Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از سی‌سخت، خطبه‌های نماز سیاسی عبادی  جمعه این هفته شهر سی سخت به امامت حجت‌الاسلام مصباح نژاد امام جمعه  شهر سی‌سخت در محل مسجد جامع امام علی (ع) برگزار شد.

حجت الاسلام مصباح نژاد در خطبه اول ضمن دعوت مردم به تقوا و دوری از گناه به پرهیز از اسراف  اشاره کرد و گفت : پرهیز از اسراف از الگوی اسلامی است و با اصلاح الگوی مصرف ما می توانیم معیشت خود را تنظیم کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی به منافق و چهره نفاق اشاره و عنوان کرد: قرآن کریم منافقین را خطر بزرگی برای جامعه اسلامی می‌داند قران کریم بسیاری از صفات بد را از ویژگی‌های منافقین می‌شمارد و برای آنان  می‌داند، منافقین می‌ترسند که سوره‌ای درباره آنها نازل شود و آنچه در درون دارند را آشکار سازد منافقین می‌گویند ما برای سرگرمی این کارها را می‌کنیم، منافقین دچار کفر و فسق شده‌اند خداوند می‌فرماید اگر منافقین توبه کنند از آنها می‌گذرد اما خدا از سران نفاق کسانی که برنامه‌ریزی می‌کنند از آنها نمی‌گذرد.

وی افزود: اگر از روی نادانی ‌کاری کنند خدا از آنها می‌گذرد، منافقین بجای امر به معروف امر به منکر می‌کنند، بر خلاف فطرت و دین کار می‌کنند منافقین از همان صدر اسلام هم پیامبر را آزار و اذیت می‌کردند، کسانی هستند که کارشان ترویج فسق و گناه است، ویژگی این قرن نفاق و دورویی است شعار دموکراسی می دهند اما بی‌گناهان را می‌کشند و ظلم و ستم روا می‌دارند.

امام جمعه سی‌سخت، در خطبه دوم به روز ملی جمعیت اشاره کرد وگفت: جمعیت مهمترین نیروی یک کشور است کثرت جمعیت از اقتدار هر کشوری است اگر جمعیت کم شود باعث از بین رفتن یک کشور م‌ی‌شود  الان خطر پیری جمعیت کشور ما را تهدید می‌کند اگر دولتها حمایت کنند و فرهنگ سازی شود ذهنیت‌های منفی در زمینه فرزند‌آوری از بین می‌رود مسأله فرزند آوری نهادینه و در جامعه به ارزش تبدیل شود و رشد و تحول را شاهد باشیم.

مصباح‌نژاد با اشاره به مشکلات کسبه  گفت: نبود اینترنت برای بعضی از کسبه مشکل درست کرده است که هر چه سریعتر این مشکل مرتفع شود چرا که زنان و مردانی هستند که درآمدشان به واسطه وجود همین اینترنت است.

وی با توجه به فرار رسیدن سالروز  سوم خرداد و فتح خرمشهر عنوان کرد: خرمشهر را خدا آزاد کرد الان ما خرمشهرها را در پیش داریم باید دانشمندان انقلابی وارد صحنه شوند و به اصلاحات بپردازند، همه جریان‌ها برنامه‌های اقتصادی رئیس جمهور را تایید می‌کنند دشمن می خواهد از این تغییرات سوءاستفاده کند دشمن امروز همان دشمن چهل سال پیش است، و این دشمن خیرخواه نخواهد بود باید مواظب تبلیغات دشمن باشیم و فریب دشمن را نخوریم.

امام جمعه سی سخت باتوجه به برگزاری همایش و مانور و رزمایش آموزش میدانی و محیطی را بسیار به موقع دانست و از برگزار کنندگان این رزمایش تقدیر و تشکر کرد، آموزش حفظ جان و بر خورد با حوادث را امری ضروری دانست، به نخبگان علمی و ورزشی و  نسبت به کسانی که در این شهر افتخار آفریدند حمایت نشده و مورد بی مهری قرار گرفته شده اندکه باید به این مسأله پرداخته شود. 

