Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@08:39:21 GMT

مشارکت ارتش سوئد در رزمایش اروپایی ناتو

تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۴۴۴۰۶

مشارکت ارتش سوئد در رزمایش اروپایی ناتو

به گزارش روز جمعه ایرنا از شبکه فرانس ۲۴؛ هدف این عملیات که به همراه رزمایش واکنش سریع ۲۰۲۲ از اول تا ۲۷ مه (۱۱ اردیبهشت تا ۶ خرداد ماه) در خاک لهستان و هشت کشور دیگر اروپا برگزار می شود، تقویت همکاری نظامی میان کشورهای عضو ناتو شامل امریکا و فرانسه با سوئد اعلام شده است.

این رزمایش که افزون بر نظامیان ایالات متحده و فرانسه، ارتش های سوئد، آلمان، دانمارک و انگلیس نیز در آن شرکت دارند، با توجه به آغاز جنگ اوکراین در ۲۴ فوریه (۵ اسفند ماه) و در پی آن درخواست سوئد و فنلاند برای پیوستن با ناتو، از اهمیت به سزایی برخوردار شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شمار کل نیروهای نظامی کشورهای شرکت کننده در این رزمایش ها نزدیک به ۱۸ هزار تن برآورد شده که نزدیک به هفت هزار نظامی و سه هزار قطعه تجهیزات جنگی و تسلیحات در خاک لهستان مستقر هستند.

لهستان روز پنجشنبه اعلام کرد که اگر سوئد و فنلاند پیش از پیوستن به ناتو مورد حمله قرار بگیرند، حاضر است به آنها کمک کند.

ماتئوش موراویسکی نخست‌وزیر لهستان گفته که ورشو در صورت حمله (روسیه) به سوئد و فنلاند در فرآیند الحاق به ناتو، به آنها کمک خواهد کرد و پیوستن سوئد و فنلاند را به سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) نشانه ای مهم در تقویت امنیت اروپا می بیند.

سوئد و فنلاند روز چهارشنبه درخواست عضویت در سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) را به صورت رسمی در مقر این سازمان نظامی در بروکسل (پایتخت بلژیک) تحویل دادند. پیش بینی می شود با وجود آنکه فرآیند عضویت این دو کشور شمال اروپا تنها دو سه هفته به طول انجامد، روند موافقت مجالس ۳۰ کشور عضو تا یک سال زمان ببرد.

"ینس استولتنبرگ" دبیرکل ناتو نیز درخواست عضویت فنلاند و سوئد را تاریخی خوانده و این کشورها را نزدیک ترین شرکای این اتحادیه دانست که عضویت آنها به افزایش امنیت مشترک ناتو منجر خواهد شد.

جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا روز پنجشنبه به وقت محلی واشنگتن در دیدار با رهبران فنلاند و سوئد در کاخ سفیدبا حمایت از درخواست آنان برای عضویت در ناتو، اظهار داشت: امروز از ۲ دمکراسی بزرگ و شریک نزدیک و بسیار توانای آمریکا برای پیوستن به قوی ترین و قدرتمندترین اتحاد دفاعی تاریخ جهان استقبال و حمایت قاطع آمریکا از عضویت آنها را اعلام می دارم.  

رئیس جمهوری آمریکا ادامه داد که فنلاند و سوئد هم اکنون شرایط لازم برای عضویت در ناتو را دارند.

این دیدار پس از ارائه درخواست این دو کشور به ناتو برای عضویت در این ائتلاف نظامی رخ می دهد.

جیک سالیوان مشاور امنیت ملی آمریکا روز گذشته اعلام کرد: عضویت فنلاند و سوئد در ناتو یک رویداد تاریخی و نقطه عطف در امنیت اروپا است.

وزارت امورخارجه روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرده است، روسیه با توجه به شرایط عضویت سوئد در ناتو و برای مقابله با تهدید عضویت این کشور در این ائتلاف اقدام خواهد کرد.

 
 

برچسب‌ها انگلیس روسیه فرانسه فنلاند ایالات متحده آمریکا لهستان آلمان بروکسل رزمايش ینس استولتنبرگ سازمان پيمان آتلانتيك شمالی واشنگتن ناتو سوئد جو بایدن جیک سالیوان دانمارک پروندهٔ خبری تازه‌ترین تحولات اوکراین

منبع: ایرنا

کلیدواژه: انگلیس روسیه فرانسه انگلیس روسیه فرانسه فنلاند ایالات متحده آمریکا لهستان آلمان بروکسل رزمايش ینس استولتنبرگ سازمان پيمان آتلانتيك شمالی واشنگتن ناتو سوئد جو بایدن جیک سالیوان دانمارک فنلاند و سوئد سوئد و فنلاند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۴۴۴۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جامائیکا کشور مستقل فلسطین را به رسمیت خواهد شناخت

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رسانه های فلسطینی، دفتر نخست وزیر جامائیکا اعلام کرد: تصمیم گرفتیم به طور رسمی کشور مستقل فلسطین را به رسمیت بشناسیم.

این در حالی است که در هفته های اخیر در پی تشدید جنایات رژیم صهیونیستی علیه غزه، موج جدیدی از سوی کشورهای مختلف جهان در زمینه به رسمیت شناختن کشور مستقل فلسطین به راه افتاده است.

چند روز پیش جمهوری باربادوس (در حاشیه دریای کارائیب) کشور مستقل فلسطین در مرزهای سال ۱۹۶۷ را به رسمیت شناخت.

وزارت خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین نیز با صدور بیانیه ای اعلام کرد که از اقدام جمهوری باربادوس در به رسمیت شناختن کشور مستقل فلسطین به پایتختی قدس در مرزهای سال ۱۹۶۷ استقبال می‌کنیم.

این در حالی است مقامات الجزایر پس از وتوی اخیر آمریکا، تصمیم دارند مجدداً پیش نویس قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل را در شورای امنیت طرح کند.

هفته گذشته آمریکا قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل را وتو کرد. آمریکا در ادامه حمایت از رژیم صهیونیستی، قطعنامه ارائه شده به شورای امنیت برای قبول عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل را وتو کرد. ۱۲ کشور به این قطعنامه رأی موافق و دو کشور رأی ممتنع داده بودند.

کد خبر 6087589 محمدعلی تخت رونده

دیگر خبرها

  • راه اندازی سایت شبکه‌های تخصصی سمن‌های جوانان
  • واکنش روسیه به مانور نظامی ناتو در نزدیکی مرز روسیه
  • جامائیکا کشور مستقل فلسطین را به رسمیت خواهد شناخت
  • هشدار مسکو در مورد پیامدهای خطرناک رزمایش‌های ناتو نزدیک مرزهای روسیه
  • ناتو چنگ و دندان نشان می‌دهد/ رزمایش در فنلاند تحریک‌آمیز است
  • خواهر کیم جونگ اون: به توانمندسازی ارتش برای حفاظت از حاکمیت و صلح منطقه ادامه می‌دهیم
  • ارتش روسیه به سامانه ضدهوایی اس-۵۰۰ مجهز می شود
  • ادعای جدید گروسی درباره نزدیک بودن ایران به ساخت بمب اتم/ برگزاری رزمایش «ماشه هسته‌ای» کره شمالی/ ازسرگیری مذاکرات برای برقراری صلح در یمن/ آغاز رزمایش «پرچم صحرای ۹» در امارات با مشارکت ۱۰ کشور
  • آغاز رزمایش چندملیتی «پرچم صحرای ۹» در امارات
  • آغاز رزمایش چندملیتی «پرچم صحرای ۹» در امارات با مشارکت ۱۰ کشور