Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-24@03:20:35 GMT

مشکلی در تامین کالاهای اساسی در شهرستان ساوه نداریم

تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۴۵۲۳۳

مشکلی در تامین کالاهای اساسی در شهرستان ساوه نداریم

علیرضا طهماسبی در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به اینکه مشکلی در تأمین کالاهای اساسی نداریم اظهار کرد: با تشکیل کارگروه‌ها و اکیپ‌های نظارتی وضعیت بازار را روزانه رصد می‌کنیم.

وی افزود: کشتارگاه‌های طیور شهرستان مشغول به فعالیت در شیفت‌های مختلف بوده‌اند و این روند همچنان ادامه دارد.

سرپرست جهاد کشاورزی ساوه عنوان کرد: ۷۳و احد مرغ گوشتی، ۶ واحد مرغ تخم گذاری، ۳ واحد مرغ پولت، ۱و احد شتر مرغ و یک واحد مرغ بومی در سطح شهرستان فعال هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طهماسبی تصریح کرد: روزانه حدود ۵ تن مرغ گرم در سطح شهرستان تولید می‌شود و مازاد آن به شهرهای همجوار صادر می‌شود قیمت نیز با توجه به میزان تقاضا تأمین می‌شود و اکنون در شهرستان ساوه با ۱۰ هزار تومان کمتر از نرخ مصوب عرضه می‌شود.

وی در خصوص تأمین تخم مرغ و روغن شهرستان نیز گفت: مشکلی در تأمین تخم مرغ و روغن در شهرستان ساوه نداریم و تخم مرغ با قیمت مصوب عرضه می‌شود.

سرپرست جهاد کشاورزی ساوه در خصوص وضعیت روغن در این شهرستان عنوان کرد: واحدهای تولیدی ما فعال هستند اما از زمان افزایش قیمت تقاضایی از سوی بازار نداشته و اگر در برخی فروشگاه‌ها روغن موجود نیست دلیل بر کمبود آن در شهرستان نیست بلکه تقاضا پایین بوده است.

کد خبر 5494181

منبع: مهر

کلیدواژه: طهماسبی جهاد کشاورزی استان مرکزی قیمت روغن بوشهر کرمانشاه گرد و غبار احتکار آلودگی هوا خطبه های نماز جمعه هدفمندی یارانه ها آمار کرونا خراسان رضوی گرد و خاک مشهد ایلام ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۴۵۲۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۲۶ درصدی نسبت به سال ۱۴۰۱

امتداد - بانک مرکزی بنابر ثبت سفارش‌ها و اعلام اولویت‌ها و نظر وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو، در طول سال ۱۴۰۲ برای واردات دارو و تجهیزات پزشکی مجموعا بیش از ۴ میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار ارز تامین و پرداخت کرد که از رشد ۲۶ درصدی نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۱ برخوردار است. همچنین تامین ارز کالاهای اساسی و دارو در ۳۴ روز گذشته از مرز ۶۳۶ میلیون دلار گذشت.

 به گزارش پایگاه خبری امتداد ، میزان ارز تامین شده برای واردات دارو و تجهیزات پزشکی سال ۱۴۰۱ حدود  ۳ میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار بود که این رقم از ابتدای فروردین تا پایان اسفند ۱۴۰۲ به بیش از  ۴ میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار رسید.

تامین ارز سال ۱۴۰۲ بانک مرکزی برای واردات دارو و تجهیزات پزشکی در مقایسه با سال گذشته آن ( ۱۴۰۱ ) از رشد ۲۶ درصدی برخوردار بوده است.

بر اساس این گزارش، بانک مرکزی از ابتدای فروردین تا دیروز سوم اردیبهشت ۱۴۰۳ نیز بیش از ۳ میلیارد و ۱۴۳ میلیون دلار ارز برای چهار گروه کالاهای اساسی و دارو، تجاری و بازرگانی، واردات در مقابل صادرات و خدمات تامین کرده است.

کالاهای تجاری و بازرگانی با یک میلیارد و ۸۵۴ میلیون دلار بیشترین حجم را با میانگین نرخ ۴۱ هزار تومان به خود اختصاص داده است. 

کالاهای اساسی و دارو با ۶۳۶ میلیون دلار در رتبه بعدی قرار دارد؛ ۵۶۱ میلیون دلار از این گروه به کالاهای اساسی و کشاورزی شامل گندم، دانه های روغنی و نهاده های دامی و ۷۵ میلیون دلار دیگر نیز به دارو، مواد اولیه دارو و تجهیزات پزشکی تخصیص داده شد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیگر خبرها

  • رشد ۲۶ درصدی نسبت به سال ۱۴۰۱
  • بانک مرکزی اعلام کرد: تامین ۶۳۶ میلیون دلار برای واردات کالاهای اساسی و دارو
  • تامین ۶۳۶ میلیون دلار برای واردات کالاهای اساسی و دارو
  • ۱۰۱ میلیون دلار ارز به نیازهای خدماتی تخصیص داده شد
  • ذخیره کالا‌های اساسی مردم گیلان
  • تامین ۳ میلیارد دلار ارز برای واردات کالاهای اساسی و صنایع
  • بانک مرکزی : توقف تخصیص ارز برای واردات کالاهای اساسی کذب است
  • اعلام میزان تخصیص ارز برای واردات کالاهای اساسی
  • تخصیص ۶۲۱ میلیون دلار ارز برای واردات کالاهای اساسی و دارو
  • نظارت بر مراکز تامین و تولید کالاهای اساسی کشاورزی آغاز شد