Web Analytics Made Easy - Statcounter

آیت‌الله لطف‌الله دژکام در خطبه‌های نماز جمعه به لزوم مراقبه فردی و اجتماعی اشاره و گفت: وظیفه اجتماعی هر قشر و گروهی یک کار خاص است و باید جامعه ما متوجه وظایف صنفی و اقشار مختلف باشد و مراقبت کند تا هر کس کار خود را درست انجام دهد.

او به وظایف علما و دانشمندان در جامعه اسلامی اشاره و گفت: اگر این قشر اهل دانش و فرهیخته به وظیفه خود عمل کرد جامعه رو به صلاح می‌رود، اما اگر نکرد جامعه به فنا می‌رود ولو اینکه دیگران کار‌های بسیاری کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام جمعه شیراز گفت: زهد و نصیحت وظیفه دانشمندان و علما است و زهد مقدمه نصیحت است و نباید به دنبال گرفتن امتیاز از مدیران و مسئولان باشد، اهل دانش در پیشانی کارشان نوشته شده که اهل زهد باشد و بدون زهد نمی‌تواند نقش اجتماعی‌اش را ایفا کند.

او گفت: در گام دوم انقلاب و لزوم جامعه‌پردازی اسلامی استادان و دانشمندان بدانند که علم وسیله دنیا نیست، و دانش با دنیاطلبی جمع نمی‌شود، نقش اجتماعی استاد، عالم، حوزوی و دانشگاهی با دنیاطلبی ایفا نمی‌شود و اگر زهد آمد نصیحتش نیز کارساز می‌شود.

آیت‌الله دژکام گفت: نصیحت خیرخواهی است و اگر مدیری مسیر را اشتباه رفت، این عالم و دانشمند می‌تواند از روی نصیحت و خیرخواهی تذکر دهد که این مسیر اشتباه است.

او گفت: نق زدن با انتقاد کردن متفاوت است، به سوی کسی که جامعه را به خیرخواهی و نصیحت فرامی‌خواند باید رفت، اما برخی از مواقع لجبازی از رسانه دشمن به رسانه خودمان نفوذ می‌کند، انتقاد دلسوزانه غیر از انتقاد نابودگر و مخرب است. عالم و روشنفکر باید ناصح باشد.

امام جمعه شیراز گفت: باید رفیقانه و خیرخواهانه امر به معروف و نهی از منکر کرد، خیرخواه باشید، زبان بدگذار نباشید، چون ضرر زیادی به جامعه می‌زند.

او گفت: هفته پیش‌رو دو مناسبت است؛ یکی بزرگداشت شهدای روحانیت است که بیش از ۴ هزار شهید روحانی در انقلاب اسلامی داریم، اما علمای شیعه از روز اول تاکنون شهید داده‌اند، از آن زمان چهره‌های روحانیت اصیل در راه خدا خونشان بر زمین ریخته شده است. مناسبت دیگر روز بزرگداشت ملاصدرای شیرازی است که شخصیتی است که علمش را برای خیرخواهی جامعه به میدان آورده و پایه‌های فلسفی انقلاب به نوعی مربوط به این فیلسوف شیرازی است.

امام جمعه شیراز با بیان اینکه تقوا شرط رسیدن به رستگاری است، به گام اول انقلاب اسلامی و فتح خرمشهر اشاره کرد و گفت: این روز‌ها بسیار بزرگ و حماسی است، خرمشهر را گرچه ظاهرا ارتش صدام گرفته بود، اما همه ابرقدرت‌ها پشت آن بود و رزمندگان دفاع مقدس سربلندانه بر همه استکبار در این نبرد پیروز شدند.

آیت‌الله دژکام گفت: رمز عملیات فتح خرمشهر فتح قدس بود، نسل اول کار خود را به خوبی انجام دادند و دندان طمع دشمن را کشیدند و دور انداختند امروز باید پرچم عزتمندی اسلام و مسلمین توسط نسل بعدی برافراشته شود. رهبری در سال ۹۵ در سالروز فتح خرمشهر فرمودند خرمشهر‌ها پیش رو داریم.

او گفت: احتمال جنگ نظامی امروز کم است، اما دو عرصه بسیار حساس و جنگ سنگین در جریان است.

امام جمعه شیراز گفت: یک عرصه اقتصادی است که عموم مردم این را بیشتر حس می‌کنند، در این نبرد باید قدم‌هایی را برداریم و اینکه رهبر معظم شعار سال مشخص کرده و تولید دانش‌بنیان را مطرح می‌کند، چون عرصه جنگ است.

