Web Analytics Made Easy - Statcounter

روزنامه ملیت ترکیه امروز (جمعه) از قول منابع ناتو نوشت، بایدن شاید میانجی‌گر مذاکرات بین آنکارا با فنلاند و سوئد در جریان تلاش‌های دو کشور برای عضویت در ائتلاف نظامی ناتو شود.

به گزارش ایران اکونومیست، این روزنامه همچنین نوشت، ترکیه مخالف سرسخت عضویت دو کشور فنلاند و سوئد در ناتوست و از هیچ تلاشی برای جلوگیری از عضویت این دو در ناتو دریغ نمی‌کند اما حالا جو بایدن، رئیس جمهوری ایالات متحده شاید به دنبال ایفای نقش میانجی در مذاکرات بین ترکیه و این دو کشور اروپایی باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منابع آگاه در ناتو همچنین بر اهمیت نشست بین بایدن با سائولی نینیسته، رئیس جمهوری فنلاند و مگدانلا اندرسون، نخست وزیر سوئد با محوریت عضویت در ناتو تاکید کرده و افزودند: بایدن شاید نقش میانجی را ایفا کند.

این منابع همچنین اضافه کردند: روشی که سوئد برای در نظر گرفتن نگرانی‌های ترکیه در رابطه با حضور قانونگذاران کرد در پارلمان سوئد در پیش گرفته، برای حل این موضوع بسیار موثر خواهد بود.

فنلاند و سوئد روز چهارشنبه درخواست‌های خود را برای عضویت در ناتو به ینس استولتنبرگ، دبیرکل این ائتلاف نظامی ارسال کردند. این که آیا دو کشور به عضویت این ائتلاف پذیرفته خواهند شد یا نه، منوط به تایید یکپارچه کشورهای عضو ناتو است.

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه روز پنجشنبه گفت که آنکارا به متحدان خود در ناتو اطلاع داده که به عضویت سوئد و فنلاند "نه" خواهد گفت و موضع خود را تغییر نخواهد داد. نینیسته پس از آن اعلام کرد، دولت هلسینکی نگرانی ترکیه در مورد پیوستن به ناتو را جدی گرفته و در روزهای آینده به گفتگو با آنکارا ادامه خواهد داد.

 

منبع: خبرگزاری ایسنا برچسب ها: جو بایدن ، فنلاند ، عضویت فنلاند و سوئد در ناتو ، حمله روسیه به اوکراین

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: جو بایدن فنلاند عضویت فنلاند و سوئد در ناتو حمله روسیه به اوکراین فنلاند و سوئد دو کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۴۴۳۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موضع گیری جدید پوتین درباره جنگ با ناتو

شبکه خبری «آر تی عربی» و بخش عربی خبرگزاری «اسپوتنیک» روسیه بامداد امروز (پنج شنبه) در پایگاه‌های اینترنتی خود نوشتند که «ولادیمیر پوتین»، رئیس جمهوری این کشور در گفتگو با شماری از خلبانان نظامی در جریان سفر کاری خود به شهر «تورژوک» در استان «توِر» در غرب کشورش، تاکید کرد که به دنبال جنگ با سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) نیستند و چنین ادعایی نیز مزخرفی بیش نیست.

رئیس جمهوری روسیه ضمن تاکید بر این که تفاوت در هزینه‌های نظامی کشورش و سازمان ناتو بسیار زیاد است، اظهار داشت: در سال ۲۰۲۲ آمریکا ۸۱۱ میلیارد دلار و روسیه ۷۲ میلیارد دلار را (برای اهداف نظامی) هزینه کردند. آیا ما با این نرخ یا چیزی شبیه آن با ناتو خواهیم جنگید؟ این غیر منطقی بوده و تنها یک مزخرف است.

پوتین در این باره افزود: آنها به طور مستقیم به سمت مرز‌های ما حرکت کردند. آیا ما به سمت آن کشور‌هایی که بخشی از پیمان ناتو بودند، حرکت کردیم؟ ما حرکت نکردیم و به کسی دست نزدیم بلکه آنها بودند که به سمت ما حرکت کردند. آیا از اقیانوس به سمت مرز‌های آمریکا حرکت کردیم؟ نه برعکس، آنها بودند که به ما نزدیک شدند. چه کاری را انجام دهیم؟ ما در چارچوب عملیات نظامی ویژه تنها از ملت خود در سرزمین‌های تاریخی مان محافظت می‌کنیم.

رئیس جمهوری روسیه همچنین عنوان کرد که اگر منافع امنیتی کشورش پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی مورد توجه قرار می‌گرفت، جنگ کنونی با اوکراین که ۲۴ فوریه سال ۲۰۲۲ میلادی (پنجم اسفند ۱۴۰۰) تحت عنوان عملیات نظامی ویژه آغاز شده و همچنان ادامه دارد، روی نمی‌داد.

