Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-19@13:14:46 GMT

امام جمعه شیراز: امروز جهاد کبیر ما جهاد اقتصادی است

تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۴۴۶۲۹

امام جمعه شیراز: امروز جهاد کبیر ما جهاد اقتصادی است

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، آیت‌الله لطف‌الله دژکام در خطبه‌های نماز جمعه ظهر امروز با اشاره به لزوم مراقبه فردی و اجتماعی اظهار داشت: وظیفه اجتماعی هر قشر و گروهی کار خاصی است و جامعه ما باید متوجه وظایف صنفی اقشار مختلف باشد تا هر کس کار خود را به درستی انجام دهد. 

وی با اشاره به اهمیت وظایف علما و دانشمندان در جامعه اسلامی گفت: اگر این قشرِ اهل دانش و فرهیخته به وظیفه خود عمل کرد جامعه رو به اصلاح می‌رود، اما اگر عمل نکرد جامعه به فنا می‌رود ولو اینکه دیگران کارهای بسیاری انجام دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

امام جمعه شیراز با بیان اینکه زهد و نصیحت وظیفه دانشمندان و علما است، افزود: زهد مقدمه نصیحت است و نباید به دنبال گرفتن امتیاز از مدیران و مسئولان باشد، اهل دانش در پیشانی کارشان نوشته شده که اهل زهد باشند و بدون زهد نمی‌توانند نقش اجتماعی‌‌شان را ایفا کنند. 

وی با اشاره به لزوم جامعه‌پردازی اسلامی در گام دوم انقلاب، گفت: استادان و دانشمندان بدانند که علم وسیله دنیا نیست، دانش‌ با دنیاطلبی جمع نمی‌شود، نقش اجتماعی استاد، عالم، حوزوی و دانشگاهی با دنیاطلبی ایفا نمی‌شود و اگر زهد آمد نصیحتش نیز کارساز می‌شود.

آیت‌الله دژکام تصریح کرد: نصیحت خیرخواهی است و اگر مدیری مسیر را اشتباه رفت، این عالم و دانشمند می‌تواند از روی نصیحت و خیرخواهی تذکر دهد که این مسیر اشتباه است.

وی با بیان اینکه نق زدن با انتقاد کردن متفاوت است، افزود: به سوی کسی که جامعه را به خیرخواهی و نصیحت فرامی‌خواند باید رفت اما برخی از مواقع لجبازی از رسانه دشمن به رسانه خودمان نفوذ می‌کند، انتقاد دلسوزانه غیر از انتقاد نابودگر و مخرب است.

امام جمعه شیراز با بیان اینکه باید رفیقانه و خیرخواهانه امر به معروف و نهی از منکر کرد، افزود: خیرخواه باشید، زبان بدگذار نباشید چون ضرر زیادی به جامعه می‌زنید.

وی با اشاره به مناسبت‌های هفته پیش‌رو اظهار داشت: یکی از این مناسبت‌ها بزرگداشت شهدای روحانیت است که بیش از 4 هزار شهید روحانی در انقلاب اسلامی داریم اما علمای شیعه از روز اول تاکنون شهید داده‌اند، از آن زمان چهره‌های روحانیت اصیل در راه خدا خونشان بر زمین ریخته شده است، مناسبت دیگر نیز روز بزرگداشت ملاصدرای شیرازی، شخصیتی است که علمش را برای خیرخواهی جامعه به میدان آورده و پایه‌های فلسفی انقلاب به نوعی مربوط به این فیلسوف شیرازی است. 

امام جمعه شیراز با بیان اینکه تقوا شرط رسیدن به رستگاری است، به گام اول انقلاب اسلامی و فتح خرمشهر اشاره کرد و گفت: این روزها بسیار بزرگ و حماسی است، خرمشهر را گرچه ظاهرا ارتش صدام گرفته بود اما همه ابرقدرت‌ها پشتیبانش بودند و رزمندگان دفاع مقدس در این نبرد سربلندانه بر همه استکبار پیروز شدند.

آیت‌الله دژکام با بیان اینکه رمز عملیات فتح خرمشهر فتح قدس بود، افزود: نسل اول کار خود را به خوبی انجام دادند و دندان طمع دشمن را کشیدند و دور انداختند، امروز باید پرچم عزتمندی اسلام و مسلمین توسط نسل بعدی برافراشته شود، رهبری در سال 95 در سالروز فتح خرمشهر فرمودند خرمشهرها پیش رو داریم.

دژکام با بیان اینکه احتمال جنگ نظامی امروز کم است، اما در دو عرصه بسیار حساس، جنگ سنگین در جریان است، عنوان کرد: یک عرصه اقتصادی است که عموم مردم این را بیشتر حس می‌کنند، در این نبرد باید قدم‌هایی را برداریم و اینکه رهبر معظم شعار سال را تولید دانش‌بنیان مطرح می‌کند چون عرصه، عرصه جنگ است.

