Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-23@16:20:58 GMT

چیزی به آزادسازی «لوهانسک» نمانده است

تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۴۴۱۱۰

چیزی به آزادسازی «لوهانسک» نمانده است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ریانووستی، «سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه امروز جمعه اعلام کرد که نیروهای مسلح روسیه و همچنین جمهوری های خلق «دونتسک» و «لوهانسک» به گسترش کنترل بر خود بر منطقه «دونباس» در شرق اوکراین ادامه می‌دهند و آزادسازی لوهانسک در حال تکمیل است.

وزیرر دفاع روسیه با اشاره به تلاش اوکراین در به دست اوردن پیروزی های کوتاه مدت، گفت: رژیم کی یف با تحمل شکست در جبهه زمینی، به دنبال دستیابی به حداقل موفقیت های کوتاه مدت در برخی زمینه هاست و آنها را به عنوان موفقیت های اصلی معرفی می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی همچنین به تلاش اوکراین برای به دست گرفتن کنترل جزیره مار در دریای سیاه درسالگرد روزی پیروزی بر آلمان نازی در جنگ جهانی دوم نیز اشاره کرد.

وزیر دفاع روسیه گفت: در آستانه روز پیروزی، اوکراینی ها اقدامی ماجراجویانه برای تصرف جزیره مار انجام دادند. این اقدام مشکوک به یک شکست تمام عیار تبدیل شد. نیروهای مسلح روسیه بیش از ۵۰ نظامی از واحدهای نخبه نیروهای مسلح اوکراین را نابود کردند. طی سه روز، چهار فروند هواپیمای دشمن، ۱۰ فروند بالگرد، ۳۰ هواپیمای بدون سرنشین و سه قایق نیز منهدم شدند.

وی همچنین در ادامه سخنان خود افزودکه تهدیدات نظامی در نزدیکی مرزهای غربی روسیه رو به افزایش است.

شویگو گفت: وضعیت در جهت استراتژیک غرب با افزایش تهدیدات نظامی در نزدیکی مرزهای روسیه مشخص می شود. در طول هشت سال گذشته، میزان پرواز بمب افکن های استراتژیک ایالات متحده در اروپا ۱۵ برابر (از سه پرواز به ۴۵ پرواز در سال) و همچنین حضور ناوهای آمریکایی مجهز به موشک های هدایت شونده در دریای بالتیک افزایش یافته است.

وزیر دفاع روسیه افزود که جهت پاسخ به تهدیدات در نزدیکی مرزهای غربی روسیه، تا پایان سال ۲۰۲۲، تعداد ۱۲ واحد نظامی جدید در منطقه نظامی غرب ایجاد خواهد شد.

اخیرا مسئله درخواست رسمی فنلاند و سوئد جهت پیوستن به ناتو، هشدارهای جدی مقامات روسیه را در پی داشته است.

کد خبر 5494686 محمدرضا الكائی

منبع: مهر

کلیدواژه: وزارت دفاع روسیه سرگئی شویگو دونباس دونتسک لوهانسک روسیه مسکو فنلاند سوئد اوکراین کی یف جنگ اوکراین حمله روسیه به اوکراین آخرین اخبار اوکراین روسیه اوکراین فلسطین ناتو رژیم صهیونیستی ایالات متحده امریکا فنلاند سوئد عراق مسکو لبنان جنگ اوکراین حمله روسیه به اوکراین ترکیه دفاع روسیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۴۴۱۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقویت دفاع هوایی در دستورکار آلمان

جنگ اوکراین اهمیت دفاع هوایی به ویژه در زمینه هواپیماهای بدون سرنشین را در آلمان افزایش داده وارتش بازگشت به نقاط قوت سابق از جمله ایجاد نیروی دفاع هوایی ارتش را در دستور کار قرار داده است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم روزنامه "هامبورگرابند بلات "در مطلبی نوشت: وضعیت ارتش آلمان از زمان آغاز جنگ اوکراین بیشتر در آلمان مورد توجه قرار گرفته است. بوندسوهر (ارتش آلمان) از زمان جنگ اوکراین همواره تحت نظارت بوده است. هواپیماهای بدون سرنشین اهمیت بیشتری پیدا می کنند و بازگشت به نقاط قوت قبلی دردستور کار قرار می گیرد.

در ادامه این مطلب آمده است: جنگ اوکراین نشان می دهد که دفاع هوایی به ویژه در برابر هواپیماهای بدون سرنشین چقدر اهمیت دارد. ارتش آلمان حالا از این موضوع درس می گیرد. ارتش می خواهد یک اشتباه را تصحیح کند و نیروی دفاع هوایی ارتش را که در سال 2012 منحل شده بود، دوباره ایجاد کند. این رویه نوعی بازگشت به نقاط قوت سابق است.

این خبر انتظارات زیادی را در محافل نظامی برانگیخته است. با این حال وزارت دفاع آلمان تا به حال در این باره اظهار نظری نکرده است.

در آغاز هزاره جدید نیروهای مسلح آلمان به تدریج برای مأموریت های خارجی مانند افغانستان آموزش دیدند و دیگر نیازی به داشتن نیروی ضد هوایی ارتش نبود. آنها به معنای واقعی کلمه سیاست های ریاضتی را در پیش گرفتند. از آن زمان خیلی چیزها تغییر کرده است.

از یک سو، حمله روسیه را نمی توان رد کرد. ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه نشان داده است که در مورد استفاده از نیروی مسلح برای تعقیب اهداف سیاسی تردیدی ندارد. دفاع ملی و ائتلافی دوباره در اولویت قرار گرفته است. از سوی دیگر، پهپادها نقش بسیار بیشتری در میدان جنگ دارند. ارتش های دیگر نیز در حال نتیجه گیری از این موضوع برای تسلیحات و تدارکات بیشتر هستند.