پوتین در این باره توضیح داد: اگر پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی، روابط امنیتی جدیدی در اروپا ایجاد می‌شد همان گونه که روسیه پیشنهاد کرد، چیزی شبیه آن چه امروزه مشاهده می‌کنیم روی نمی‌داد. ما به زبان ساده، منافع خود در زمینه امنیت را در نظر می‌گیریم و این همان چیزی که هر ساله و طی چند دهه به طور اساسی درباره آن صحبت می‌کردیم با این حال، آنها این مسئله را به طور کامل نادیده می‌گیرند.

رئیس جمهور روسیه در رابطه با احتمال این که کشور‌های غربی جنگنده‌های «اف-۱۶» را در اختیار اوکراین قرار دهند نیز تاکید کرد: گر آنها هواپیما‌های اف-۱۶ را (به اوکراین) تحویل دهند، بر این باورم که این مسئله وضعیت در میدان نبرد را تغییر نخواهد داد.

پوتین ضمن تاکید بر این که جنگنده‌های مذکور در صورت پرواز از خاک کشور دیگری نیز، به یک هدف مشروع برای روسیه تبدیل خواهند شد، خاطر نشان ساخت که کشورش جنگنده‌های اف-۱۶ را نیز همانند سایر تجهیزات غربی که تحویل اوکراین داده شده، نابود خواهد کرد.

رئیس جمهوری روسیه همچنین اظهارات مدعی تصمیم کشورش برای حمله به اروپا پس از اوکراین را بی معنی و مرخرف توصیف کرده و در این باره گفت: آن چه گفته می‌شود که ما پس از اوکراین به اروپا حمله خواهیم کرد، کاملا مزخرف و ارعاب ساکنان این کشور‌ها است تنها برای این که از آنها پول گرفته به ویژه در شرایطی که اقتصاد در حال انقباض است. مسئله روشن است و همه این را درک می‌کنند، استاندارد‌های زندگی رو به کاهش بوده و این روشن است.

پوتین با اشاره به این که کشور‌های وابسته به آمریکا از روسیه بزرگ و قدرتمند می‌ترسند، افزود: ترس از احتمال حمله به برخی کشور‌های دیگر همانند لهستان، کشور‌های بالتیک و جمهوری چک وجود دارد. این مسئله، مزخرف محض است و راه دیگری برای فریب دادن ساکنان این کشور‌ها و گرفتن هزینه‌های اضافی از مردم تا آنها را وادار به تحمل این مسئله کنند.

رئیس جمهوری روسیه در بخش دیگری از سخنان خود نیز ضمن تاکید بر این که کشوری چند قومیتی و چند مذهبی هستند و باید با همه محترمانه رفتار شود، عنوان کرد: ما نباید هرگز فراموش کنیم که یک کشور چند قومیتی و چند مذهبی هستیم. ما باید همواره با احترام رفتار کنیم.

پوتین در این باره همچنین خاطر نشان ساخت: این همان کاری است که ما با برادران خود از ادیان دیگر یعنی مسلمانان، یهودیان و همه انجام می‌دهیم. نمایندگان همه مذاهب و همه ملت‌های روسیه امروزه بهترین خود را در میدان نبرد نشان می‌دهند.

منبع: شفقنا

tags # روسیه سایر اخبار (تصاویر) لئوپون، پادشاهِ پادشاهان؛ حیوان عجیب و غول‌پیکری که حاصل جفت‌گیری پلنگ و شیر است! (تصاویر) دانشمندان چهرۀ یک انسان اولیه را شناسایی کردند؛ انسان اولیه این شکلی بود! (تصاویر) چند سال پس از مردن انسان‌ها زمین چه شکلی خواهد بود؟ انسان‌هایی که خوراکشان گوشت انسان است!

دیگر خبرها

  • اعتراف بزرگ انگلیس در جنگ با روسیه
  • موضع گیری جدید پوتین درباره جنگ با ناتو
  • دولت انگلیس در مدار چین ستیزی
  • خطر جنگ جهانی در صورت اعزام نظامیان ناتو به اوکراین
  • ناتو در حال بررسی ساقط کردن موشک‌های روسیه در آسمان اوکراین
  • ۲ عضو جدید ناتو خواستار تحریم‌های بیشتر علیه روسیه شدند
  • بغداد: آمریکا به روش و زمان خروج از عراق فکر می‌کند
  • کدام کشور قوی‌ترین پاسپورت دنیا را دارد؟
  • ملت یمن در برابر تجاوزگیری به رهبری آمریکا ایستادند
  • ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود