Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@02:00:22 GMT

راهی جز اصلاح نظام اقتصادی و جلوگیری از هدر رفت سرمایه نیست

تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۴۴۴۲۱

راهی جز اصلاح نظام اقتصادی و جلوگیری از هدر رفت سرمایه نیست

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمد جواد باقری ارومی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با تسلیت ارتحال عالم ربانی و واعظ شهیر آیت الله فاطمی نیا و همچنین گرامیداشت سیزدهمین سالگرد ارتحال مرجع تقلید جهان تشیع و افتخار خطه گیلان حضرت آیت الله العظمی بهجت فومنی به بیان جایگاه علم و مقام عالم پرداخت.

امام جمعه آستارا با نگاهی به سیاست‌های اصلاح اقتصادی دولت به بررسی رویکرد و عملکرد اقتصادی دولت‌های مختلف پرداخت و گفت: برخی از مشکلات اقتصادی به گونه‌ای عمیق هستند که یک دولت به تنهایی نمی‌تواند آن را حل کند، هدف بزرگی است که باید اقدامات دولت‌ها در مسیر آن مکمل و متمم یکدیگر باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

باقری با بیان اینکه دولت در شرایط بسیار سخت اقتصادی و تورم ۶۰ درصد وارد میدان شد، افزود: دولت هر چند توانست تورم را به ۴۵ درصد کاهش دهد ولی همچنان آثار ارز چند نرخی باعث شده که مرزهای کشور قابل کنترل نبوده و کالاهای اساسی به راحتی از کشور خارج شود و تولید کالاهای اساسی در داخل تحت الشعاع سیاست‌های غلط گذشته قرار گرفته است.

وی گفت: ارز ترجیحی میراث شوم سیاست‌های غلط اقتصادی برخی مسئولان بوده که رانت، فساد و ایجاد اختلاف طبقاتی بین مردم فایده دیگری نداشته است.

امام جمعه آستارا اظهار کرد: امروز دولت سیزدهم راهی جز اصلاح نظام اقتصادی و جلوگیری از هدر رفت سرمایه‌های کشور ندارد، هر چند این راه دشوار و هزینه‌های بسیاری دارد ولی یقیناً آینده روشنی در پیش روی اقتصاد کشور باز می‌کند.

وی از مردم خواست در این مسیر همراه دولت باشند، ادامه داد: با مصرف به اندازه کالا و توجه نکردن به شایعات دشمن در جنگ شناختی که به وسیله رسانه‌ها ایجاد می‌کنند نظام مقدس جمهوری اسلامی را در گذر از یک امتحان دیگر یاری کنند.

حجت الاسلام باقری تأکید کرد: دولت نیز باید برای همراهی با مردم، صریح و شفاف با آنان سخن بگوید و برای مقابله با جنگ شناختی دشمن بیشتر از پیش از ابزار رسانه و مشاوران جوان و خوش فکر رسانه‌ای استفاده نماید.

امام جمعه آستارا با گرامیداشت سوم خرداد سالروز آزاد سازی خرمشهر و روز مقاومت، ایثار و پیروزی به اهمیت نقش ایمان در روحیه مقاومت و ایستادگی در مقابل دشمنان ظالم و مستکبر اشاره کرد و تحقق وعده الهی را نصرت و ظفر بر دشمنان دانست.

وی با اشاره به برگزاری کنگره شهدای روحانی کشور در شهر مقدس قم، نقش روحانیت در اسلام و انقلاب و به ویژه در دفاع مقدس و تقدیم بیشترین شهید نسبت به جمعیت جامعه روحانیت را نشان از معرفت و وظیفه شناسی دانست که زیور علم را به عمل آراسته‌اند.

امام جمعه آستارا به کوتاهی برخی مسئولین شهرستان در انجام امور محوله و وظایف ذاتی و اولیه آنان اشاره کرد و گفت: به هیچ وجه قابل قبول نیست، در هفته‌ای که متعلق به یک مجموعه بزرگ است مدیر آن مجموعه در خارج از کشور باشد و هیچ اقدامی در مناسبت مورد نظر انجام نگیرد.