امام جمعه شیراز عنوان کرد: این صحنه‌های نبرد اقتصادی را با همت مردم و روشن‌بینی و بصیرت عمیق مردم حتما با پیروزی پشت سر خواهیم گذاشت. این جهاد کبیری است که پیش روی ما است، جهاد کبیر جهاد اقتصادی ما است.

امام جمعه شیراز با اشاره به اینکه عرصه مهم دیگر مسئله فرهنگی است، گفت: به صورت طبیعی برخی مسائل فرهنگی وجود دارد اما دشمن در حال مسئله‌‌آفرینی فرهنگی است تا معضلاتی برای جامعه ما ایجاد کند و تلاش خود را در ترویج سند 2030 برای تسلط بر نونهالان و کودکان به کار گیرد اما هر چه کردند نتیجه نداد چراکه نوجوانان ما ارادت خود را به امام زمان(عج) نشان دادند.

وی با بیان اینکه عرصه نبرد اقتصادی در اختیار دولت است و امیدواریم که در راهی که شروع کرده موفق شود، افزود: مردم هم همراهی کردند و مثل همیشه از مردم باید تشکر کنیم اما مدیران باید با جدیت و کار جهادی اصلاح یارانه‌ها‌، تولید و اشتغالزایی را دنبال کنند، همه باید برای تولید دانش‌بنیان آستین همت بالا بزنند.

انتهای خبر/خ

منبع: فارس

کلیدواژه: آیت الله دژکام نمازجمعه شیراز امام جمعه شیراز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۴۴۶۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یادواره های شهدا منتقل‌کننده دغدغه‌مندی شهدا به مخاطبین باشد

امام جمعه شهرستان بهار گفت: یادواره‌های شهدا باید انتقال دهنده مفاهیم، محتوا و دغدغه‌مندی شهدا به مخاطبین باشند تا مکتب حاج قاسم با نگاه نخبه گونه و افکار منتج و زاینده استمرار یابد.

حجت‌الاسلام رضا مصباح در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در همدان با اشاره به دفاع مشروع و عملیات وعده صادق اظهار کرد: این عملیات دنیا را متوجه فرهنگ شهادت کرد و به مخاطبین القا کرد که مرگ پایان زندگی نیست و مرگ، اتصال از دنیای پر از آشوب و استرس به مکانی امن است و این نگاه را شهدا به ما آموختند.

وی افزود: «امید» برای انسان حیات‌بخش است و با انتظار معنا می‌یابد و در صورت اعتقاد به انتظار، هیچکس نمی‌تواند بر ما فائق آید.

امام جمعه شهرستان بهار ادامه داد: اسرائیل از سال ۱۹۶۸ یک قدرت بلامنازع نظامی بود که امروز با تحقیر و از سوی جمهوری اسلامی ضربه‌ای به پهنای تاریخ خورد.

حجت‌الاسلام مصباح اضافه کرد: شهدا بر «ولایت مداری» و اطاعت از ولی امر به عنوان مغز متفکر جهان تشیع تاکید داشتند و امروز اطاعت از ولی فقیه بر همگان واجب است.

وی با تاکید بر انتقال نگاه و تفکر شهدا به نسل جدید خاطرنشان کرد: یادواره‌های شهدا باید انتقال دهنده مفاهیم، محتوا و دغدغه‌مندی شهدا به مخاطبین باشند تا مکتب حاج قاسم با نگاه نخبه گونه و افکار منتج و زاینده استمرار یابد.

امام جمعه بهار تصریح کرد: جبهه مقاومت و پایداری از شهدای ایران اسلامی درس گرفتند و امروز در مقابل ظلم و زور ایستادگی کرده‌اند.

کد خبر 745878

دیگر خبرها

  • امام جمعه شیراز: اسرائیل دست از پا خطا کند، آن‌ها را سر جای خواهیم نشاند
  • سپاه و ارتش، بازوان اقتدار کشور
  •  عملیات وعده صادق یک واکنش حداقلی به دشمن صهیونیستی بود
  • دشمن از کشف حجاب برای از هم پاشیدن نظام خانواده استفاده می کند
  • تاکید شهدا بر «ولایت مداری» است
  • برنامه سینماهای تهران، مشهد و شیراز امروز جمعه ۳۱ فروردین + جدول فیلم و قیمت بلیت
  • یادواره های شهدا منتقل‌کننده دغدغه‌مندی شهدا به مخاطبین باشد
  • باغ‌های قصردشت نیازمند بازنگری اقتصادی و زیست محیطی است
  • ارتش امروز با حفظ آمادگی و اقتدار در کنار مردم است
  • رهبر انقلاب با قدرت و حکمت امروز در حال اداره کشور است