Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران، حجت الاسلام امین حجازی در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان ضمن دعوت مردم به تقوا اظهار کرد: اولین گام رشد و تعالی انسان تقوا می باشد و تقوا و خودسازی تنها مسیر ملاقات انسان با انبیا است.

 وی بیان کرد: انسانی که در دنیا تلاش کرد و خود را ساخته توفیق همسایگی انبیا را خواهد داشت، علما و بزرگان که چشم بصیرت دارند از خداوند همجواری انبیا و اولیا را خواستار هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 امام جمعه گچساران با اشاره به اینکه انسان به هوای نفس خود تسلط پیدا کند هم در دنیا و آخرت مورد توجه خداوند خواهد بود، تصریح کرد: در آخرت نیز انسان همجواری با اولیا را به دست می آورد و انسان عاقل از مدت محدود خود در این دنیا برای آخرت خود توشه بر می‌دارد.

 وی گفت: نسل جوان با مطالعه بسیار می‌تواند مسیر صراط مستقیم را بهتر بشناسد همانگونه که در قرآن این مسیر توضیح داده شده است.

 امام جمعه گچساران با اشاره به اینکه ولایت به توحید گره خورده است، خاطرنشان کرد: این دو بدون هم امکان پذیر نیستند ملتی که در درون کشور خود بخواهد با دشمن بجنگد ذلیل خواهد شد و به ناموس او نیز هتک حرمت می‌شود، عاقلانه است که با دشمن در بیرون از کشور جنگید و تا ناموس در امان بماند.

 وی افزود: برخی افراد می‌گویند بگذارید دشمن به کشور بیاید و بعد با آنها جنگید که این منطقی و عاقلانه نیست، ما باید از حزب الله لبنان فلسطین و سوریه تشکر کنیم که خود را سپر ما کردند.

 امام جمعه گچساران ادامه داد: در واقع اینها سپر ما شدند و هدف اصلی دشمن ضربه زدن به ایران بوده، چون ایران اسلامی ام القرای آزادی جهان شده است.

 حجت‌الاسلام حجازی افزود: چرا باید سرمایه های ایران اسلامی در کشورهای دیگر خرج شده و به جیب مفسدان اقتصادی برود، متاسفانه اقتصاد بیمار بوده و نیاز به یک جراحی و درمان داشته است، سالهای قبل به‌گونه‌ای اقتصاد را تعریف کردند که ضررش برای ملت و نفعش برای دشمنان یا ناآگاهانه بوده است.

 حجت الاسلام حجازی اظهار کرد: دشمنان به دنبال فتنه انگیزی هستند و می‌گویند بیرون بریزید و اعتراض کنید که چرا اجازه نمی‌دهید سرمایه کشور به دست دشمنان و مفسدان برسد و برخی افراد هم بیرون ریخته و شعار می‌دهند و فتنه انگیزی می کنند، دولت و نظام می خواهد یارانه به سر سفره ملت آمده و به بیرون کشور سرازیر نشود، ما نیز باید از این طرح حمایت کرده و نقشه‌های دشمنان را خنثی کنیم.

 امام جمعه گچساران تصریح کرد: در حال حاضر نفوذ فرهنگی سیاسی اقتصادی در برخی موارد وجود دارد و جیره خواران و مزدوران در درون مملکت از این مقوله نسبت به اتحاد و حیثیت ملت آسیب می رساند،آن قدر دشمن دروغ گفته است که مردم فکر می‌کنند درست می گوید.

حجت الاسلام حجازی عنوان کرد: باید به‌خوبی امور را مدیریت کرد و واقعیت را به اطلاع مردم برساند مخصوصاً در فضای مجازی نسبت به نشر آگاهی مردم اقدام کنید، دشمنان به دنبال ضربه زدن هستند، چرا برخی افراد باور کردند و تصور شان بر این شد که پول مملکت و سرمایه ما در کشورهای دیگر اعم از فلسطین و لبنان و سوریه هزینه می شود که این گونه نیست، ما باید زودتر سوال میکردیم دیر شد ولی از هر جایی جلوی ضرر را گرفت باز به نفع کشور است.