انتهای پیام/82009

منبع: فارس

کلیدواژه: نماز جمعه سی سخت مسجد جامع امام علی ع مصباح نژاد سی سخت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۴۴۵۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برخورد با مراکز غیرمجاز سقط جنین به‌صورت جدی دنبال می‌شود

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری زنجان گفت: با توجه به اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، برخورد با مراکز غیرقانونی سقط جنین و اشخاصی که به سقط غیرقانونی جنین کمک می‌کنند، در استان زنجان به‌صورت جدی در دستور کار است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از زنجان، ابوالفضل رفیعی امروز _سه‌شنبه، چهارم اردیبهشت_ در جلسه جوانی جمعیت با اشاره به نگرانی‌ها در خصوص فرزندآوری و اجرای قانون جوانی جمعیت، اظهار کرد: تاکید رهبر معظم انقلاب منجر به شکل‌گیری گفتمانی در این خصوص شده و تأثیر مثبتی را در جامعه برجای گذاشت، هرچند اقدامات در ابتدا سرعت لازم را نداشت.

وی گفت: کمترین تعداد ولادت در خصوص نرخ جایگزینی جمعیت در سال‌های اخیر، مربوط به سال ۹۸ با ۱۱ درصد کاهش بود، اما روند مذکور با توجه به آمار سال ۱۴۰۲ و رسیدن به ۱/۵ درصد کاهش، حاکی از بهبود نسبی اوضاع و توقف شیب نزولی کاهش موالید در استان بوده و نشانگر توجه مردم به سیاست‌های جوانی جمعیت است.

معاون استاندار زنجان تأکید کرد: دستگاه‌های مسئول باید اهتمام بیشتری در زمینه تسهیل ازدواج و فرزندآوری داشته باشند تا این روند ارتقا پیدا کند.

رفیعی با بیان اینکه تشکل‌های مردمی و خیریه‌های متعددی در زمینه ازدواج و فرزندآوری در استان وجود دارند که هم در زمینه فرهنگ‌سازی و هم اقدامات حمایتی فعالیت می‌کنند و در این زمینه اثرگذار هستند، گفت: دستگاه‌های متولی باید با نگاه حمایتی، تسهیلگر فعالیت‌های تشکل‌های مردمی در این حوزه باشند.

وی تصریح کرد: در کنار اجرای طرح نفس (نجات و حفظ جنین سالم از سقط) و به منظور مقابله با سقط غیرقانونی جنین در استان، کارگروهی تشکیل شده که به‌صورت جدی و با پشتیبانی دستگاه قضائی، با تمامی مراکز و اشخاصی که به صورت غیرقانونی در این حوزه فعالیت دارند، برخورد می‌شود.

کد خبر 747285

دیگر خبرها

  • توقف شیب نزولی فرزندآوری در زنجان
  • برخورد با مراکز غیرمجاز سقط جنین به‌صورت جدی دنبال می‌شود
  • برگزاری جشن سلامت با نمایش عروسک‌های دادا و کاکا+عکس
  • برگزاری جشن سلامت با نمایش عروسک‌های دادا و کاکا
  • اهمیت مسئله جمعیت به درستی در جامعه تبیین شود
  • داریوش ارجمند: تمدن‌ها با کاهش جمعیت از بین می‌روند
  • کبودراهنگ در فرزندآوری پیشتاز است
  • بنیان خانواده باید در جامعه حفظ و تقویت شود
  • ۳ اولویت اجرایی جایزه جوانی جمعیت/ ضرورت معرفی الگوهای فرزندآوری در جامعه
  • اختصاص ۶۰ هکتارزمین در شهرستان بستان آباد برای نهضت ملی مسکن، جوانی جمعیت و فرزندآوری