Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-23@12:43:57 GMT

۳۰ اردیبهشت ماه و آخرین خبرهای کرونایی استانها

تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۴۴۲۵۶

۳۰ اردیبهشت ماه و آخرین خبرهای کرونایی استانها

 به گزارش گروه اخبار استانها ، در حال حاضر تزریق دوز چهارم برای افراد بالای ۷۰ سال و افرادی که بیماری زمینه ای یا ضعف سیستم ایمنی دارند با فاصله چهارماه از تزریق نوبت سوم صورت می گیرد و تزریق واکسن برای کودکان ۵ تا ۱۸ سال برای دو نوبت توصیه می شود.  

به گفته مسوولان بهداشت و درمان ، هم اکنون ۵۰ میلیون دوز واکسن ذخیره شده و نگرانی از نظر کمبود واکسن کرونا وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گستردگی و سرعت واکسیناسیون در بازه زمانی انجام شده و نوع واکسن های مورد استفاده ، الزام به رعایت پروتکل های بهداشتی و درمانی از جمله دلایل اصلی کنترل کرونا در کشور بوده که نتیجه آن کاهش قابل توجه ابتلا و خصوصا میزان فوت شده است .

معاون درمان وزارت بهداشت با اشاره به این موضوع که پاندمی کووید-۱۹ پایان نیافته است و همواره امکان بروز سویه های جدید و تهدید های آتی وجود دارد گفته است که نگرانی اصلی ما عادی انگاری و بی توجهی به ویروس توسط مردم و همچنین پدیدار شدن سویه جدید است به طوری که  واکسن های موجود در مقابله با سویه جدید قدرت ایمنی زایی کافی نداشته باشند.

متاسفانه در ۲۴ ساعت گذشته، ۹ بیمار کووید ۱۹، جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۴۱ هزار و ۲۶۲ نفر رسید.

به گزارش وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ، از دیروز تا امروز ۳۰ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ و براساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۲۲۸ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی که ۴۷ نفر از آنها در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی کشور بستری شدند.

براساس این گزارش ،  مجموع بیماران کووید ۱۹ در کشور به ۷ میلیون و ۲۲۹ هزار و ۵۸۲ نفر رسید که خوشبختانه تاکنون هفت میلیون و ۳۰ هزار و ۳۵۵ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند.

البته اکنون ۷۰۶ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند. تاکنون ۵۱ میلیون و ۹۴۲ هزار و ۱۱۸ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

۶۴ میلیون و ۴۷۵ هزار و ۲۹۲ نفر دُز اول، ۵۷ میلیون و ۷۶۶ هزار و ۱۱ نفر دُز دوم و ۲۷ میلیون و ۳۸۶ هزار و ۲۱۸ نفر، دُز سوم واکسن کرونا را تزریق کرده اند و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۱۴۹ میلیون و ۶۲۷ هزار و ۵۲۱ دُز رسید.

اکنون هیچ شهری در وضعیت قرمز و نارنجی قرار ندارد همچنین ۲۵۹ شهرستان در وضعیت زرد و ۱۸۹ شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند.  

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل اعلام کرد: در ادامه روند نزولی شیوع کرونا، آمار مبتلایان بستری همزمان کووید.۱۹ در استان اردبیل طی شبانه روز گذشته به ۱۰ نفر کاهش یافت که پایین رقم ثبت شده طی ۲ سال گذشته است.

دکتر علی محمدیان اردی گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته شمار مبتلایان روزانه بیماری کووید.۱۹ در استان اردبیل نیز پس از دو سال به سه نفر کاهش یافت.

وی بیان کرد: با صفر شدن دوباره فوت مبتلایان برای چهل و پنجمین روز در سال جاری، مجموع جان‌باختگان ۶ موج شیوع کرونا در استان اردبیل در مدت ۲۶ ماه گذشته در رقم ۲ هزار و ۸۰۲ نفر باقی ماند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل بیان کرد: در ادامه روند کاهشی شیوع کرونا، شمار بستری مبتلایان بدحال کووید.۱۹ در مراکز درمانی این استان طی شبانه‌روز گذشته به ۶ نفر و تعداد افراد ترخیص شده بستری در بخش مراقبت‌های ویژه مراکز درمانی استان نیز به ۶ نفر رسید.

هم‌اکنون شهرستان اردبیل، مشگین‌شهر، پارس‌آباد، گرمی و خلخال در وضعیت آبی و شهرستان‌های نیر، نمین، اصلاندوز، بیله‌سوار، کوثر و سرعین در وضعیت زرد شیوع کرونا قرار دارند.

