Web Analytics Made Easy - Statcounter

برازجان

امام جمعه برازجان گفت: پویایی، بالندگی و جوانی جمعیت و تحکیم بنیان و پایداری خانواده و ترویج و نهادینه سازی سبک زندگی اسلامی از مهترین سیاست های کلی جمعیت آوری در کشور  است.

حجت الاسلام حسن مصلح در خطبه های امروز نمازجمعه برازجان به مناسبت ۳۰ اردیبهشت روز جمعیت و فرزند آوری افزود ایران با بحران کاهش جمعیت روبرور شده که این امر درتاریخ کشور بی سابقه بوده است و می تواند بر قدرت ملی کشور آثار منفی بگذارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام جمعه برازجان به سوم خرداد روز ایثار و مقاومت وحماسه خرمشهر اشاره کرد و گفت: ایثار و مقاومت رمز موفقیت انبیای الهی و مقابله با مستکبران بوده است.

مصلح به ایثار و مقاومت شهدای روحانی در ۱۰۰ سال اخیر اشاره کرد و گفت: تعداد  شهدای روحانی از دوره عصر مشروطه تا دوران دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم و شهدای ترور چهار هزارو ۲۸نفر هستند که این خود نشان دهنده حضور فعال روحانیت در دفاع از دین و ارزش‌های الهی و دینی در همه اعصار بوده است.

امام جمعه برازجان به وقایع و جوسازی های اخیر دشمنان و معاندین انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: صبور بودن و دشمن شناسی مردم باعث شد در این چند روزی که شبکه های معاند هر چه برای شورش مردمی تلاش کردند، تلاششان بی نتیجه بماند.

آنها حتی نتوانستند مزدوران، اراذل و اوباش اجیرشده شان را هم به خیابان‌ها بکشند و این امر نشان دهنده هوشیاری، شرف، عزت، صبر و شکیبایی مردم بزرگ ایران است.

وی بیان کرد: این برنامه اصلاحی اقتصادی دولت که بارها توسط مسئولان اعلام شده این است که پرداخت یارانه‌های حمایتی یا همان ارز چهار هزارو ۲۰۰ تومانی که تاکنون به واردکنندگان کالاهای اساسی پرداخت می شد از این بعد این یارانه مستقیم به دست خود مردم و مصرف کنندگان نهایی برسد.

مصلح اضافه کرد: این طرح بطور قطع به نفع مردن بویژه به نفع محرومان و مستضعفان است، این طرح ضد فساد، دزددی و قاچاق و در راستای اجرای عدالت و کاهش فاصله طبقاتی است.

وی  گفت: همه قشار جامعه طبق رهنمودهای اخیر رهبری حکیم انقلاب از این برنامه اصلاحی دولت حمایت خواهند کرد تا این جراحی به نتیجه مطلوب خود دست یابد.

کنگان

امام جمعه موقت کنگان: مشکلات کنونی کشور ناشی از عمل نکردن به نسخه اصلی انقلاب اسلامی است

به گزارش ایرنا حجت الاسلام یوسف قاسمی در اجتماع نمازگزاران این شهر با اشاره به آغاز جراحی اقتصادی در کشور توسط دولت مردمی ایران قوی افزود: اگر دولت های نظام در دوران مسئولیت به فرمایشات امامان انقلاب جامعه عمل می پوشیدند و نسخه اصلی انقلاب را که هدفش آسایش و رفاه مردم است عملیاتی می کردند امروز دچار برخی مشکلات اقتصادی نبودیم.

وی بیان کرد: کوتاهی ها و تعلل و تکیه به اقتصاد نفتی و عینیت نبخشیدن به دستورات رهبری فرزانه انقلاب در زمینه حل مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم منجر به جراحی اقتصادی شده که البته موجب کاهش نابرابری ها خواهد شد.

خطیب موقت جمعه کنگان به جنگ شناختی یا نفوذ راهبردی اشاره و با بیان اینکه در زمان حاضر صدها شبکه جاسوسی سازمان یافته دشمن در کشورهای مختلف غربی و عربی برای براندازی نظام و ناامیدی ملت ایران خوراک تبلیغاتی خطرناک و مسموم تولید می کنند اشاره و اظهار کرد: به رغم تاکیدات مکرر و هشدارهای ولی فقیه زمان مسئولان و نخبگان نسبت به مبارزه با شبهات القاء شده دشمن کوتاهی می کنند که این نقیصه بزرگ بایستی برطرف شود.

قاسمی با ابراز نگرانی از ولنگاری در فضای مجازی کشور گفت: دستور جهاد تبیین از سوی فرماندهی معظم کل قوا و رهبر فرزانه انقلاب مدتهاست صادر شده و همه آحاد جامعه بویژه نخبگان و مسئولان بایستی با قدرت و قوت به جهاد تبیین بپردازند.

