Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر ورزش و جوانان گفت: ۶ هزار پروژه ورزشی نیمه تمام در کشور وجود دارد که هزار و ۱۰۰ پروژه به دلیل بار سنگین مالی به حالت راکد مانده است.

به گزارش ایران آنلاین به نقل از ایرنا/ سید حمید سجادی روز جمعه در جلسه شورای اداری اشنویه با بیان اینکه با این شمار طرح نیمه تمام کار سنگین و سختی پیش روی وزارت ورزش است افزود: هم اینک در سطح کشور از مجموع طرح های نیمه تمام تنها  ۲۸۸ پروزه فعال است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: با توجه به کار جهادی و انقلابی مسوولان در طول هفت ماه اخیر، رکورد ۹ سال گذشته در حوزه ورزش و جوانان شکسته شد به طوری که بالاترین سرانه به ورزش اضافه و با کار شبانه روزی و استفاده از تمام منابع مالی، ۶۲۱ پروژه به اتمام رسید.

وزیر ورزش و جوانان افزود: در سفر رییس جمهور و هیات همراه در قالب سفرهای استانی دولت سیزدهم به آذربایجان غربی ۱۶۰ میلیارد تومان در حوزه ورزش و جوانان مصوبه اجرا می شود.

سجادی با بیان اینکه علاوه بر این مبلغ در صورت نیاز برای اجرای طرح های ورزشی از ظرفیت ۲۷ صدم درصد از محل مالیات بر ارزش افزوده مصوبه نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیز اختصاص خواهد یافت تاکید کرد: چند ورزشگاه بزرگ در آذربایجان غربی وجود دارد که بخشی از اعتبارات مصوب شده صرف تکمیل آنها و مابقی اعتبارات به تمامی پروژه ها در سطح استان اختصاص می یابد.

وی افزود: تقریبا ۹۰ درصد اماکن ورزشی در زمان کرونا تعطیل شده بودند که این امر ضربه سنگینی به بخش ورزش کشور وارد ساخت.

وزیر ورزش و جوانان همچنین شمار مکان های ورزشی دولتی در کشور را نیز هشت هزار مورد عنوان کرد و گفت: شمار زیادی از این مکان ها و مخصوصا استخرها نیاز به بازسازی دارند.

وی با بیان اینکه تعمیر و تجهیز اماکن ورزشی در اشنویه ضروری است ادامه داد: میانگین سرانه ورزشی در کشور ۷۵ سانتی مربع و در اشنویه ۸۲ سانتی متر مربع است که با وجود بالا بودن سرانه ورزشی به صورت اسمی به دلیل فرسوده و قدیمی بودن این اماکن نیاز به توجه ویژه و بازسازی دارد.

نماینده اشنویه و نقده در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه افزود: شهرستان اشنویه ظرفیت و پتانسیل های فراوانی در زمینه های گوناگون جهت سرمایه گذاری دارد که زمینه تبدیل شدن این شهرستان به منطقه نمونه گردشگری مورد تاکید است.

علی زنجانی گفت: قهرمانانی مانند «حسن جانفشان» و زنده یاد «سیامند رحمان» در این شهرستان پرورش یافته اند و نیاز است از این پتانسیل ها در شهرستان استفاده شود.

وی ادامه داد: باغداران اشنویه و نقده نیاز به حمایت دارند و ایجاد صنایع تبدیلی با توجه به اینکه این شهرستان قطب تولید سیب و گیلاس است باید مورد توجه دولتمردان قرار گیرد.

زنجانی با بیان اینکه اعتباراتی جهت تکمیل و تسریع بیمارستان و تصفیه خانه فاضلاب این شهرستان مصوب شده است افزود: ۳۰۵ میلیارد تومان جهت بازسازی و تعریض جاده اشنویه - ارومیه تاکنون مصوب و اتمام گازرسانی به روستاها  و جشن اتمام آسفالت روستاها نیز در اولویت قرار گرفته و تصویب شده است.

وی افزود: اماکن ورزشی و بخش ورزش و جوانان این شهرستان نیازمند بودجه و تصویب اعتبارات استانی است و نیازمند نگاه ویژه وزیر ورزش و جوانان است.

فرماندار اشنویه نیز افزود: اتمام پروژه های نیمه تمام اولویت اصلی است و امیدواریم با تخصیص اعتبارات لازم به بیمارستان و ساختمان سی تی اسکن که دارای پیشرفت فیزیکی بیش از ۷۰ درصد است امسال شاهد بهره برداری از آنها باشیم.

