Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-04-25@17:01:56 GMT

چاووش‌اوغلو به اراضی اشغالی می‌رود

تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۴۴۵۵۵

چاووش‌اوغلو به اراضی اشغالی می‌رود

یک رسانه عبری از سفر وزیر خارجه ترکیه به اراضی اشغالی طی هفته آتی خبر داد.

به گزارش ایران اکونومیست، شبکه عبری زبان "کان" امروز (جمعه) اعلام کرد که مولود چاووش‌اوغلو قصد دارد که هفته آتی به اراضی اشغالی سفر کند.

این شبکه درباره جزئیات و برنامه سفر وزیر خارجه ترکیه به اراضی اشغالی نیز گزارش داد که وی در جریان این سفر با مقامات رژیم صهیونیستی موضوع تبادل سفیر میان آنکارا و تل‌آویو را بررسی خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این سفر در حالی صورت خواهد گرفت که اسحاق هرتزوگ، ماه مارس گذشته، اولین سفر خود به ترکیه طی ۱۵ سال گذشته را به عنوان رئیس رژیم صهیونیستی انجام داد.

روابط میان ترکیه و رژیم صهیونیستی پس از حمله نظامیان این رژیم به کشتی "ماوی مرمره" در سال ۲۰۱۰ به پایین‌ترین حد خود رسید و افزایش تنش‌ها در فلسطین نیز تاثیر منفی بر روابط آنکارا و تل‌آویو برجای گذاشت.

اما طی سال‌های اخیر علی‌رغم کاهش سطح روابط دیپلماتیک میان دو طرف، حجم روابط اقتصادی روند روبه رشدی را شاهد بوده است.

براساس داده‌های سازمان آمار ترکی (TÜIK)، حجم مراودات تجاری میان دو طرف طی پنج سال اخیر همواره افزایش یافته و این میزان در سال گذشته به رقم ۸.۴ میلیارد دلار رسیده است. سطح مراودات تجاری میان ترکیه و رژیم اشغالگر در سال ۲۰۲۰ نیز ۶.۲ میلیارد دلار رقم خورده است.

میزان صادرات ترکیه به اراضی اشغالی در سال ۲۰۲۱ شاهد رشد ۳۵.۱ درصدی بوده و به رقم ۶.۴ میلیارد دلار بالغ شده که بیشترین میزان در تاریخ بوده است. همچنین ترکیه در سال ۲۰۲۱ میلادی ۲.۱ میلیارد دلار کالا و خدمات از اسرائیل وارد کرده است.

 

منبع: خبرگزاری ایسنا برچسب ها: ترکیه ، رژیم صهیونیستی ، مولود چاووش اوغلو

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: ترکیه رژیم صهیونیستی مولود چاووش اوغلو اراضی اشغالی رژیم صهیونیستی میلیارد دلار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۴۴۵۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله حزب‌الله لبنان به نظامیان و مرکزهای نظامی صهیونیستی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از النشره، حزب‌الله لبنان با صدور بیانیه‌هایی از حمله‌های جدید خود علیه نظامیان و مواضع ارتش رژیم صهیونیستی در شمال سرزمین‌های اشغالی خبر داد.

اداره اطلاع‌رسانی جنگی حزب‌الله لبنان در این بیانیه تاکید کرد: در حمایت از ملت پایدار فلسطین در نوار غزه و مقاومت شجاع و شریف آنان، رزمندگان مقاومت اسلامی ساعت ۲:۳۵ عصر امروز سه‌شنبه بیست‌وسوم آوریل ۲۰۲۴ تجمع نظامیان دشمن اسراییلی را در اطراف موضع العاصی با تسلیحات مناسب هدف گرفتند و آن را به صورت مستقیم مورد اصابت قرار دادند.

همچنین در بیانیه دیگر حزب‌الله لبنان آمده است: در حمایت از ملت پایدار فلسطین در نوار غزه و مقاومت شجاع و شریف آنان، رزمندگان مقاومت اسلامی ساعت ۴:۱۰ عصر امروز سه‌شنبه بیست‌وسوم آوریل ۲۰۲۴ موضع الرادار در مزارع اشغالی شبعا را با تسلیحات موشکی هدف گرفتند و آن را به صورت مستقیم مورد اصابت قرار دادند.

علاوه بر این موضع صهیونیستی «رویسات العلم» واقع در تپه‌های اشغالی کفرشوبا نیز از سوی حزب‌الله لبنان هدف حمله موشکی قرار گرفت.

همچنین نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی در منطقه‌های اشغالی «حرش رامیم» و «تله الکرنتینا» واقع در شمال سرزمین‌های اشغالی از سوی حزب‌الله لبنان با گلوله‌های توپخانه هدف قرار گرفتند.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی نیز گزارش دادند که ۵ موشک از سمت لبنان به سوی «مرگلیوت» شلیک شده و آژیر هشدار در این منطقه به صدا درآمده است.

از سوی دیگر حمله‌های رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان نیز ادامه دارد. خبرگزاری رسمی لبنان گزارش داد که توپخانه ارتش رژیم صهیونیستی «وادی البیاض» و منطقه «الساقیه» در شهرک «حولا» واقع در جنوب لبنان را هدف قرار داده است.

خبرنگار المیادین در جنوب لبنان نیز از حمله هوایی ارتش رژیم صهیونیستی به شهرک «بلیدا» و حمله توپخانه‌ای ارتش این رژیم به اطراف «حولا» و «وادی شبعا» در جنوب لبنان خبر داد.

کد خبر 6086929

دیگر خبرها

  • حزب‌الله و تعبیر مقاومت هوشمند
  • تصویر دیده نشده از محمدرضا شجریان
  • تصاویر دیده نشده از محمدرضا شجریان/ عکس
  • حمله حزب‌ الله لبنان به نظامیان و مراکز نظامی صهیونیستی
  • حمله حزب‌الله لبنان به نظامیان و مرکزهای نظامی صهیونیستی
  • حمله پهپاد‌ها از لبنان به هدفی نظامی در ساحل اراضی اشغالی برای اولین بار
  • فرار ۲۰۰ هزار صهیونیست به پناهگاه‌ها در شمال اراضی اشغالی
  • پاسخ جالب چالهان‌اوغلو به میلانی‌ها پس از قهرمانی اینتر+ عکس
  • حزب‌الله: حمله موشکی به شمال اراضی اشغالی، پاسخی به جنایات علیه غزه بود
  • آژیر خطر به صدا درآمد | شلیک ده ها موشک کاتیوشا به اراضی اشغالی + فیلم