بر اساس اعلام  رییس کمیته اطلاع‌رسانی ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم‌ پزشکی کرمانشاه ، ۲ بیمار مثبت بستری و سه نفر سرپایی در شبانه‌روز گذشته در سطح استان شناسایی شدند که نسبت به روز قبل سه نفر بیشتر است.

مهدی محمدی با اشاره به اینکه در شبانه‌روز گذشته فوتی براثر ابتلای قطعی به کووید ۱۹ در استان نداشتیم، گفت: مجموع جان‌باختگان کرونا از ابتدای شیوع این ویروس تاکنون سه هزار و ۱۳۸ نفر است.

براساس رنگ بندی جدید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از ۲۳ اردیبهشت ۱۱ شهرستان استان در وضعیت زرد و سه شهرستان دیگر در وضعیت آبی کرونایی قرار گرفتند.

کرمانشاه، دالاهو، روانسر، قصرشیرین، اسلام‌آبادغرب، گیلانغرب، سرپل‌ذهاب، ثلاث باباجانی، هرسین، پاوه و صحنه در وضعیت زرد و شهرستان‌ های جوانرود، کنگاور و سنقروکلیایی در وضعیت آبی قرار دارند.

بر اساس گزارش رسیده از کرج در استان البرز نیز ۱۷ بیمار بدحال کووید ۱۹ طی ۲۴ ساعت گذشته در این استان تحت مرقبت پزشکی قرار گرفتند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان البرز در این خصوص گفت که با تلاش مدافعان سلامت طی ۲۴ ساعت گذشته هیچ مورد فوت کرونایی در استان البرز ثبت نشده و شمارجانباختگان این بیماری طی ۱۳ روز گذشته تاکنون بر روی عدد ۶ هزارو۸۳۳ نفر ثابت مانده است.

اکنون پنج شهرستان تابعه البرز آبی و ۲ شهرستان دیگر زرد کرونایی هستند.

بر اساس اعلام معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی لرستان ، ۱۵ مبتلای جدید به کرونا طی شبانه روز گذشته در این استان شناسایی شد و شمار مبتلایان نیز به ۲۱۸ هزار و ۲۶۵ نفر رسیده است.

طی ۲۴ ساعت گذشته مورد فوتی به دلیل ابتلا به کرونا در لرستان ثبت نشده و شمار قربانیان به ۲ هزار و ۸۴۴ نفر است.

وی مریم کوشکی بیان کرد: هم اکنون ۵۸ بیمار مبتلا و مشکوک به کرونا در مراکز درمانی این استان بستری و تحت درمان هستند.

در حال حاضر هیچ شهرستانی از لرستان در وضعیت قرمز یا نارنجی شیوع کرونا قرار ندارد، ازنا، بروجرد، پلدختر، چگنی، خرم‌آباد، دلفان، سلسله، کوهدشت و رومشکان در وضعیت زرد و شهرستان‌های الیگودرز و دورود در وضعیت آبی قرار دارد.

کرونا تاکنون چهار جهش ژنتیکی خطرناک شامل آلفا، بتا، گاما و دلتا داشته و امیکرون جدیدترین نسخه جهش یافته این ویروس است.

برچسب‌ها کرونا طرح واکسیناسیون کرونا ستاد ملی مقابله با کرونا فاصله گذاری اجتماعی محدودیت های کرونا علائم کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرونا طرح واکسیناسیون کرونا ستاد ملی مقابله با کرونا کرونا طرح واکسیناسیون کرونا ستاد ملی مقابله با کرونا فاصله گذاری اجتماعی محدودیت های کرونا علائم کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۴۴۲۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زاهدان رکوردار هوای ناسالم در کشور/ شاخص کیفی ۲۴ شهر سالم و پاک ثبت شد

آلودگی هوا زمستان و تابستان نمی‌شناسد و در تمام سال چهره آسمان را کدر می‌کند، بنابراین آمار و میزان آلایندگی‌ها برای شهروندان مهم است تا بدانند هر روز شاخص کیفی شهرها در چه سطحی قرار دارد، لازم است بدانیم امروز هوای یک شهر در وضعیت ناسالم و تعداد ۲۴ شهر سالم و پاک است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، اگر نگاهی به روز گذشته و امروز _سه‌شنبه چهارم اردیبهشت_ بیندازیم، می‌توانیم میزان و شدت آلودگی هوا که بر آسمان شهرهای مختلف گسترده شده است را به‌خوبی حس کنیم، از این‌رو خبرگزاری ایمنا به مقایسه شاخص کیفی هوا در شهرهای مختلف پرداخته است، بنابراین بر اساس سامانه برخط کنترل کیفیت هوای سازمان حفاظت محیط زیست، امروز شاخص کیفی هوای هیچ‌کدام از شهرها در وضعیت بسیار خطرناک (قهوه‌ای)، بسیار ناسالم (بنفش) و ناسالم برای عموم (قرمز) قرار ندارد.