 وی گفت: ما پولی در اختیار کشورهای دیگر قرار نمی دهیم ولی به آنها مشاوره خواهیم داد از زمان نهضت انقلاب اسلامی دشمن شروع به فتنه علیه ایران کرده است و در حال حاضر نیز بحث گرانی را به میان کشیده اند 

 وی با اشاره به اینکه در گام دیگر دشمنان فرزند کمتر زندگی بهتر را مطرح می کنند، خاطرنشان کرد: دشمنان با تبلیغ اینکه به جای بچه سگ و حیوانات را به خانه آورده و آنها را نگهداری کنید به دنبال ضرر زدن به نسل جوان ایران اسلامی هستند، بهتر است پزشکان مضرات سگ را برای مردم بیشتر تشریح می کردند.

 حجت الاسلام حجازی بیان کرد: مردم گچساران نیز همگام با دیگر نقاط کشور با راهپیمایی انزجار خود را از نفوذی و فتنه‌گران سیاسی و اقتصادی و فرهنگی اعلام کرده از دولت انقلابی حمایت می کنند مردم با حمایت خود صد راه این دشمنان شده و از اقدامات دولت انقلابی برای رفع مشکلات حمایت خواهند کرد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: خبرگزاری فارس حجت الاسلام حجازی امام جمعه گچساران طرح جراحی اقتصادی دولت حجت الاسلام حجازی امام جمعه گچساران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۴۴۷۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت ۲۰۰همت به یارانه آردو نان طی امسال در بودجه ۱۴۰۳

داوود منظور رئیس سازمان برنامه و بودجه در نشست خبری امروز خود  با بیان اینکه  یکی از نقش‌های مهمی که دولت ایفا می‌کند، توجه به اقشار آسیب پذیر و سفره و معیشت مردم در قالب بازتوزیع درآمد یا یارانه‌هایی است که پرداخت می‌شود گفت:  طبیعی است که در قالب‌های مختلفی در بودجه به این موضوع پرداخته می‌شود و بخش مهمی از منابع کشور، صرف بازتوزیع و یارانه‌ها می‌شود.

وی افزود: کل تبصره ۸ امسال که موضوع هدفمندی یارانه‌ها را دنبال می‌کند، منابعی که دولت از فروش بنزین، گازوئیل، صادرات فرآورده‌های نفتی به دست می‌آورد، صرف بازتوزیع به خود مردم می‌شود؛ به این معنا که عملا منابع حاصل از بخش نفت و گاز ما که در فروش انواع حامل‌های انرژی حاصل می‌شود، عینا در قالب تبصره ۸ یا قانون هدفمندی یارانه‌ها به مردم بازپرداخت می‌شود.

او  یادآور شد: یکی از انواع پرداخت ها، یارانه‌های نقدی است که بخش بزرگی از جامعه این یارانه‌های نقدی را دریافت می‌کنند که برخی ۳۰۰ هزار یا ۴۰۰ هزار تومان در ماه حسب آزمون وسع دریافت می‌کنند که کل منابع آن، ۳۳۰ هزار میلیارد تومان در سال است.

او گفت: برای کمک هزینه‌های معیشتی ویژه افراد کمیته امداد و سازمان بهزیستی نیز هر ماه بالغ بر ۵ همت پرداخت می‌شود در حالیکه سال گذشته مستمری بگیران کمیته امداد و بهزیستی ۴۰ درصد رشد کرد که امسال نیز مجدد، ۳۰ درصد رشد کرده است تا این گروه خاص مورد توجه قرار گیرند.

منظور بیان کرد: اقدام دیگر کالابرگ است که هدف آن عدم احساس افزایش قیمت ۱۱ قلم کالای اساسی در سفره مردم است که به ۷ دهک به ازای هر نفر ۲۲۰ هزار تومان پرداخت می‌شود؛ ضمن اینکه مجموعه یارانه‌هایی که در سایر قالب‌ها داده شده و به سفره مردم ختم می‌شود که یارانه خرید تضمینی گندم و آرد و نان است که ۲۰۰ همت در سال ۱۴۰۳  بابت این امر هزینه خواهد شد.

