Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه اندیشه خبرگزاری تقریب، مشروح این جلسه در گفتگو با ایشان در ادامه می آید:

آقای مسچی بیان نمودند:بعد از تشکیل جلسات اول و دوم در سفر به کردستان، جلسه مفصلی را نیز با اعضای شورای افتاء سنندج در محل این شورا در مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور داشتیم؛  در این جلسه  حجت الاسلام و المسلمین عسکری مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور، حجت الاسلام و المسلمین بهاری اردشیری، ماموستا دکتر سید زکریا حسینی، ماموستا دکتر سید عارف عنایتی، ماموستا سید احسن حسینی ،ماموستا شیخ لقمان حافظ نذیری، ماموستا سید اشرف ایل بیگی و ماموستا کمال ساعد موچشی حضور داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



از جمله بحثهایی که در این جلسه مطرح شد،اطلاع رسانی راجع به برگزاری همایش وحدت اسلامی در استان کردستان و خصوصیات آن و همکاری مجمع تقریب با علمای خطه کردستان ،خصوصا شوراهای افتاء در برگزاری همایش و دعوت و ترغیب علمای منطقه و نیز مفتیان شوراهای افتاء شهرهای مختلف استان کردستان که هشت شورا می باشد، برای حضور فعالانه در همایش بود.

 مسچی افزود :از مفتیان درخواست شد که موضوع حمایت و کمک به برگزاری همایش و اطلاع رسانی از آن را در دستور کار داشته باشند، ضمنا توجیهات لازم راجع به برگزاری همایش در استان کردستان و ضرورت آن انجام گرفت که با استقبال اعضا شورای افتا مواجه شد و همگی درخواست داشتند که حداقل سالی یک بار چنین همایشی به عنوان وحدت اسلامی و تقریب بین پیروان مذاهب اسلامی که یادگاری از امام راحل است در استان کردستان برگزار شود و از برگزاری چنین برنامه هایی توسط مجمع تقریب بسیار حمایت کردند.همچنین با توجه به اینکه بعضی از اعضا شورای افتا از فارغ التحصیلان دانشگاه مذاهب اسلامی بودند ،درخواست تقویت و حمایت‌های بیشتر مجمع تقریب از این واحد دانشگاهی در کردستان را داشتند.

معاون امور ایران مجمع افزود :از اعضا شورا در خواست داشتیم در مورد علمای خطه کردستان که ضرورت دارد در این کنفرانس حضور یا سخنرانی داشته باشند و یا اگر برنامه خاصی را برای اجرا در همایش ضروری میدانند، پیشنهاد کنند تا اجرایی شود، مثلا اگر با اقلیم کردستان آشنایی دارند میهمانانی را که ضروری می دانند از آنجا برای همایش وحدت اسلامی در سنندج دعوت بشوند،  به ستاد و دفتری که ما به  عنوان دبیرخانه در مرکز اسلامی غرب کشور تأسیس خواهیم کرد، پیشنهاد دهند،ضمنا برنامه های پیشنهادیشان را برای روز اصلی همایش و نیز برنامه های جنبی به دبیرخانه اعلام کنند.

در پایان جلسه بزرگان شورا همگی قول همکاری و مساعدت دادند و بنا شد با سخنرانی در مراکز و مساجدی که متولی آن بوده و امامت آن را بر عهده دارند در رابطه با برگزاری کنفرانس مذکور سخنرانی و برای مردم اطلاع رسانی داشته باشند،

اعضای شورای افتا از مجمع تقریب به خاطر این خدمت و قدم بزرگی که در خطه کردستان در راستای وحدت و تقریب  توسط مجمع برداشته شده و اهمیتی که استان کردستان در مسائل تبلیغی ،ترویجی و فرهنگی برای مجمع دارد قدردانی نمودند،

حاضرین در جلسه درخواست داشتند از  شخصیتها و چهره های بسیار موجه برای حضور و سخنرانی در همایش دعوت شود که از جمله آنان ماموستا علامه ملا محمود مدرس کردستانی ساکن در بخش نگل مریوان بود.
 


   
 
انتهای پیام/

 

منبع: تقریب

کلیدواژه: مسچی مجمع تقریب کردستان سنندج برگزاری همایش استان کردستان مجمع تقریب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۴۴۱۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسماعیل هنیه با دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان دیدار کرد

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، علی‌اکبر احمدیان، نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی عصر امروز (چهارشنبه ۸ فروردین ۱۴۰۳) با اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس، زیاد النخاله دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین و هیات همراه دیدار کرد.

بر اساس این گزارش، در این دیدار دو طرف در باره آخرین وضعیت غزه و فلسطین گفتگو کردند.

اسماعیل هنیه و زیاد النخاله از کمک‌های دولت و ملت ایران به مردم مظلوم فلسطین قدردانی کرده و پشتیبانی جمهوری اسلامی ایران را برای مقاومت راهبردی دانستند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • لزوم برخورد با هنجارشکنان در جامعه
  • تحقق شعار سال موجب رشد و تعالی کشور می‌شود/ راهپیمایی روز قدس پرشور برگزار شود
  • تعیین برش های شهرستانی در اولویت برنامه های تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان غربی
  • دیدار نوروزی شهردار و اعضای شورای شهر رشت با فرمانده سپاه قدس گیلان
  • برنامه ریزی برای رفع بیکاری در کردستان
  • هزار کودک سنندجی در حمایت از کودکان غزه گردهم می‌آیند
  • ریل گذاری مسیرسرمایه‌گذاری بخش خصوصی درآذربایجان غربی
  • اسماعیل هنیه با دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان دیدار کرد
  • دبیرکل و اعضای جدید شورای مرکزی حزب مستقل و اعتدال ایران انتخاب شدند
  • اعضای جدید شورای مرکزی حزب مستقل و اعتدال ایران انتخاب شدند