امام جمعه شیراز با بیان اینکه به فرموده رهبری خرمشهر‌های پیش رو از خرمشهری که گذراندیم سخت‌تر است، عنوان کرد: این صحنه‌های نبرد اقتصادی را با همت مردم و روشن‌بینی و بصیرت عمیق مردم حتما با پیروزی پشت سر خواهیم گذاشت. این جهاد کبیری است که پیش روی ما است. جهاد کبیر جهاد اقتصادی ما است.

امام جمعه شیراز با اشاره به اینکه عرصه مهم دیگر مسئله فرهنگی است، گفت: به صورت طبیعی برخی مسائل فرهنگی وجود دارد، اما دشمن در حال مسئله آفرینی فرهنگی است تا معضلاتی برای جامعه ما ایجاد کند و تلاش خود را در ترویج سند ۲۰۳۰ برای تسلط بر نونهالان و کودکان به کار گرفت، اما هر چه کردند نوجوانانی است که ارادت خود را به امام زمان (عج) نشان دادند.

وی با بیان اینکه عرصه نبرد اقتصادی در اختیار دولت است و امیدواریم که در راهی که شروع کرده موفق شود، افزود: مردم هم همراهی کردند و مثل همیشه از مردم باید تشکر کنیم، اما مدیران باید با جدیت و کار جهادی اصلاح یارانه‌ها، تولید و اشتغالزایی را دنبال کنند. همه باید برای تولید دانش‌بنیان آستین همت بالا بزنند.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: نماز جمعه شیراز جنگ اقتصادی و فرهنگی جهاد کبیر امام جمعه شیراز پیش رو او گفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۴۴۰۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای برنامه های متنوع فرهنگی بنیاد شهید در ایلام قابل تقدیر است

به گزارش خبرنگار مهر، ناصر نجفی ظهر سه شنبه در سرپرست اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام با تقدیر از فعالیت‌های اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان به خصوص در حوزه فرهنگی، افزود: خدمت به خانواده‌های شهدا افتخار بزرگی برای مدیران است، بر همین اساس از تمامی فعالیت‌های اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان حمایت خواهیم کرد.

وی تصریح کرد: هرآنچه پیشرفت و اقتدار در کشور داریم مرهون خون شهدا است، بر همین اساس خدمت به خانواده‌های شهدا جزو وظایف اصلی مدیران در استان است. معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری ایلام اضافه کرد: اتفاقات خوبی در استان ایلام در طول دولت سیزدهم مثل طرح تبدیل وضعیت ایثارگران رخ داده که نیاز است دستگاه‌های اجرایی این اقدامات را برای مردم تشریح و تبیین کنند.

نجفی افزود: از همه ادارات و دستگاه‌های اجرایی استان ایلام انتظار داریم در زمینه فرهنگ سازی در زمینه ازدواج و فرزندآوری اهتمام ویژه داشته باشند.

سرپرست اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام نیز در این دیدار با اشاره به اینکه در طول دولت سیزدهم بیش از یک هزار میلیارد تومان تسهیلات در بخش‌های مختلف به جامعه ایثارگران استان پرداخت شده است، افزود: ۱۸ درصد جمعیت استان ایلام را ایثارگران تشکیل داده است.

محمد رحیمی اضافه کرد: بیش از چهار هزار و ۵۰۰ نفر از جامعه ایثارگران در استان ایلام تبدیل وضعیت شده، همچنین آزمون استخدامی خاص فرزندان شهدا و جانبازان ۷۰ درصد با ۴۹۵ نفر ظرفیت به زودی برگزار می‌شود که ظرفیت بزرگی برای حل مشکل بیکاری فرزندان شهدا و جانبازان ۷۰ درصد است.

وی تصریح کرد: پروژه‌های مختلف عمرانی در حوزه بنیاد شهید برای خدمات رسانی به جامعه ایثارگران در سال جاری تعریف شده است.

کد خبر 6086391

دیگر خبرها

  • آسیب به جوانان و جامعه با ضعف دستگاه‌های فرهنگی
  • افزایش پرورش مرغ گوشتی در استان تهران
  • تامین سوخت، مهمترین دغدغه مدیران واحد‌های صنعتی است
  • میدان امام (ره) اصفهان جمعه میزبان همایش بزرگ «پهلوان ایرانی»
  • مشکلات ۷ بنگاه اقتصادی استان بوشهر رسیدگی شد
  • حضرت عبدالعظیم (ع) پرچمدار جهاد تبیین بود
  • تجدید میثاق مدیران و کارکنان بانک رفاه کارگران با آرمان‌های بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی
  • تاکید امام جمعه کیش بر التزام به حجاب و عفاف و رعایت قوانین کشور
  • تعطیلی پنجشنبه ها از موانع اصلی عدم تحقق شعار سال است
  • اجرای برنامه های متنوع فرهنگی بنیاد شهید در ایلام قابل تقدیر است