Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@23:24:13 GMT

امام جمعه اردستان: خطر پیری جمعیت باید جدی‌تر گرفته شود

تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۴۵۱۰۷

امام جمعه اردستان: خطر پیری جمعیت باید جدی‌تر گرفته شود

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام حسن دهشیری در خطبه نماز جمعه اردستان در مسجد جامع این شهر افزود: بر پایه آمار در ایران ۷۰ درصد کاهش نرخ جمعیت وجود دارد و فرزندآوری به یک درصد رسیده، در حالی که‌ آمار کاهش نرخ جمعیت در جهان بین ۳۰ تا ۴۰ درصد است.

وی با بیان اینکه در صورت تداوم این روند ایران در چند سال آینده با کمبود نیروی جوان و در نتیجه‌ نیروی کار مواجه خواهد شد، ادامه داد: در این صورت کشور در موضوع نیروهای مسلح و بحث امنیت نیز با چالش مواجه خواهد شد که خطرناک و لازم است آنان که در سن باروری هستند، با تشویق‌هایی هم که در نظر گرفته شده اقدام به فرزندآوری کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خطیب جمعه اردستان به سالروز تحریم اقتصادی سال ۱۳۵۹ آمریکا علیه ایران اشاره و اضافه کرد: هر چند سران آمریکا به بی اثر بودن این تحریم‌ها بعد از گذشت سال‌ها اشاره دارند اما مردم باید با بهره‌وری و درست مصرف کردن از کمبود مایحتاج در جامعه جلوگیری کنند.

وی اظهار امیدواری کرد: با جراحی اقتصادی که دولت در حال انجام آن است مشکل اقتصاد کشور تا حدودی رفع شود و نانوایان نیز با پخت نان مناسب و خوب جلو از بین رفتن آرد را بگیرند و از اسراف مواد غذایی پیشگیری شود.

حجت الاسلام دهشیری با اشاره به سالروز عملیات بیت المقدس و آزادسازی خرمشهر اظهار داشت: با جان‌فشانی تمامی نیروهای مسلح از جمله سپاه و ارتش این شهر پس از ۵۷۶ روز در سوم خرداد ۱۳۶۱ از چنگ رژیم صدام آزاد شد و امام خمینی (ره) فرمودند که خرمشهر را خدا آزاد کرد.

امام جمعه اردستان با بیان اینکه روحانیت در خط مقدم مبارزه با استکبار قرار دارد، افزود: نزدیک به چهار هزار روحانی در دفاع مقدس شهید و شمار زیادی محروح و جانباز شدند.

وی با اشاره به سخنان دشمنان مبنی بر اینکه ایران تلاش دارد لبنان را اشغال و تحت تسلط خود در آورد، گفت: همانطور که‌ سیدحسن نصرالله گفت در انتخابات اخیر لبنان سفیر آمریکا به حوزه‌های رای‌گیری سرکشی کرد و سفیر عربستان تلاش‌های زیادی انجام داد تا انتخابات به نفع آنان رقم بخورد.

وی اضافه کرد: ایران بدون انجام چنین فعالیت‌هایی موفق بود و جبهه مقاومت پیروز میدان شد و این نشان می‌داد که مردم لبنان ایران را حامی خود دانسته و به جبهه مقاومت رای دادند.

شهرستان اردستان با افزون بر ۴۳ هزار نفر جمعیت در ۱۱۸ کیلومتری شمال شرقی اصفهان واقع شده است.

برچسب‌ها نرخ رشد جمعیت اردستان شورای سیاست گذاری ائمه جمعه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: نرخ رشد جمعیت اردستان شورای سیاست گذاری ائمه جمعه نرخ رشد جمعیت اردستان شورای سیاست گذاری ائمه جمعه جمعه اردستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۴۵۱۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یادمان پدران و مادران آسمانی شهدای خضرآباد

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، در نشست برگزاری جلسه هماهنگی و برنامه ریزی یادمان پدران و مادران آسمانی شهدای گرانقدر و معزز بخش خضرآباد که با حضور امام جمعه بخش خضرآباد؛ مدیر بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان اشکذر؛ سرهنگ معینی فرماندهی حوزه مقاومت بسیج حضرت خاتم الانبیا (ص) اشکذر؛ بخشدار و شهردار خضرآباد؛ رئیس شورای اسلامی بخش خضرآباد و رئیس شورای اسلامی شهر خضرآباد حضور داشتند حاضران درباره چگونگی برگزاری یادمان پدران و مادران آسمانی شهدا بحث و تبادل نظرکردند.


امام جمعه بخش خضرآباد به چگونگی و اهداف برگزاری یادمان پدران و مادران آسمانی شهدای گرانقدر و معزز بخش خضرآباد اشاره کرد و خواستار هر چه باشکوه‌تر برگزاری این مراسم شد.

 

حجت الاسلام غالبی در ادامه سخنان خود اظهار امیدواری کرد که‌ این برنامه با حمایت و همکاری مسئولان شهرستانی و پیگیری فرماندهان پایگاه‌های مقاومت بسیج، بخشدار و شهردار خضرآباد و اعضای شورا‌های اسلامی با کیفیت بهتر و متنوع‌تر برگزار شود.

 

امام جمعه بخش خضرآباد هدف از تشکیل این جلسه را برنامه ریزی برای برگزاری هر چه بهتر مراسم پدران و مادران آسمانی شهدا عنوان کرد و گفت: تجلیل و تکریم پدران ومادران آسمانی شهدا از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

 

در این نشست مقرر شد یادمان پدران ومادران آسمانی شهدای بخش خضرآباد جمعه چهارم خرداد ماه در محل حسینیه شهر خضرآباد برگزار شود.

دیگر خبرها

  • حل معضل پیری جمعیت و افزایش نسل نیازمند تلاش همگانی است
  • اظهار امیدواری امام جمعه ورامین برای حضور پرشور مردم در انتخابات
  • ۱۰ واحد صنعتی اردستان در فهرست صنایع آلاینده قرار گرفت
  • معارفه امام جمعه جدید شهر میانرود دزفول
  • مراسم معارفه امام جمعه بخش سردشت دزفول
  • ابتلای بیش از ۱۶ درصد جمعیت اردستان به دیابت
  • وعده ایران برای نابودی ظلم جهانی قطعی است
  • مغز پولدار‌ها دیرتر پیر می‌شود؟
  • مغز پولدار‌ها دیرتر پیر می‌شود
  • یادمان پدران و مادران آسمانی شهدای خضرآباد