Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-19@14:02:50 GMT

بادهای ۱۲۰ روزه سیستان این روزها به ۲۲۰ روز رسیده است

تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۴۴۵۴۶

بادهای ۱۲۰ روزه سیستان این روزها به ۲۲۰ روز رسیده است

رئیس مرکز ملی پیش بینی سازمان هواشناسی کشور گفت: بادهای ۱۲۰ روزه سیستان این روزها به ۲۲۰ روز رسیده است.

به گزارش مشرق به نقل از روابط عمومی هواشناسی سیستان و بلوچستان، صادق ضیائیان در جریان سفر به سیستان و بلوچستان اظهار داشت: بادهای ۱۲۰ روزه سیستان این روزها به ۲۲۰ روز رسیده است

وی گفت: دمای هوا در این منطقه نیز دو درجه افزایش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

باتوجه به خشکسالی سه دهه اخیر امسال شرایط اقلیمی دشوارتر شده و مردم باید هشدارهای هواشناسی را جدی بگیرند.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی هواشناسی کشور از تأثیر پیش‌بینی‌ها بر سواحل مکران گفت و افزود: در این سفر از مرکز پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی برای بررسی مشکلات پیش‌بینی دریایی، سواحل مکران، و ایستگاه‌های هواشناسی خاش، ایرانشهر، سرباز و چابهار نیز دیدن کرده و با کارشناسان پیش‌بینی استان گفت‌وگو می‌کنیم.

وی گفت: از صنعت شیلات گرفته تا صنایعی که بتوان از انها کسب درآمد کرد همه نیازمند پیش‌بینی‌های دریایی هستند بنابراین تقویت پیش‌بینی‌های دریایی در دستور کار قرار دارد تا با توجه به شرایط دریایی و سواحل مکران بتوانیم از این ظرفیت برای توسعه استان استفاده کنیم.

بهزاد لایقی مدیرکل مرکز علوم جوی و اقیانوسی و دبیر شورای عالی اقیانوس شناسی که در این سفر ضیائیان را همراهی می‌کند نیز گفت: توسعه سواحل مکران در ایجاد رونق کسب و کارهای دریایی اهمیت ویژه و به سزایی دارد که پیش‌بینی‌های درست هواشناسی دریایی می‌تواند گامی مهم و اساسی برای دستیابی به این مهم باشد.

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار خودرو تحولات اوکراین قیمت سازمان هواشناسی کشور هواشناسی سیستان و بلوچستان خودرو قیمت های روز در یک نگاه حوادث سلامت سواحل مکران پیش بینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۴۴۵۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تداوم باران در سیستان و بلوچستان

آفتاب‌‌نیوز :

محسن حیدری با اشاره. به صدور هشدار شماره دو هواشناسی سطح نارنجی جوی، از تداوم بارش‌های رگباری (پیرو هشدار سطح نارنجی شماره یک و هشدار سطح قرمز شماره یک) خبر داد و افزود: براساس نتایج نقشه‌های پیش بینی و پیش یابی هواشناسی، از چهارشنبه تا شب پنج شنبه (۲۹ تا ۳۰ فروردین)، برای زاهدان، نیمه شمالی و شرقی و ارتفاعات شرقی و جنوبی استان در برخی نقاط رخداد رگبار و رعد و برق شدید و بارش تگرگ و تند باد شدید موقتی به ویژه برای روز چهارشنبه پیش‌بینی می‌شود.

حیدری توصیه کرد: در طی این مدت، ساکنان مناطق تحت تأثیر، از اسکان و تردد در حاشیه مسیل‌ها و رودخانه‌ها خودداری کرده و از محصولات کشاورزی محافظت کنند، از چرای دام در مناطق مرتفع خودداری و در تردد‌های جاده‌ای و دریایی احتیاط کرده و مدیریت آب سد‌ها انجام و برای کاهش خسارات احتمالی تمهیدات لازم در نظر گرفته شود.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • وضعیت جوی و دریایی بوشهر آرام است/ افزایش نسبی دمای هوا از یکشنبه
  • توجه به راه‌ها برای توسعه سواحل مکران جدی گرفته شود
  • وضعیت جوی و دریایی استان بوشهر آرام است
  • رکورد تاریخی بارش باران در سیستان و بلوچستان
  • تداوم باران در سیستان و بلوچستان
  • فردا از شدت و گستره بارش‌ها در استان کرمان کاسته می‌شود
  • پیش‌بینی وضعیت جوی و دریایی آرام برای بوشهر
  • ارتفاع بارش در زرآباد به ۲۷۰ میلیمتر رسید
  • بارندگی مسیر گُشت به سراوان را بست
  • بهره‌گیری از ظرفیت پژوهشی دانشگاه آزاد برای توسعه و تعالی چابهار و سواحل مکران