Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-16@04:11:00 GMT

هورامان سرزمین جشن‌ها و رنگ‌ها

تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۴۴۱۵۹

هورامان سرزمین جشن‌ها و رنگ‌ها

پویا طالب‌نیا گفت : هورامان را می‌توانیم به عنوان یکی از نماد‌های بی بدیل بشری در راستای تعامل انسان و طبیعت معرفی کنیم.

به گفته مدیر پایگاه جهانی منظر فرهنگی تاریخی هورامان منظر فرهنگی هورامان (اورامانات) در ۲ استان کرمانشاه و کردستان در میراث جهانی یونسکو ثبت شده و یکی از معیار‌هایی که این فرآیند را تسهیل کرده، نمونه بی بدیل تعامل انسان و طبیعت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او گفت: تعامل انسان و طبیعت سالهاست پیش رفته و نمونه آن جشنواره برداشت محصول است.

ادارات و نهاد‌های مختلف در برگزاری رویداد‌های میراث فرهنگی در منطقه اورامانات مشارکت و همراهی کنند تا بتوانیم به اهداف مورد نظر برسیم.

در نظر داریم تقویم فرهنگی برای هورامان تدوین کنیم که در آن فرهنگ ناب و رویداد‌های مختلف در این دیار کهن را روز به روز و ماه به ماه معرفی نماییم.

به گفته طالب نبا باید برای نماد‌های منطقه برند سازی کنیم انتظار می‌رود صاحب نظران و فعالان گردشگری در راستای تدوین این تقویم و معرفی بهتر و بیشتر طبیعت، آیین، تاریخ و فرهنگ و تمدن این منطقه ما را یاری کنند.

برگزاری جشنواره توت فرهنگی شهر شاهو ظرفیت گسترده‌ای برای توسعه باغداری منطقه و معرفی ویژه آن است .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: میراث فرهنگی مناظر زیبا آثار تاریخی آثار باستانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۴۴۱۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی شهید شاخص استان زنجان + جزئیات

معاون فرهنگی هنری سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان از معرفی شهید احمد یوسفی به‌ عنوان شهید شاخص استان زنجان در سال ۱۴۰۳ خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زنجان، محسن احمدی‌تبار امروز در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: معرفی شهدای شاخص بسیج از سال 1389 اجرا می‌شود و هر سال، یک شهید شاخص برای هر استان از سوی سپاه‌های استانی اعلام می‌شود و در همین راستا، پس از هم‌اندیشی‌ها و بررسی‌های انجام گرفته در قرارگاه فرهنگی و اجتماعی استان و بهره‌گیری از نظرات فرماندهان، پیشکسوتان و رزمندگان دوران هشت سال دفاع مقدس در خصوص اعلام شهید شاخص به جمع‌بندی نهایی رسیدیم.

وی از انتخاب شهید احمد یوسفی به عنوان شهید شاخص استان زنجان در سال 1403 خبر داد و گفت: انتخاب شهید شاخص، فرصتی بی‌نظیر برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، پرداختن به معیار و ویژگی‌های جوان مؤمن انقلابی، آشنا کردن جوانان با فرهنگ شهادت و بازخوانی سبک زندگی شهدا است.

معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان ادامه داد: امیدواریم نهادهای فرهنگی و اقشار فرهنگی و فرهیخته جامعه در سال جاری در زمینه معرفی این شهید بزرگوار اقدامات لازم را انجام دهند.

به گزارش تسنیم، شهید احمد یوسفی یکم اردیبهشت 1335، در شهرستان زنجان به دنیا آمد. پدرش محمدعلی و مادرش حوریه نام داشت. سال 1359 ازدواج کرد و صاحب دو پسر و یک دختر شد. این شهید بزرگوار به عنوان پاسدار در جبهه‌های حق علیه باطل حضور یافت و در نهایت ششم مهر 1365، با سمت فرمانده واحد مهندسی رزمی در ارتفاعات لاری بانه توسط نیروهای عراقی بر اثر اصابت ترکش به کمر، به درجه رفیع شهادت نائل آمد. پیکر مطهر این شهید بزرگوار در مزار پایین زادگاهش و در کنار همرزمانش آرام گرفته است. برادرش رحمان نیز از شهدای گرانقدر استان زنجان است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تنوع خوراک‌های بهاری در کرمانشاه
  • نیمی از غذاهای ثبت ملی شده کرمانشاه بهاری است/ تدوین پرونده ۸ خوراک بهاری دیگر
  • معرفی برترین‌های کاراته زیر ۲۱ سال قهرمانی کشور در همدان
  • سفر به سرزمین ابرها: درفک گیلان، مقصدی رویایی برای طبیعت‌گردان
  • طبیعت بهاری روستای حصار در قالب تصاویر
  • «ایران جوان بمان» در کرمانشاه
  • برق باغات روستای «سرریز» هورامان تأمین می‌شود
  • تامین برق باغات روستای «سرریز» هورامان بعد از ۱۸ سال انتظار
  • شهید شاخص زنجان معرفی شد
  • معرفی شهید شاخص استان زنجان + جزئیات