امام جمعه موقت کنگان با گرامیداشت فتح خرمشهر و نکوداشت شهدای عملیات بیت المقدس گفت: فتح خرمشهر، شکستن کمر دو ابرقدرت شرق و غرب بود.  

قاسمی با گرامیداشت روز مقاومت و پایداری دزفول و نیز سالروز فضاحت صهیونیست های کودک کش در جنوب لبنان بیان کرد: به رغم همه دشمنی ها و تلاش دشمنان برای مهار انقلاب اسلامی و نظام دینی، جمهوری اسلامی ایران با شکل دادن محور مقاومت، اسرائیل را خوار کرده است.

بوشهر

امام جمعه موقت بوشهر گفت: پیروزی در عملیات بیت المقدس به دل همگان نشست چراکه این عملیات سرفصل جدیدی در عملیات‌های نظامی ایران اسلامی بود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام حسین دشتی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر بوشهر با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا افزود: سوم خرداد روز فتح خرمشهر به دست نیروهای مسلح در سال ۶۱ بود که خصوصیت بارز عملیات بیت المقدس همراهی و انسجام مجموعه‌های نیروی مسلح برای انجام عملیات فتح خرمشهر شد.

وی بیان کرد: نیروهای مسلح و از جان گذشته در چند مرحله عملیات، خرمشهر را آزاد کردند که حاصل آن خودباوری و مبارزه با دست خالی برابر لشکرهای تا دندان مسلح بود.
امام جمعه موقت بوشهر در بخش دیگری اظهار کرد: یکی از مبانی استکبارستیزی و مقابله با آن، مبارزه با ظلم و همچنین توجه به عدالت‌ورزی است.
دشتی اظهار کرد: فریاد عدالت‌خواهی و مبارزه با ظلم از دین مبین اسلام به گوش همگان رسیده تا در برابر استکبار، ظلم و ظالم قرار بگیرند.
وی افزود: به گفته امام راحل چنانچه ترس سیطره استکبار بر حکومت اسلامی وجود داشته باشد باید در مقابله با تسلط فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی آنها مبارزه کرد.
دشتی ادامه داد: جنگ بین حق و باطل همیشگی بوده و این دو هیچگاه با یکدیگر مصالحه نخواهند کرد.
وی همچنین با گرامیداشت ۳۰ اردیبهشت روز ملی جمعیت اظهار کرد: احکام ثانویه زیادی در بحث جمعیت حاکم است و امروز رهبر حکم داده است که ترکیب جمعیتی کشور باید همراه با جوانان پرشور نگه داشته شود.
دشتی تاکید کرد: مسائل مالی و شغلی نمی‌تواند در برابر این حکم قرار گیرد و وظیفه همگان است که ازدواج و فرزندآوری حمایت شود تا کشور جوانی جمعیت خود را حفظ کند.

برچسب‌ها بوشهر دشتستان برازجان ستاد اقامه نماز کشور کنگان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بوشهر دشتستان برازجان بوشهر دشتستان برازجان ستاد اقامه نماز کشور کنگان امام جمعه موقت جمعه برازجان فتح خرمشهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۴۴۴۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعال کردن ظرفیت‌های استانی برای دومین جایزه جوانی جمعیت

جلسه هماهنگی هیات اجرایی دبیرخانه دائمی دومین جایزه ملی جوانی جمعیت با ستادهای استانی این رویداد ملی به صورت برخط برگزار شد. در این جلسه بر ضرورت استفاده از ظرفیت‌های استانی در جهت بسط و تبلیغ فرهنگ فرزندآوری در کل کشور تأکید شد. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، دومین جایزه ملی جوانی جمعیت به همت ستاد ملی جمعیت در بخش‌های خانواده، رسانه، سازمان‌های مردم نهاد، دستگاهای اجرایی، شرکت‌ها و موسسات خصوصی، مدیران و نخبگان اردیبهشت سال جاری برگزار خواهد شد.

در جلسه هماهنگی اعضای ستاد اجرایی جایزه ملی جوانی جمعیت با اعضای ستاد‌های استانی این جایزه در محل وزارت کشور و به صورت برخط بر لزوم هماهنگی بین دستگاه‌های اجرایی استانی با هدف تقویت ابعاد رسانه‌ای و تبلیغاتی این رویداد مهم ملی تاکید شد.

در این دیدار محمد حسین علی پور دبیرکل دومین جایزه ملی جوانی جمعیت ضمن تقدیر از تلاش‌های صورت گرفته در استان‌ها بابت برگزاری این رویداد ملی گفت: ما در سال نخست برگزاری این رویداد نوپا علی رغم تلاش‌های صورت گرفته شاهد رشد نسبی این رویداد در سطح ملی بودیم و بنا داریم تا در سال جاری و در آستانه اهدای دومین دوره این رخداد عظیم ملی سطح کیفی این جایزه را ارتقا بخشیم.

