Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-16@10:08:12 GMT

نمایش ۹ انیمیشن از «کوجی یامامورا» در جشنواره پونمایی تهران

تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۴۴۶۰۹

نمایش ۹ انیمیشن از «کوجی یامامورا» در جشنواره پونمایی تهران

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پروش فکری کودکان و نوجوانان، بخش «چشم‌انداز» دوازدهمین جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران با تاکید بر جنبه‌های آموزشی و اطلاعاتی، به شیوه غیررقابتی و با گزینش از میان تولیدات کشورهای مختلف برگزار می‌شود.

در بخش «چشم انداز» موضوع‌هایی مانند استعدادهای نوپا، تبیین جایگاه پویانمایی در آثار تبلیغی، مروری بر آثار یک فیلمساز و مواردی از این دست مورد توجه قرار می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«خیال نقش: مروری بر آثار کوجی یامامورا»، «در طول مسیر: چهارده انیمیشن کوتاه بی‌کلام از ژرژ شوئیزگبل»، «مروری بر انیمیشن‌های مدرسه فیلم فامو»، «پیشرو در ایران: شرکت گنبد کبود» و «سرزمین آفتاب تابان: انیمیشن مستقل در ژاپن» برای بخش «چشم‌انداز» دوازدهمین جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران درنظر گرفته شده‌اند.

چشم‌انداز ۱

«خیال نقش: مروری بر آثار کوجی یامامورا»

۹ فیلم کوتاه از کوجی یامامورا فیلمساز مطرح ژاپنی در تاریخ ۹ خرداد ۱۴۰۱ و از ساعت ۱۷ در سینما آسمان واقع در خیابان فاطمی، خیابان حجاب، مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به نمایش در می‌آید.

کوجی یامامورا بیش از چهل سال است که با بهره‌گیری از تکنیک‌ها و روش‌های مختلف داستان‌پردازی به ساخت انیمیشن مشغول است. فیلم‌های او گستره‌ای از آثار تمثیلی، ادبی و فراداستان «متافیکشن «های واقعی تا تجربه‌هایی مطلقاً تصویری دارند. روایت در آثار او چند لایه و چند وجهی و کنکاشی دیگرگونه در باب ماهیت انیمیشن است. فیلم‌های او در بسیاری از جشنواره‌های جهان جوایز و افتخارهایی کسب کرده‌اند که از جمله آن می‌توان به فیلم نامزد اسکار «کوه سر» اشاره کرد. فیلم‌های این برنامه به ترتیب سال ساخت به نمایش درخواهد آمد.

چشم‌انداز ۲

«در طول مسیر: چهارده انیمیشن کوتاه بی‌کلام از ژرژ شوئیزگبل»

۱۴ انیمیشن کوتاه بی‌کلام از ژرژ شوئیزگبل فیلمساز سوییسی در تاریخ ۱۱ خرداد ۱۴۰۱ و از ساعت ۱۹ در سینما آسمان نمایش داده می‌شود.

فیلم‌های شوئیزگبل که همواره از اجرای فنی چیره‌دستانه‌ای برخوردارند با رویکرد بازیگوشانه‌شان به روایت، صورت‌گرایی «فرمالیسم» چشمگیر و پیوند ظریف موسیقی و تصویر خود شناخته می‌شود. شوئیزگبل دانش‌آموخته هنرهای تجسمی است و در سال ۱۹۷۴ اولین فیلم خود را با نام «پرواز ایکاروس» ساخت و همین اثر آغازگر کارنامه‌ای شد که هم اینک بیست فیلم در آن دیده می‌شود؛ فیلم‌هایی که جوایز متعددی را از جشنواره‌های معتبر بین‌المللی از جمله کن، انسی، زاگرب، هیروشیما، اشتوتگارت، اُتاوا و اسپینیو کسب کرده است.

چشم‌انداز ۳

«مروری بر انیمیشن‌های مدرسه فیلم فامو»

۱۳ فیلم کوتاه تولید شده در مدرسه فیلم فامو در تاریخ ۱۰ خرداد ۱۴۰۱ و از ساعت ۸:۳۰ در سینما کانون واقع در خیابان شهید بهشتی، خیابان خالد اسلامبولی، نبش کوچه چهارم نمایش داده می‌شود.

مدرسه فیلم و تلویزیون آکادمی هنرهای اجرایی پراگ (فامو) یکی از سه دانشکده آکادمی هنرهای اجرایی پراگ (دامو، فامو و هامو) و پنجمین مدرسه با قدمت اروپا است. فیلم‌های دانشجویان این مدرسه همه ساله در جشنواره‌های معتبر بین‌المللی فیلم، جوایز و افتخارات متعددی کسب می‌کنند. تحصیلات در این مدرسه شامل دو بخش عملی و نظری است و به دلیل همین ساختار آموزشی دانشجویان مجموعه جامعی از دانش و مهارت‌های لازم برای فعالیت در تمامی حوزه‌های سینما، تلویزیون، عکاسی و رسانه‌های جدید را فرا می‌گیرند.

چشم‌انداز ۴

«پیشرو در ایران: شرکت گنبد کبود»

۱۳ اثر تولید شده در شرکت گنبد کبود در تاریخ ۱۱ خرداد ۱۴۰۱ و از ساعت ۱۵ در سینما آسمان به نمایش درمی‌آید.

