Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام جلیل شریفی نیا در خطبه‌های این هفته نماز جمعه آرادان به میزبانی مسجد صاحب‌الزمان (عج) با اشاره به اینکه ضد انقلاب و سو استفاده گران امروز دنبال فرصت هستند تا به انقلاب اسلامی ضربه بزنند، تاکید کرد: امروز شاهد هستیم که برخی در شهرهایی از کشور حرکات بچگانه‌ای را انجام می‌دهند و ضد انقلاب درست بر روی همین موضوع مانور می‌دهد ما اعتقاد داریم که مردم می‌توانند مطالبه کنند اما این افرادی که به خیابان می‌آیند عمدتاً نیاز مالی ندارند و مزدوران بیگانگان محسوب می‌شوند که از آل سعود، آمریکا، انگلستان و … حقوق می‌گیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در همان روز اول هدفمندی یارانه‌ها دو نفر از اتحادیه اروپا و از سیاست مداران و براندازان شأن در تهران توسط وزارت اطلاعات دستگیر شدند و این نشان می‌دهد که دشمنان بیکار نمی‌نشیند، افزود: رئیس جمهور امروز کار بزرگی را آغاز کرده و برکات هدفمندی یارانه‌ها در ماه‌ها و سال‌های آینده بروز خواهد کرد اما ضد انقلاب مدام حاشیه تراشی می‌کنند.

امام جمعه آرادان بیان کرد: اگر رئیسی نیز مانند رؤسای جمهور دیگر به دنبال حفظ پرستیژ و جایگاه خودش بود هرگز نباید دست به این کار بزرگ می‌زد، معلوم بود که این کار بزرگی است و دشمنان در قبال آن موضع خواهند گرفت و کسانی که از حکومت اسلامی ناراحت هستند، گاهی سر و صدایی هم راه می‌اندازند.

شریفی نیا با بیان اینکه در برخی کشورهای همسایه مانند ترکیه و پاکستان و … مشکلات آرد پیدا کرده‌اند، بیان کرد: آرد و گندم در کشورمان مورد یارانه قرار می‌گرفت و قاچاقچیان سهم مردم ایران را در مرزها به ترکیه و پاکستان و… به ده‌ها برابر قیمت می‌فروختند لذا در همین مدت، این کشورها مشکل پیدا کرده‌اند و این نشان می‌دهد که جلوی قاچاق گرفته شده است.

وی افزود: حُسن بزرگ دولت در هدفمندی یارانه‌ها این بود که رئیس جمهور همه چیز را با مردم در میان گذاشت و حتی دو ماه یارانه نیز به حساب مردم واریز کردند اما برخی مقداری عجله می‌کنند. پولی که به حساب اعضای خانواده واریز شد برای همین میزان افزایش قیمت مرغ، روغن و … است و بعد از دو ماه نیز کالا برگ ارائه می‌شود تا یارانه نقدی حذف شود و این کار به تنظیم بازار کمک می‌کند همچنین جلوی گردن کلفت‌ها و دلالان گرفته خواهد شد و بعد مبالغی که از این محل هدفمندی یارانه‌ها، دولت می‌گیرد، صرف تولید کشورمان خواهد کرد که باز هم برای مردم سود دارد.

امام جمعه آرادان با بیان اینکه وقتی تولید رونق پیدا کند، تورم و بیکاری کاهش می‌یابد، گفت: هدفمندی یارانه طرحی است که اکثر اقتصاددانان برجسته با این طرح موفق هستند البته این طرح بسیار دیر اجرا شد و می‌بایست توسط دولت‌های قبل اجرایی شود اما این کار صورت نگرفت.

شریفی نیا با اشاره به جابجایی فرماندهی انتظامی شهرستان آرادان بیان کرد: از نیروی انتظامی می‌خواهیم تا در برابر برهم زنندگان نظم و آرامش عمومی قاطع و با صلابت باشد اما با مردم با مهربانی و رأفت رفتار کنند و تا می‌توانند انعطاف نسبت به مسائل نشان داده شود از سوی دیگر باید کاری صورت گیرد که قوانین رانندگی به خوبی در شهر آرادان اجرا شود.

کد خبر 5494707

منبع: مهر

کلیدواژه: شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان سمنان خطبه های نماز جمعه هدفمندی یارانه ها نیروی انتظامی بوشهر کرمانشاه گرد و غبار احتکار آلودگی هوا هدفمندی یارانه ها آمار کرونا خراسان رضوی مشهد گرد و خاک ویروس کرونا ایلام تعطیلی مدارس هدفمندی یارانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۴۴۳۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادامه توزیع لیتری یارانه سوخت امکان‌پذیر نیست

در میز اقتصاد امروز موضوع تخصیص سوخت به خودرو یا کد ملی مورد بررسی قرار گرفت و نظرات مخالفان و موافقان این مسئله مطرح شد. آقای تمدن کارشناس انرژی و آقای نواز سخنگوی صنف جایگاه داران بنزین به سوالاتی پاسخ دادند.