وی  با بیان اینکه  یارانه دارو نیز از جمله دیگر اقلام است که در بودجه امسال ۸۵ همت یارانه دارو اختصاص یافته است که در عین حال به نهاده‌هایی یارانه داده می‌شود تا کالا ارزانتر به دست مردم برسد که شامل یارانه نهاده‌های دامی و کشاورزی است که این یارانه عملا امسال ۶ همت از منابع دولت را در امسال  به خود اختصاص می‌دهد گفت: در عین حال یارانه نهاده‌های دامی مثل کنجاله ذرت با ارز ترجیحی ۲۸۵۰۰ تومانی تامین می‌شود در حالیکه نرخ مبادله ۴۰ هزار تومان است و امسال بنا است که ۱۱ میلیارد دلار ارز ترجیحی به واردات کالا‌های اساسی و نهاده‌های کشاورزی وارداتی اختصاص یابد که اختلاف این عدد با نرخ بازار مبادله‌ای شامل ۱۵۰ همت می‌شود که دولت می‌پردازد.

او گفت: کاهش نرخ مالیات ارزش افزوده واردات کالا‌های اساسی از ۹ درصد به ۱ درصد هم یک یارانه است؛ ضمن اینکه کمک به طرح‌های آبخیزداری و کشاورزی نیز از جمله کار‌هایی است که برای تولید محصولات کشاورزی ارزانتر اختصاص می‌یابد که ۴ همت یارانه در این بخش امسال اختصاص می‌یابد که مجموع کل این موارد، بخش بزرگی از بودجه دولت یعنی ۷۵۰ همت در تبصره ۸ خواهد بود.

معاون رئیس جمهور در پاسخی نسبت به پیش‌بینی‌هایی از کسری بودجه برای امسال گفت: برخی‌ها در سال گذشته نیز پیش‌بینی میکردند که دولت در اجرای بودجه نتواند بصورت کامل اقداماتی را انجام دهد.

وی افزود: در سال گذشته ۹۵ درصد بودجه محقق شد و بطور مشخص‌تر در بخش هزینه‌های جاری ۹۹.۲ درصد تحقق داشتیم.

او گفت: در برخی از دستگاه‌های اجرایی مانند وزارت آموزش و پرورش و آموزش عالی بالغ بر ۱۱۰ درصد تحقق داشتیم.

وی اظهار کرد: در حوزه بودجه عمرانی نیز ۳۰۴ هزار میلیارد تومان محقق شد که معادل ۸۵ درصد بودجه مصوب است.

منظور  یادآور شد: این تحقق بودجه با وجود افزایش هزینه‌های جاری و تملک دارایی‌ها در بودجه سال ۱۴۰۲ نسبت به سال ۱۴۰۱ بود.

وی با بیان اینکه  امسال وضعیت بودجه‌ای از سال گذشته بهتر است. رشد بودجه نسبت به سال ۱۴۰۲ حدود ۲۳ درصد است گفت:  یعنی وقتی رشد بودجه را محدود می‌کنیم امکان تحقق کامل آن بیشتر می‌شود.

وی اظهار کرد: دولت در سال ۱۴۰۳ تلاش کرد ارقام درآمدی خود را واقع بینانه‌تر عمل کند. به عنوان مثال درآمد‌های نفتی در بودجه امسال نسبت به سال قبل کمتر پیش‌بینی شده. در بخش مولد سازی و واگذاری شرکت‌ها نیز پیش‌بینی درآمد‌ها نصف شده است.

وی  تاکید کرد: امسال اولویت بودجه‌ای دولت پرداخت‌های عمرانی است تا رشد‌های پیش‌بینی شده بتواند بخشی از زیر ساخت‌های کشور را ارتقا دهد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • رئیسی: انتظار مردم از دولت، کار جهادی و انقلابی است
  • انتظار مردم از دولت ، کار جهادی و انقلابی است
  • دشمنان نظام رشد اقتصادی ایران را هدف قرار داده‌اند
  • دشمنان نظام رشد اقتصادی ایران را هدف قرار داده است
  • خدشه‌دار کردن رشد اقتصادی ایران، هدف دشمنان نظام است
  • هر تجاوز دشمن با پاسخ پشیمان کننده روبه‌رو خواهد شد
  • هر تجاوز دشمن با پاسخ پشیمان کننده روبرو خواهد شد
  • امیر موسوی: قدرت ایران گزینه نظامی دشمن را کنار زد
  • ادامه توزیع لیتری یارانه سوخت امکان‌پذیر نیست
  • پرداخت ۲۰۰همت به یارانه آردو نان طی امسال در بودجه ۱۴۰۳