استودیو گنبد کبود در سال ۱۳۸۶ با هدف تولید انیمیشن‌های باکیفیت تاسیس شد و همزمان با توسعه آن، ساخت انیمیشن‌های تاثیرگذار و ارتقای جایگاه انیمیشن ایران مورد هدف قرار گرفت. تعدادی از آثار تولید شده در استودیو گنبد کبود توانسته‌اند به جشنواره‌های مطرح ایرانی و خارجی راه پیدا کرده و جوایزی به ارمغان بیاورند. انیمیشن کوتاه «استریپی» اولین انیمیشن ایرانی راه یافته به اسکار و سریال انیمیشنی «روبی و جوجه‌ها» از شاخص‌ترین تولیدات این استودیو است.

چشم‌انداز ۵

«سرزمین آفتاب تابان: انیمیشن مستقل در ژاپن»

۹ انیمیشن ژاپنی این بخش در تاریخ ۱۱ خرداد ۱۴۰۱ و از ساعت ۱۰:۳۰ در سینما آسمان نمایش داده می‌شود.

انیمیشن مستقل در سینمای ژاپن سابقه‌ای دیرینه دارد که سرآغاز آن به سال ۱۹۱۷ باز می‌گردد. این سینما پس از جنگ در دهه شصت میلادی نقطه عطف جدیدی را از سر گذراند و در دهه هشتاد به اوج خود رسید.

برنامه امسال دوسالانه پویانمایی تهران مشتمل بر آثاری از کیهاچیرو کاواموتو و تاکو فوروکاوا و عمدتاً بر آثار کارگردانان مستقل انیمیشن معاصر دهه ۲۰۱۰ متمرکز است.

اسامی فیلم‌های حاضر در این بخش در ادامه اعلام خواهد شد.

دوازدهمین جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران به دبیری محمدرضا کریمی‌صارمی ۸ تا ۱۲ خرداد ۱۴۰۱ در مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان واقع در خیابان حجاب برگزار می‌شود.

کد خبر 5494676 نیوشا روزبان

منبع: مهر

کلیدواژه: محمدرضا کریمی صارمی جشنواره بین المللی پویانمایی تهران کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تئاتر ایران فیلم کوتاه فیلم سینمایی عثمان محمدپرست جشنواره فیلم کن کارگردان تئاتر سینمای مستند موسیقی نواحی سازمان سینمایی موسیقی ایرانی تئاتر شهر خانه هنرمندان ایران کنسرت موسیقی اداره کل هنرهای نمایشی پویانمایی تهران سینما آسمان انیمیشن کوتاه مدرسه فیلم بین المللی گنبد کبود چشم انداز بر آثار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۴۴۶۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«ببعی» با یک انیمیشن تلویزیونی دیگر راهی هند شد

انیمیشن‌های «ببعی» و «کارتونی‌ها»، از تولیدات مرکز صبا در سیزدهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم کودکان سی‌ام‌اس لاکناو حضور پیدا کردند. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، پویانمایی‌های «ببعی» و «کارتونی‌ها» به کارگردانی حسین صفارزادگان با تکنیک کات اوت و برای گروه سنی خردسال تولید شده است.

سی‌ام‌اس فعالیت خود را از سال 1959 آغاز کرده است. موسسان آن دکتر جاگدیش گاندی و دکتر بهارتی گاندی با الهام از آموزه‌های مهاتما گاندی این بنیاد را ایجاد کردند تا با شعار «درود بر جهان»، شوق و امید در دل کودکان تقویت شود.

موانع ساخت انیمیشن از زبان خالق «چل پله زیرزمین»

سیزدهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم کودکان سی‌ام‌اس نیز در تلاش است از طریق طیف کاملی از فیلم‌های بلند، فیلم‌های کوتاه، پویانمایی‌های بلند، پویانمایی‌های کوتاه و مستند که با هدف سرگرمی از سرتاسر جهان تهیه شده‌اند، محتوای مناسبی را به نمایش بگذارد که معرف ارزش‌های اخلاقی و دیدگاه جهانی باشند.

این جشنواره از 15 الی 21 آوریل (27 فروردین ـ 2 اردیبهشت) در شهر لاکناو هند برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اعلام جدول اجراهای عمومی آثار جشنواره ملی تئاتر رضوی
  • این انیمیشن ایرانی به اسکار راه یافت
  • در مدرسه فوتبال بازیکنان جوان و با استعداد چه می گذرد؟ / انیمیشن بلیچر ریپورت
  • جدول اجرای عمومی آثار صحنه‌ای جشنواره ملی تئاتر رضوی
  • «آنیتا ...» بهترین کلیولند شد/ «رد پا» در ایتالیا
  • «آنیتا، گمشده در اخبار» بهترین انیمیشن کوتاه کلیولند شد
  • «ده سالگی» به جشنواره انیمیشن انیماتسیه لهستان رفت
  • «پیچ تاریخی» در راه جشنواره بین‌المللی فیلم مسکو
  • «پیچ تاریخی» در راه جشنواره بین المللی فیلم مسکو
  • «ببعی» با یک انیمیشن تلویزیونی دیگر راهی هند شد