تمدن گفت: مصرف بنزین ما در حال افزایش است. ما در مصرف بنزین دچار کسری بنزین و ناترازی انرژی هستیم و ادامه این روند امکان پذیر نیست. در مسئله توزیع عادلانه بنزین مساوات به معنای عدالت نیست. اینطور نیست که فقط یارانه بنزین به جمعیت خاصی از مردم داده شود و در محل‌های دیگر نیز به خانواری که خودرو ندارند و از یارانه بنزین استفاده نمی‌کنند، کمک می‌شود.

او افزود: تخصیص بنزین به کد ملی، اقدامی غیر قابل انجام است. اگر عدالت را دسترسی اقشار کم درآمد یا پردرآمد در نظر بگیریم، در حال حاضر این عدالت برقرار است. اقشاری که خودرو ندارند هم به شکل دیگری از بنزین استفاده می کنند برای مثال از حمل و نقل عمومی استفاده می کنند یا دولت و کمیته امداد به آنها به شکلی دیگری یارانه انرژی می‌دهد.

در ادامه برنامه نواز گفت: از نظر سوخت وضعیت مناسبی نداریم و هر روز با رکورد‌های مصرف سوخت روبرو هستیم. با روش توزیع یارانه‌ای که در حال حاضر داریم نمی‌توانیم از این مقطع عبور کنیم. اگر وضعیت با یارانه لیتری ادامه پیدا کند باعث نارضایتی خواهد شد. در حال حاضر هم به سوخت ۱۵۰۰ تومانی و هم ۳ هزار تومانی یارانه داده می‌شود.

او ادامه داد: اگر شخصی ۴ خودرو داشته باشد بیشتر از این یارانه‌ها بهره مند می‌شود. اما در واقع تمامی مردم باید از این یارانه نفع ببرند. در دو گام میتوان تخصیص بنزین به کارت ملی را عملی کرد. در گام اول ۹۰ هزار تومان یارانه‌ای که به صورت لیتری داده می‌شود، به صورت اعتبار به مالک تخصیص می‌دهیم. اگر این طرح با موفقیت اجرا شود، در گام دوم میتوان ابعاد دیگر این موضوع را بررسی کرد و به سمت تخصیص کد ملی پیش رفت. یکی از روش‌ها این است که اعتبار ۹۰ هزار تومانی به کد ملی اختصاص داده شود و اضافه آن توسط شخص پرداخت شود و کارت سوخت را حذف کنیم.

تمدن  در ادامه گفت: حدود ۲۰ تا ۳۰ میلیون لیتر کسری بنزین داریم، و این امر به دلیل مصرف مردم نیست. واردات خودرو نداریم و مصرف سوخت خودرو‌های داخلی هم نسبت به خودرو‌های دیگر زیاد است؛  باید در نظر داشته باشیم این کسری را چگونه و به چه قیمتی به مردم عرضه کنیم.

نواز در پاسخ گفت: قرار نیست با طرح تخصیص سوخت به کارت ملی تمامی مشکلات حوزه سوخت حل شود، اما گامی در این حوزه خواهد بود. فشار بیش از حد به وزارت نفت که هر میزان از تقاضا پوشش داده شود کاری از پیش نمی‌برد و تاکنون نیز از این اقدامات انجام داده ایم. ابزار فعلی ما که تخصیص لیتری و کارت سوخت است جوابگوی شرایط فعلی نیست.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی اقتصاد و انرژی

دیگر خبرها

  • واریز سهمیه بنزین به هر کد ملی از این ماه | خبر مهم درباره یارانه بنزین به هر کد ملی
  • "وعده صادق" هیبت پوشالی رژیم اسرائیل را نمایان کرد
  • سهمیه بنزین در کارت ملی شارژ می شود؟
  • کسری ۲۳۰ هزار میلیارد تومانی هدفمندی یارانه‌ها
  • سهمیه بنزین در کارت ملی شارژ می‌شود؟
  • وزن یارانه‌ها در بودجه ۱۴۰۳
  • ادامه توزیع لیتری یارانه سوخت امکان‌پذیر نیست
  • ۷۵۰ هزار میلیارد تومان یارانه به طور مستقیم به مردم پرداخت می‌شود
  • طرح کالابرگ الکترونیکی ادامه‌دار شد؟
  • پرداخت ۲۰۰همت به یارانه آردو نان طی امسال در بودجه ۱۴۰۳