وی افزود: درسال جاری دو روش کشف محور و تقاضا محور را بنای کار خود قرارداده‌ایم و به دستگاه‌های متولی امر جوانی جمعیت و استان‌های کشور اعلام کرده‌ایم و روش واحدی را به عنوان دستورالعمل برای استان‌ها ارسال کردیم که نظم و انضباط امور کمک شایانی کرده است.

علی پور همچنین افزود: 3 موضوع برای ما به عنوان هیات اجرایی این جایزه بسیار حائز اهمیت است مورد اول درگیر کردن استان‌هاست که از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های ایجاد شده در استان‌های سراسر کشور حسن استفاده را در جهت رشد و اشاعه این رویداد ببریم. نکته دوم موضوع محور بودن این رویداد است که بسیار مهم است و نکته سوم نیز اقدامات دستگاه‌ها و وزارتخانه‌ها و نیرو‌های مسلح و ... است که می‌بایست مورد توجه و ارزیابی قرار گیرد.

در ادامه جلال غفاری قدیر دبیراجرایی این رویداد ضمن تشکر از زحمات دبیرخانه‌های استانی در سراسر کشور گفت: هدف ما در برگزاری این رویداد بسط و اشاعه فرهنگ توالد و فرزندآوری و خشنودی قلب نازنین و مبارک حضرت ولی عصر ارواحنافداه است و به هیچ عنوان حق کم فروشی و مسامحه در این امر خطیر ملی را نداریم و همه باید همچون یک ید واحده در جهت برگزاری مطلوب و خداپسندانه این رویداد همکاری مجدانه‌ای داشته باشیم.

وی افزود: در این رویداد باید فضای تبلیغاتی و رسانه‌ای کل کشور به نحوی تغییر یابد که همگان بر اهمیت این رویداد واقف شوند و در کنار آن نیز مضرات این بلیه شوم یعنی عدم فرزند دار شدن بخشی از جامعه برای مردم و مسئولین تبیین شود تا در جهت درست و مناسبی یعنی افزایش نرخ تولد و کاهش نرخ ناباروری گام برداریم.

دکتر غفاری همچنین افزود: فضاسازی تبلیغاتی و رسانه‌ای در سراسر کشور مهم است که کل فضای شهری در همه استان‌ها و شهرستان‌های ما آرام آرام به سمت تبلیغ فضای فرزند آوری سوق پیدا کند و ان شاله این امر با هدایت و مدیریت جهادی همه دبیرخانه‌های 32 گانه استانی شکل خواهد گرفت.

مسئولان به قانون جوانی جمعیت باید در عمل معتقد باشند

وی اضافه کرد: ما در این رویداد به دنبال این هستیم که فعالین مرتبط مردمی برجسته شوند تا به عنوان یک الگو در امر افزایش جمعیت و فرزند اوری به جامعه معرفی شوند.

پیش از این دیدار نیز زینب اختری مدیرکل اموربانوان و خانواده وزارت کشور به تشریح روند اجرایی و برخی ابهامات استان‌ها درخصوص دستورالعمل ارسالی سخنانی ایراد کنند.

در ادامه این دیدار نیز دکتر رهنما مدیر دبیرخانه و جواد تمدنی مدیر روابط عمومی و تبلیغات این رویداد به برخی ابهامات در خصوص نحوه و چگونگی برگزاری این رویداد‌ها و مراسم‌های پیشین رویداد ملی دومین جایزه جوانی جمعیت پاسخ دادند.

گفتنی است پس از این دیدار نیز بازدیدی از اتاق وضعیت استان‌های کشور درخصوص امر توالد و فرزنداوری صورت گرفت.

دومین جایزه ملی جوانی جمعیت به همت ستاد ملی جمعیت در بخش‌های خانواده، رسانه، سازمان‌های مردم نهاد، دستگا‌های اجرایی، شرکت‌ها و موسسات خصوصی، مدیران و نخبگان اردیبهشت سال جاری برگزار خواهد شد.

علاقه‌مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به سایت jameyat.ir مراجعه فرمایند.

پایان پیام/

دیگر خبرها

  • ائمه جمعه عامل اتحاد و همدلی در شهرها باشند
  • الیمالات نور نابود شد؛ با عوامل اصلی برخورد کنید
  • بازدید امام جمعه پاوه از عملیات برفروبی «گردنه ته‌ته»
  • در وعده صادق مولفه‌های قدرت رژیم صهیونیستی ازهم فروپاشید
  • مسوولان برای مشارکت مردم در تولید طرح بدهند
  • امام جمعه بوشهر: پرداخت تسهیلات ازدواج و فرزندآوری تسریع شود
  • ارتقای رویداد جایزه ملی جوانی جمعیت در سال جاری
  • عملکرد دستگاه قضا درعدالت و مبارزه با فساد در وضعیت حجاب موثر است
  • اختصاص بیش از ۲ هزار و ۱۸۰ زمین رایگان در شهر‌های جنوبی کشور به خانواده‌های مشمول
  • فعال کردن ظرفیت‌های استانی برای دومین جایزه جوانی جمعیت