Web Analytics Made Easy - Statcounter

آیت الله سیداحمد علم‌الهدی در خطبه های این هفته نماز جمعه مشهد در حرم مطهر رضوی گفت: بصیرت و مقاومت مردم مشهد و خراسان رضوی در برخورد با اصلاح طرح هدفمندی یارانه‌ها کامل و بی‌نقص بود و این امر قابل قدردانی است.این حرکت اقتصادی، جریان ساده ای نبود و برای مقابله با این حرکت دو گروه شامل دلالان و سودجویان و دشمنان نظام خود را آماده کرده بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



امام جمعه مشهد گفت: سودجویان در این طرح با احتکار قصد در ایجاد اخلال داشتند، به طوری که در یکی از مناطق حاشیه شهر از میان ٣۵ نانوایی، فقط ۳ نانوایی اقدام به پخت نان کرده و مابقی آرد دریافتی را احتکار کرده بودند.

آیت الله علم الهدی گفت: دشمنان خارجی نیز مانند موضوع گرانی بنزین در سال ٩٨، در این طرح قصد ایجاد آشوب داشتند، آنها پیاده نظام خود را در داخل آماده کرده بودند تا هیجانی ایجاد و نظام را دچار آشوب کنند، اما شما مردم با بصیرت این توطئه را نقش برآب کردید.

او گفت: در سرزمین خراسان، کوچکترین حرکتی که نظام را دچار مشکل کند، از سوی مردم سر نزد که این مهم دلالت بر دین‌مداری مردم دارد، دشمن همیشه در کمین ماست و در هر جریانی دشمن دنبال فرصتی برای اجرای دشمنی خود است تا ما را از راهمان برگرداند.

امام جمعه مشهد گفت: دولتمردان آمریکا اعلام کرده اند که در مقابل تحریم اقتصادی ایران شکست خورده اند، سرکوبگری، جاسوسی و نفوذ راهبردی از توطئه های دشمنان نظام است و آنان با نفوذ راهبردی می خواهند ولایت فقیه را از ما گرفته، ساختار نظام را وارونه کرده و نظام را ناکارآمد نشان دهند.

او گفت: ایجاد ناامیدی در مردم در مقابل حرکات عظیم نظام، نوعی نفوذ راهبردی است، مسأله حجاب مسأله سیاسی نیست بلکه نفوذ راهبردی دشمن است و اگر رواج یابد سفره دین از زیر پای جوانان کشیده می شود، نهی از منکر بر همه واجب است و بی تفاوتی در خصوص بی حجابی جایز نیست، نباید منتظر ورود نیروی انتظامی در این خصوص بمانید، همه باید در این خصوص احساس وظیفه کنند.

آیت الله علم الهدی گفت: برگزاری ویژه برنامه «سلام فرمانده» در عرصه میدان شهدای مشهد در هفته گذشته، بیانگر این واقعیت است که این کودکان آینده سازان و سربازان امام زمان (عج) هستند، از ابتدای انقلاب تا کنون در هر عرصه ای مردم حضور داشته اند، نتیجه مطلوب حاصل شده است، لذا در موضوع امر به معروف و نهی از منکر هم همه باید ورود کنند.

او گفت: در پیش بودن سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع)، جمعه آینده اجتماع عظیم صادقیون قبل از نماز جمعه از میدان شهدا به سمت حرم مطهر رضوی برگزار می شود که از خواهران و برادران دینی برای حضور در این اجتماع دعوت می شود.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: نماز جمعه مشهد تحریم اقتصادی نفوذ راهبردی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۴۴۹۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ائمه جمعه عامل اتحاد و همدلی در شهرها باشند

به گزارش خبرنگار حوزه استان های خبرگزاری تقریب، آیت الله «سید کاظم نورمفیدی» در گردهمائی منطقه ای ائمه جمعه استان های گلستان، مازندران و خراسان شمالی در شهر «خان ببین» با اشاره به جایگاه مهم امامت جمعه، اظهار کرد: به طوری که دامن پر مهر امامان جمعه برای اقشار مختلف مردم آن شهر پهن باشد و مختص برای عده ای خاص نباشد.
 
به گفته وی؛ نماز جمعه جای یک جناح خاصی نیست چون ما تابع سیاست های کلی رهبری معظم انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی هستیم و در این راستا راهنمایی های مهم مقام معظم رهبری برای همه ما اصل و اساس است.
 
امام جمعه شهر گرگان با بیان اینکه شأن امام  جمعه این نیست که در هر مسئله ای وارد شود، تصریح کرد: امام جمعه نباید با گفتار خودش مردم را از نظام و نماز جمعه جدا کرده و عامل شکاف در بین افراد جامعه باشد.
 
وی افزود: عمیق ترین و موثرترین قشر در امت اسلامی علمای دین بودند که با سال ها خون دل خوردن ها و در به دری ها در کسب معارف اسلامی زحمات فراوان کشیدند.
 
به گفته وی؛ مسئولیت امامت جمعه سخت و دشوار است؛ چون علما میراث ‌داران میراث گرانبهای پیامبراسلام (ص) هستند.
 
آیت الله نورمفیدی با عنوان اینکه ائمه جمعه چون در جایگاه منصوب رهبری قرار دارند باید در رفتار، اعمال و گفتار خودشان مراقبت کنند، ابراز کرد: «اتکاء به خدا» اساسی ترین نکته ای است که باید مد نظر همه عزیزان ائمه جمعه قرار بگیرد.
 
وی ادامه داد: از روز اولی که نماز جمعه در کشور شروع شد ما نیز همزمان در گرگان این فریضه را شروع و اقامه کردیم.
 
قدیمی ترین امام جمعه کشور با تأکید بر اهل تحقیق و مطالعه بودن امامان جمعه، گفت: بر اساس سال ها تجربه  به عنوان قدیمی ترین امام جمعه کشور از شما عزیزان می خواهم خطبه هایتان برای مردم همراه با مطالعه، تحقیق و دقت کامل باشد تا اگر کسی هم اشکالی به آن وارد کرد شما نیزجای دفاع برای آن داشته باشید.
 
وی افزود: گاهی حرف هایی را از امامان جمعه در نماز جمعه می شنویم که پس از ایراد آن و تحلیل های مردم این عزیزان نمی توانند پای حرفی را که زدند بایستند که این یک اشکال اساسی برای ائمه جمعه به شمار می رود.
 
انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ائمه جمعه عامل اتحاد و همدلی در شهرها باشند
  • معارفه امام جمعه جدید شهر میانرود دزفول
  • لزوم ترویج فرهنگ زیبای همیاری همگانی در صیانت از محیط زیست
  • جایگاه ویژه‌ مردم ایران در بسط تفکر مهدوی در جهان امروز
  • تاکید امام جمعه کیش بر التزام به حجاب و عفاف و رعایت قوانین کشور
  • شعار سال یک دستور عملیاتی است
  • هیات‌های ورزشی به حوزه فرهنگ ورود کنند
  • فرهنگ زیست محیطی در جامعه ترویج شود / هیچ اقدامی بدون پیوست زیست محیطی معنا ندارد
  • وعده ایران برای نابودی ظلم جهانی قطعی است
  • عملکرد دستگاه قضا درعدالت و مبارزه با فساد در وضعیت حجاب موثر است