Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا ؛ حجت الاسلام سید محسن محمودی در خطبه‌های نماز جمعه امروز ورامین با اشاره به روز ملی جمعیت اظهار کرد  : تمام کارشناسان معتقدند، که با این روند، کشورمان در آینده‌ای نه چندان دور با تهدید پیری جمعیت مواجه خواهد شد، گرچه ما امروز تاوان برخی سیاستگذاری‌های غلط و تبلیغات ناصواب گذشته را می‌پردازیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود:اما اگر امروز مردم ما سعی نکنند، فردا خیلی دیر است، تلاش برای افزایش نسل و فرزندآوری و حمایت از خانواده‌ها در این مسیر از ضروری‌ترین امور است.

امام جمعه موقت ورامین با طرح این سوال که «چرا برخی‌ها نسبت به نسل آینده بی تفاوت هستند؟» گفت: باید مساله ازدواج و فرزندآوری را جدی بگیریم، با بهانه گیری های پوچ و واهی و سخت گیری های غیر مشروع در برابر تشکیل خانواده نایستیم.

وی بر جدی گرفتن فرزندآوری تاکید کرد و گفت: رزق و روزی فرزندان دست خدا است، وای به حال کسانی که سقط جنین می‌کنند، البته دولت هم وظیفه دارد، در این زمینه مهم گام بردارد، که باید مشوق‌ها و زمینه‌های لازم را فراهم آورده و عملیاتی کند، قوانین در این خصوص را اجرا کرده و با هر مقامی کوتاهی می‌کند، برخورد کند.

امام جمعه موقت ورامین افزود : هر جامعه‌ای برای آینده و نسل جوان خود احساس تعهد و دلسوزی می‌کند، یقیناً جمعیت کارآمد و جوان از مؤلفه‌های قدرت در هر کشوری است.

محمودی نقش تبلیغات و رسانه‌ها در این زمینه را نیز مهم قلمداد کرد و گفت: می‌بایست، اساتید و مبلغین به تبیین اهمیت جمعیت بپردازند، تا ان شاالله از بحران ویرانگر که با هیچ چیزی قابل جبران نیست عبور کنیم.

وی در بخش دیگری از خطبه‌های امروز نماز جمعه ورامین به سوم خرداد، سالروز آزادسازی خرمشهر اشاره کرد و با بیان این که هرچه از رشادت‌ها در این زمینه گفته شود، کم است، افزود: خرمشهر با ایمان به خدا و توکل بر قدرت الهی آزاد شد، چرا که خرمشهر سقوط کرد، اما ایمان‌هایمان سقوط نکرد، باید مواظب باشیم ایمان‌هایمان سقوط نکند.

خطیب جمعه ورامین در خصوص مسائل اقتصادی اخیر نیز گفت: اصلاح وضعیت اقتصادی کشور از مواردی است، که همه کارشناسان از تمامی جناح‌ها به آن اعتقاد دارند، لذا اگر بخواهیم، به اقتصاد سالم و پایدار دست یابیم و جلوی سو استفاده عده‌ای خائن و رانت خواری از منابع کشور را بگیریم، باید یک اصلاح جدی در اقتصاد صورت گیرد، اما آن چه مهم است، این است، که امروز عده‌ای در پی فرصت طلبی از وضعیت کنونی بوده و سر در آخور بیگانگان دارند و می‌خواهند، به این بهانه اساس نظام و انقلاب را زیر سوال ببرند، باید همه هوشیار باشیم.

وی در ادامه به سفر رئیس جمهور به منطقه و تخصیص اعتبارات اشاره کرد و خطاب به مسئولان هماهنگی سفر گفت: فراموش نکنید، سفر رئیس جمهور به ورامین دارای اولویت است، هشت سال بی مهری دولت گذشته و حق ویژه مردم این منطقه زیبنده  نیست.

محمودی گفت: مساله قطار شهری ورامین بسیار مهم است و وضع موجود مایه شرمندگی است،  از مسئولین استانی و شهرستانی می‌خواهم یک روز به ایستگاه راه آهن بروند و از نزدیک اوضاع را ببینند.

ورامین با ۳۰۰ هزار جمعیت در ۳۵ کیلومتری جنوب‌شرق تهران استان تهران واقع شده است و دارای دو بخش مرکزی و بخش جوادآباد است.

برچسب‌ها خرمشهر ایستگاه راه آهن ورامین دولت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: خرمشهر ایستگاه راه آهن ورامین خرمشهر ایستگاه راه آهن ورامین دولت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۴۴۲۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری یادواره شهدا در ملکان

 امام جمعه ملکان در یادواره شهدا گفت: شهدا مایه افتخار هستند و کار برای خدا از ویژگی‌های بارز آنان بود.

حجت الاسلام حافظ زمانی هدف شهدا را پیروی از ولایت و دفاع از خاک ایران دانست و افزود: رمز ماندگاری آنها اخلاص در عمل و تداوم خون سرخ عاشورا است.

 وی گفت: برگزاری یادواره‌های شهدا مصداق زنده نگه داشتن راه شهدا و امام راحل است.

امام جمعه ملکان با بیان اینکه شهدای مدافع حرم حق بزرگی بر گردن ما دارند و امنیت موجود کشور مرهون خون این شهداست یادآوری کرد: شهدای مدافع حرم امتیاز‌هایی دارند که یکی از این امتیاز‌ها دفاع از حرم‌های اهل‌بیت (ع) و شهادت در این راه است.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • واکنش امام جمعه مشهد به حمله ایران به اسرائیل |‌ غیر از قدرت نمایی زبان دیگری اثر نمی کند
  • عملیات وعده صادق سیلی محکمی به اسرائیل و آمریکا بود
  • «بارانی» امام جمعه موقت سمنان شد
  • امام جمعه موقت سمنان منصوب شد
  • انتصاب امام جمعه موقت جدید سمنان
  • برگزاری یادواره شهدا در ملکان
  • ایران با موشک باران اسرائیل باعث رسوایی این رژیم غاصب و هم پیمانانش شد
  • رئیسی: افزایش تولید مسکن مؤلفه مهم تحقق شعار سال است
  • قیام مردم ورامین حرکتی که در تاریخ ماندگار شد
  • امام جمعه موقت اهواز: تهاجم ایران به رژیم صهیونیستی در طول تاریخ بی‌سابقه بود