سید علی ترابی افزود: اتمام پل «پوش اباد» و تعریض و بهسازی محورهای مواصلاتی، اتمام فضاهای آموزشی در شهر و روستاها، موزه میراث فرهنگی و گردشگری و بتنی کردن انهار از جمله مطالبات این شهرستان است.

وی با بیان اینکه توجه به بافت عشایری این شهرستان امری بسیار ضروری است ادامه داد: ۱۱ هزار نفر جمعیت عشایری در این  شهرستان وجود دارد که این تعداد سهم فراوانی در تهیه لبنیات منطقه و از سویی دیگر مرزبانی از کشور دارند.

رییس جمهور و هیات همراه صبح امروز، جمعه در قالب سفرهای استانی دولت سیزدهم به آذربایجان غربی سفر کرده است.

رییس جمهور پیش از این به ۲۰ استان کشور شامل هرمزگان، قم، یزد، لرستان، زنجان، سمنان، اردبیل، فارس، خوزستان، سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، ایلام، کهگیلویه و بویراحمد، بوشهر، گیلان، گلستان، مازندران، مشهد، البرز و قزوین سفر کرده بود.

این سفر، چهارمین سفر استانی آیت‌الله رئیسی در سال ۱۴۰۱ و بیست و یکمین سفر وی در ۹ ماه گذشته است.

/انتهای پیام

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: وزیر ورزش و جوانان نیمه تمام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۴۵۴۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پروژه‌های نیمه‌تمام لرستان در امر مولدسازی اولویت‌بندی شوند

احسان کرمزاده اظهار کرد: لرستان در زمینه مولدسازی و شناسایی و فروش اموال مازاد در دستگاه‌های اجرایی یکی از استان‌های پیشروست.

وی اضافه کرد: در ارزیابی وزارت اقتصاد داشته لرستان یکی از استان‌های برتر کشور در این راستاست.

مدیرکل دفتر فنی استانداری لرستان گفت: در مواردی با محدودیت‌هایی مواجه هستیم به عنوان مثال مولدسازی اموال مازاد آموزش و پرورش باید صرفا در همان راستا هزینه شود.

کرمزاده ادامه داد: در یک سری از موارد که استفاده عام دارد که هرچه جلوتر برویم و تبدیل به اعتبار شوند آن را به پروژه‌های نیمه تمام تزریق خواهیم کرد تا روند پیشرفت آنها شتاب بگیرد.

وی بیان کرد: پروژه‌های که شروع شده و یا از سال‌های گذشته مانده تحت عنوان پروژه‌های نیمه تمام استان محسوب می‌شوند که می‌توان راه آهن لرستان را یک پروژه نیمه تمام در نظر گرفت و آسفالت یک روستا را نیز یک پروژه نیمه تمام فرض کرد منتها کاری که اهمیت دارد این است که این پروژه‌ها را اولویت بندی کنیم.

مدیرکل دفتر فنی استانداری لرستان اظهار کرد: ضرورت دارد پروژه‌های کلان نیمه‌تمام در یک دسته بندی و پروژه‌های کوچک را نیز در دسته دیگر اولویت‌بندی کنیم.

کرمزاده تصریح کرد: در حال حاضر پروژه شاخصی که در دستور کار استان قرار گرفته راه‌آهن است که به صورت جدی در دست اقدام است و میزبان وزیر راه و شهرسازی خواهیم بود.

وی افزود: سد معشوره نیز دیگر پروژه بوده که صدور مجوز‌های آن در دست پیگری و حل شده است و روند اجرایی آن در روز‌های آینده تسریع خواهد شد.

 

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • همایش پیاده روی خانوادگی در شهرستان تربت جام برگزار شد
  • پروژه‌های نیمه‌تمام لرستان در امر مولدسازی اولویت‌بندی شوند
  • ۲هزار متر مربع به سرانه ورزش دانش‌آموزی هرمزگان اضافه شد
  • ثبت جشنواره گیلاس اشنویه در تقویم رویداد های گردشگری کشور
  • ثبت جشنواره گیلاس در رویداد گردشگری کشور
  • خانه شطرنج اسلامشهر افتتاح شد
  • عزم دولت برای تکمیل ۷۰هزار پروژه نیمه تمام عمرانی جدی است
  • تخصیص ۲۰ میلیارد تومان برای تجهیز هیئت‌های ورزشی بوشهر
  • تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام به ارزش بیش از ۲۸ میلیارد دلار در سال ۱۴۰۲
  • اعلام مخالفت شورای اسلامی شهر نیشابور با تغییر کاربری اراضی مجموعه ورزشی انقلاب