Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک سناتور آمریکایی امروز (جمعه) به طعنه گفت، از آنجایی که پولی برای واشنگتن باقی نمانده است، ایالات متحده جهت ارائه کمک ۴۰ میلیارد دلاری به اوکراین باید از چین پول قرض بگیرد!

به گزارش ایسنا، رند پل، سناتور جمهوری‌خواه آمریکا در گفت‌وگو با وبسایت خبری بریتبارت نیوز عنوان داشت: «به نظرم این مهم است که بدانیم ما پولی برای دادن به اوکراین نداریم و باید چنین مبلغی را از چین قرض کنیم! من فکر می‌کنم که اکثر مردم متوجه این موضوع شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگر بخواهیم کمک نظامی به این کشور (اوکراین) ارائه دهیم، باید آن را از چین قرض کنیم!»

وی افزود که واشنگتن نمی‌تواند اوکراین را "به بهای نابودی اقتصاد آمریکا" نجات دهد.

هم زمان با افزایش تورم و قیمت سوخت در آمریکا، سایر ۱۰ سناتور جمهوری‌خواهی که به طرح کمک به اوکراین رای منفی داده بودند، با رند پل هم عقیده هستند و دغدغه‌های خود را در این خصوص به اشتراک گذاشته‌اند.

بسته کمکی آمریکا به اوکراین به ارزش تقریبا ۴۰ میلیارد دلار با ۸۶ رای مثبت در مقابل ۱۱ رای مخالف تصویب شد؛ بسته‌ای که شامل کمک‌های نظامی، اقتصادی و بشردوستانه می‌شود. گزارش شده است که این ۱۱ رای مخالف همه از حزب جمهوری‌خواه بوده‌اند.

منبع: عصر ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۴۵۱۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سندرز: کمک‌های آمریکا به اسراییل باید مشمول اصلاحیه شود

آمریکا سالانه ۳ میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلار کمک تسلیحاتی به رژیم صهیونیستی می‌کند. با این حال، با آغاز جنگ غزه به دلیل سیاست‌های حمایتی واشنگتن از صهیونیست‌ها در نسل کشی فلسطینیان، کنگره آمریکا اقدام به تصویب بسته ۲۶ میلیارد دلاری به اسراییل کرد. موضوعی که گرچه هر دو حزب اصلی ایالات متحده با آن موافق بودند، اما برخی قانونگذاران مستقل مخالفت خود را با آن ابراز داشتند. 

به گزارش الجزیره، برنی سندرز، سناتور یهودی و ترقی خواه ایالت ورمونت پیشنهاد اضافه شدن ۲ اصلاحیه به بسته کمک‌های آمریکا به اسراییل را مطرح ساخت. این موضوع طی هفته جاری در سنا مورد بررسی قرار خواهد گرفت. 

سندرز در این باره در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) نوشت: من خواستار ضمیمه شدن ۲ اصلاحیه به کمک‌های اهدایی به اسراییل هستم. نخست، نباید کمک نظامی بدون محدودیت برای جنگ بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسراییل علیه مردم فلسطین اهدا شود ۲- باید بار دیگر کمک‌های آمریکا به سازمان آنروا از سرگرفته شود تا کودکان فلسطینی دچار قحطی نشوند. 

سندرز به عنوان یکی از سناتور‌های ترقی خواه با آنکه خود یهودی است، اما بار‌ها از سیاست‌های رژیم صهیونیستی انتقاد کرده است. وی تاکید دارد: ما نمی‌توانیم به تامین مالی این جنگ وحشتناک ادامه دهیم. 

لابی‌های صهیونیست در آمریکا از جمله آیپک به دلیل قدرتی که دارند سیاستمداران این کشور را پیش از رسیدن به قدرت با پول‌های کثیف خریداری کرده و مانع از هر گونه انتقاد از اسراییل در جامعه ایالات متحده می‌شوند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • واکنش سفیر روسیه در آمریکا به کمک‌های جدید به اوکراین
  • مقام روسی: آمریکا جنگ را انتخاب کرده است
  • سیاست خارجی ترامپ در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا
  • بازداشت صدها نفر از حامیان فلسطین در نیویورک
  • انتقاد سناتور سندرز در سنای آمریکا علیه کمک مالی به تل آویو
  • جمهوری‌خواهان اعزام پلیس برای سرکوب دانشجویان را خواستار شدند
  • سنای آمریکا بسته کمک به اوکراین، اسرائیل و تایوان را تصویب کرد
  • سندرز: کمک‌های آمریکا به اسراییل باید مشمول اصلاحیه شود
  • ویکتور اوربان: با شرایط خاصی جنگ اوکراین در سال ۲۰۲۵ تمام می‌شود
  • تاکید بایدن بر حمایت‌های واشنگتن از کی‌یف