بر این اساس، دستگاه سنجش کیفیت هوا امروز در کلان‌شهر زاهدان با شاخص ۱۲۸، در وضعیت هوای ناسالم برای گروه‌های حساس (نارنجی) قرار دارد، به طوری که روز گذشته شهر اهواز بر مدار ناسالم (نارنجی) ثبت شد.

در همین راستا، سنجش کیفیت هوا امروز در کلانشهرهای اصفهان با شاخص ۸۳، کرج با شاخص ۷۲، بوشهر با شاخص ۵۸، تهران با شاخص ۷۳، شهرکرد با شاخص ۸۰، بیرجند با شاخص ۵۸، مشهد با شاخص ۶۴، بجنورد با شاخص ۸۰، اهواز با شاخص ۶۸، زنجان با شاخص ۵۹، سمنان با شاخص ۵۴، قم با شاخص ۵۷، سنندج با شاخص ۶۰، کرمان با شاخص ۵۵، کرمانشاه با شاخص ۵۳، یاسوج با شاخص ۵۸ و اراک با شاخص ۵۸، وضعیت هوای سالم (زرد) قرار دارد.

لازم به یادآوری است که روز گذشته سوم اردیبهشت، شهرهای تبریز، اصفهان، کرج، بوشهر، تهران، شهرکرد، مشهد، بجنورد، زنجان، سمنان، زاهدان، قزوین، قم، کرمان، کرمانشاه، یاسوج و اراک، وضعیت هوای سالم (زرد) بودند.

به این ترتیب شاخص کیفیت هوا امروز در کلانشهرهای تبریز با شاخص ۴۱، اردبیل با شاخص ۳۴، بیرجند با شاخص ۵۸، قزوین با شاخص ۳۴، بندرعباس با شاخص ۴۱، همدان با شاخص ۳۴ و یزد با شاخص ۵۰، در وضعیت پاک (سبز) قرار دارد، اما روز گذشته شهرهای ارومیه، اردبیل، بیرجند، سنندج و همدان، در وضعیت پاک (سبز) ثبت شدند.

لازم است بدانیم، امروز شرایط کیفی هوای کلان‌شهرهای ارومیه، ایلام، شیراز، گرگان، رشت، خرم‌آباد و ساری، ثبت نشده است، در حالی که روز گذشته شهرهای ایلام، شیراز، گرگان، رشت، خرم‌آباد، ساری، بندرعباس و یزد، بدون داده ثبت شد.

در نهایت بر اساس داده‌های موجود سامانه برخط کنترل کیفیت هوای سازمان حفاظت محیط زیست و مقایسه شاخص کیفی هوا، امروز هیچ‌کدام از شهرها در وضعیت بسیار خطرناک (قهوه‌ای)، بسیار ناسالم (بنفش) و ناسالم (قرمز) ثبت نشدند، اما یک شهر ناسالم (نارنجی)، تعداد ۱۷ شهر سالم (زرد)، هفت شهر پاک (سبز) و هفت شهر بدون داده ثبت شده‌اند، به‌طوری که روز گذشته یک شهر ناسالم (نارنجی)، تعداد ۱۷ شهر سالم (زرد)، پنج شهر پاک (سبز) و هشت شهر بدون داده درج شدند.

شاخص کیفی هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک (سبز)، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم (زرد)، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس (نارنجی)، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم (قرمز)، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم (بنفش) و ۳۰۱ تا ۵۰۰ بسیار خطرناک (قهوه‌ای) است.

کد خبر 747248

دیگر خبرها

  • زاهدان رکوردار هوای ناسالم در کشور/ شاخص کیفی ۲۴ شهر سالم و پاک ثبت شد
  • مارتینز اخراج شد، چون ۲۰ روز فولاد را تعطیل کرد!
  • تشخیص خبرهای جعلی از خبرهای واقعی با سواد رسانه‌ای + فیلم
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا
  • خبرهای خوب مقابله با آسیب‌های اجتماعی مرتبط با زن و خانواده
  • آغاز به کار آزمایشی «سینما دانش» شهرستان قوچان 
  • سال سخت خانه‌به‌دوشان
  • وضعیت قرمز بازار گوشت
  • نجفی: سرانه سلامت شهر تهران نسبت به برخی از استان‌ها مناسب نیست