مسئله قابل توجه اینجاست که آلمان بیش از 30 تانک دفاع هوایی ارتش گپارد را که در سال 2010 بازنشسته شده بودند به اوکراین عرضه کرده است. آنها در جنگ علیه روسیه خود را به خوبی ثابت کرده اند. هیچ مورد مستندی وجود ندارد که یکی از این تانک های ضدهوایی منهدم شود یا توقیف شود بلکه کاملا برعکس. گپارد یک ماشین جهنمی واقعی در برابر هواپیماهای بدون سرنشین در نظر گرفته می شود. به همین دلیل است که آمریکا این تانک ضد هوایی قدیمی را مثلاً در اردن پیدا کرد و برای اوکراین خرید.

سخنگوی ارتش آلمان در روز جمعه، در گفتگویی اعلام کرد که کارستن بروئر، بازرس کل ارتش در مورد "انتقال قابلیت های حفاظت از منطقه برای نیروی هوایی ارتش تصمیم گرفته است. وی سپس تصمیم گرفت تا سال 2028 یک نیروی ضد هوایی ارتش ایجاد کند.

در آلمان زمانی که نیروی هوایی وظیفه ای را از دست می دهد - و ارتش یک صلاحیت را دوباره به دست می آورد، انتقال توانایی نامیده می شود. اخیرا در این باره در آلمان تصمیم گیری شده است.

البته این واقعیت که روند این ساخت و ساز چند سال طول می کشد فقط به این دلیل نیست که تجهیزات باید تهیه و تحویل شود. کارکنان نیز باید ابتدا آموزش ببینند. بعید است که تعداد زیادی از سربازان فعال نیروی دفاع هوایی ارتش سابق پیدا و دوباره فعال شوند. شروع این روند دشوار خواهد بود.

اخیرا همچنین وزارت دفاع آلمان به منظور بالا بردن سطح آمادگی ارتش برای دوران جنگ با توجه به تداوم جنگ روسیه علیه اوکراین اصلاح ساختارهای فرماندهی ارتش را در دستور کار قرار داده است.

بر اساس تصمیمات اتخاذ شده با تغییر ساختار فرماندهی، ارتش آلمان باید توانایی بیشتری برای اقدام نظامی پیدا کند.

در نوامبر سال گذشته، در کنفرانس ارتش آلمان، "بوریس پیستوریوس"، وزیر دفاع آلمان "شایستگی جنگی را به عنوان یک اصل برای اقدام" در دستورالعمل های جدید سیاست دفاعی اعلام کرد. وی از کارستن بروئر، بازرس کل و معاون این وزارتخانه نیز خواست که این اصلاحات را مد نظر قرار دهند.

ارتش آلمان بخصوص در سایه جنگ اوکراین با مشکلات عدیده ای از جمله کمبود تجهیزات و پرسنل روبرو است.

در این شرایط با اینکه ارتش آلمان فقط در موارد استثنایی مجاز به استخدام نیروهای زیر سن قانونی در این کشور است، اما بحران کمبود پرسنل به روند این گونه استخدام ها در ارتش این کشور سرعت بخشیده است.

بوندسوهر در یافتن تعداد کافی نیرو با مشکل روبرو است. وزیر آموزش فدرال آلمان اخیراً از مدارس خواسته است تا "رابطه ای آرام با ارتش ایجاد کنند. او گفت: "من فکر می کنم مهم است که افسران جوان به مدارس بیایند و گزارش دهند که بودنسوهر برای امنیت ما چه می کند.

به این ترتیب با توجه به حمله روسیه به اوکراین، توانایی و قابلیت های آلمان برای دفاع از خود بار دیگر در معرض دید و توجه عموم قرار گرفته است.

در این شرایط همچنین بحث ها در مورد احیای سربازی اجباری اخیراً دوباره در آلمان بالا گرفته است.

اعلام آمادگی صدر اعظم آلمان برای مذاکره با پوتینناو آلمانی از ماموریت دریای سرخ خارج شداعتصاب ها حمل ونقل عمومی در بخش هایی از آلمان را فلج کرد

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • استقرار ۳۳ هزار نیروی نظامی ناتو در مرز‌های روسیه/کشته شدن ۵۰۰ هزار سرباز اوکراینی در جنگ با روسیه/حمله پهپادی گسترده اوکراین به شبه جزیره کریمه
  • استقرار 33 هزار نیروی نظامی ناتو در مرزهای روسیه/کشته شدن 500 هزار سرباز اوکراینی در جنگ با روسیه/حمله پهپادی گسترده اوکراین به شبه جزیره کریمه
  • روسیه کنترل یک روستای دیگر در دونتسک را به دست گرفت
  • روسیه کنترل یک روستا دیگر در دونتسک را به دست گرفت
  • بشار اسد: روسیه در جنگ اوکراین پیروز خواهد شد
  • روسیه در جنگ اوکراین پیروز خواهد شد
  • اعلام طرح آمریکا برای اعزام مشاوران نظامی به اوکراین/ تصرف بخش های دیگری از خاک اوکراین توسط روسیه
  • چیزی نمانده یحیی سنوار برای حمام آفتاب به ساحل غزه بیاید! + ویدئو | تمسخر نتانیاهو در کانال ۱۲
  • روسیه یک منطقه دیگر دونتسک را آزاد کرد
  • تقویت دفاع هوایی در دستورکار آلمان