کد خبر 5494711

منبع: مهر

کلیدواژه: ارز ترجیحی محمد جواد باقری امام جمعه آستارا بوشهر کرمانشاه گرد و غبار احتکار آلودگی هوا هدفمندی یارانه ها آمار کرونا خراسان رضوی مشهد گرد و خاک ویروس کرونا ایلام تعطیلی مدارس امام جمعه آستارا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۴۴۴۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انعقاد تفاهم‌نامه هشت میلیون دلاری در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام (ره)

ابوطالب گرایلو مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان روز چهارشنبه با اشاره به مزیت‌های منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی (ره) گفت: این منطقه مزیت‌های فراوانی به لحاظ زیرساخت‌ها و روساخت‌های مهیا برای فعالیت‌های بازرگانی، کوتاهی مسافت با مرز‌های ترانزیتی در غرب و شمال غرب کشور، استقبال روزافزون بازرگانان از مزیت‌های آن و استفاده کم‌نظیر سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی جهت سرمایه‌گذاری در این منطقه ویژه بندری در چارچوب مقررات مربوطه دارد.

وی ادامه داد: به دنبال رونق و رشد فعالیت‌های ترانزیتی طی چند سال اخیر، یک فقره تفاهم‌نامه سرمایه‌گذاری با یک شرکت فعال در این حوزه به ارزش هشت میلیون دلار برای احداث و بهره‌برداری از مخازن نگهداری فرآورده‌های سبک و سنگین نفتی به امضا رسید.

مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان گفت: براساس این تفاهم‌نامه سرمایه‌گذار خارجی مخازن نگهداری فرآورده‌های نفتی سبک و سنگین به ظرفیت ۴۰ هزار مترمکعب با هدف فعالیت‌های ترانزیتی احداث می‌کند.

وی اظهار امیدواری کرد انعقاد این تفاهم‌نامه سرمایه‌گذاری با شرکت بازرگانی خارجی بتواند سرآغازی برای تقویت فرآیند فعالیت‌های تزانزیتی و حضور پررنگ‌تر سرمایه گذاران در زمینه توسعه فعالیت‌های لجستیکی و ایجاد زیرساخت‌های بندری در اراضی توسعه‌ای این بندر بزرگ تجاری شود.

وی افزود: با اتخاذ تمهیدات مناسبت به منظور بهره‌گیری از مزیت‌های ترانزیتی در این مجتمع بزرگ بندری، ترانزیت کالا در سال گذشته به بیش از سه میلیون و ۷۲۷ هزار تن رسید که ۲۸۷ درصد رشد را نسبت به مدت مشابه در سال گذشته نشان می‌دهد.

باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز

دیگر خبرها

  • سرمایه گذاری انسانی در ساماندهی نظام تعلیم و تربیت
  • بهار روابط تجاری ایران - تاجیکستان/سرمایه‌گذاری لجستیکی در چابهار
  • علاقه‌مندی تاجیکستان برای سرمایه‌گذاری لجستیکی در چابهار
  • انعقاد تفاهم‌نامه هشت میلیون دلاری در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام (ره)
  • تاکید امام جمعه کیش بر التزام به حجاب و عفاف و رعایت قوانین کشور
  • سوق دادن سرمایه‌ها به بخش تولید با اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم/ فشار را از دوش تولید کنندگان بر داریم
  • گلستان دومین استان امن برای سرمایه گذاری است
  • مخبر: نخبگان سرمایه‌های اصلی کشور هستند/ نظام سلطه جرات مقابله نظامی با ایران را ندارد
  • نخبگان سرمایه‌های اصلی کشور هستند
  • طغیانی: اصلاح موانع سرمایه‌گذاری در مصوبه امروز مجلس