازیانه به عنوان طعم دهنده در شکلات، لیکورها، دارو و غذا و به ویژه در نان شیرینی، ترشی‌های شیرین و ماهی مصرف می‌شود. روغن رازیانه برای مراقبت از سبزی جات و میوه‌های انبار شده در برابر نفوذ قارچ‌های بیماری زا به کار می‌رود. زنبورداران، این گیاه را برای تولید عسل می‌کارند. بهداشتی‌ها، مصرف آن را به عنوان پادزهری برای گیاهان سمی، قارچ‌ها، مارگزیدگی توصیه می‌کنند. هم چنین برای درمان ورم معده و روده، سوء هاضمه به کار می‌رود، افزون بر آن به عنوان شیر افزا، خلط آورو قاعده آور، موثر شمرده می‌شود. چای حاصل از دانه‌های خرد شده‌ی رازیانه برای شست و شوی چشم مصرف شده است و برطبق شواهد، رازیانه‌ی پودر شده، کک را از لانه‌ی سگ و طویله دور می‌کند.

فر آورده‌های گیاهی:

این فراورده‌ها به صورت تی بگ حاوی ۲ گرم پودر میوه، شربت یا قطره‌های ضد سرفه، خلط آور، مقوی معده وضد نفخ به خصوص جهت کودکان وجود دارد. هم چنین محصولاتی نظیر دراژه، شربت‌های شیرین و آب میوه‌ها از آن تهیه و عرضه شده اند.

عوارض جانبی:

مصرف رازیانه در حد دارویی دارای عارضه نیست. ولی مصرف بیش از حد آن ممکن است باعث استفراغ و یا حساسیت فوری گردد. هم چنین مصرف آن در زنان باردارتوصیه نمی‌شود و در افرادی که سرطان وابسته به استروژن دارند نیز نباید مصرف شود

طریقه و میزان مصرف:

از ۱ تا ۷ گرم میوه‌ی خشک رازیانه در روز توصیه شده است. برای مصرف باید میزان مذکور را با آسیاب پودر نموده و به طور مستقیم با غذا‌ها و یا بر روی آن یک لیوان آب جوش ریخته، ۱۵ دقیقه صبر نمود و ÷س از صاف کردن، محصول آن را میل کرد.

مهمترین اثرات گزارش شده رازیانه:

ضددرد، ضد باکتری، ضد آندروژن، ضد ورم، ضد سم، ضد نفخ، ضد اسپاسم، ضد ویروس، ضد سرفه، افزایش دهنده‌ی میل جنسی، مقوی قلب، هضم کننده، معرق، ادرار آور، خلط آور، قارچ کش، استروژنیک، محرک معده، افزایش دهنده‌ی شیر، مسهل، مقوی معده، کرم کش و نارکوتیک

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • خواص درمانی رازیانه
  • اثرات ساعات کاری طولانی بر سلامت دوران میانسالی
  • هوای لامرد، امروز ناسالم برای گروه‌های حساس
  • خواص میوه خشک برای کودکان
  • (تصاویر) خواص قارچ برای سلامتی؛ فقط این قارچ‌ها خوراکی هستند!
  • این سم خاصیت درمانی و زیبایی دارد
  • خواص «زیتون» معجزه‌گر
  • سدسازی؛ مسیری برای توسعه پایدار یا نابودی اکوسیستم‌ها؟ 
  • اثرات اتوماسیون و هوش مصنوعی بر مشاغل آینده
  • انواع صبحانه در کشورهای مختلف جهان و اثرات آن بر روح و جسم