Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین، علی صالح آبادی  با حضور در نشست شورای گفت وگوی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی و در جمع مدیران و تولیدکنندگان استان آذربایجان شرقی ضمن تاکید بر صنعتی بودن این استان گفت: شبکه بانکی باید گشایش اعتبارات ریالی داخلی برای بنگاه های تولیدی بخش خصوصی را به طور ویژه دنبال کند و بانک مرکزی، بانک هایی را که در این زمینه اهتمام ویژه داشته باشند را حتما تشویق و حمایت می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: شبکه بانکی موضوع سرمایه در گردش بنگاه‌های اقتصادی، صنعتی و تجاری را با حساسیت ویژه دنبال کند.

رییس کل بانک مرکزی با اشاره به ظرفیت‌های صنعتی استان آذربایجان شرقی تصریح کرد: شبکه بانکی باید موضوع گشایش‌ اعتباری داخلی برای بنگاه‌های تولیدی بخش خصوصی را بطور ویژه دنبال کنند و بانک مرکزی بانک‌های را که در این زمینه اهتمام ویژه داشته باشند حتما تشویق و حمایت می‌کند.

صالح‌آبادی همچنین با اشاره به اجرای طرح تامین مالی زنجیره تولید و هدفمند شدن اعطای تسهیلات بانکی به بخش مولد تولید گفت: بانک‌ها به ویژه بانک‌های خصوصی باید در این عرصه ، نقش اصلی خود را برای حمایت از بخش خصوصی تولید ایفا کنند.

رییس کل مرکزی در ادامه با اشاره به موضوع اعتبارسنجی در اعطای تسهیلات تاکید کرد: اولویت اول در بانک‌ها، اعتبار مشتریان است و باید مبنای اعطای تسهیلات بانکی به مشتریان خوش حساب باشد.

صالح‌آبادی همچنین وارد کردن ارز اسکناس ناشی از صادرات را بلامانع دانست و گفت: تخصیص ارز به کالاهای اساسی و مواد اولیه کارخانجات و ماشین آلات بنگاه‌های تولیدی جزو اولویت های دولت است.

وی، مسدودی وجوه برای تسهیلات (قبل و بعد از اعطای تسهیلات) را غیرمجاز دانست و گفت: بانک‌ها نیز در حال اصلاح رویه خود هستند و بخشنامه بانک مرکزی در این باره را در دستور کار باید قرار دهند.

در این جلسه استاندار، نمایندگان بخش خصوصی و نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیز دغدغه‌ها، پیشنهادها و برنامه های خود را برای توسعه و رونق تولید در استان آذربایجان شرقی اظهار کردند.

وضعیت بازار ارز

صالح آبادی همچنین در حاشیه این دیدار، در مورد وضعیت بازار ارز کشور اظهار کرد: وضعیت فعلی بازار خوب است و مشکل خاصی در این زمینه وجود ندارد.

وی در این خصوص که اصلاحات ارزی اخیر چه تاثیری بر این بازار داشته، تصریح کرد: با تمهیدات و اقدامات انجام شده چالشی در این زمینه نداریم و آینده بازار ارزی کشور را نیز مثبت ارزیابی می‌کنیم.

رئیس کل بانک مرکزی خاطرنشان کرد: در حال حاضر در بازار رسمی متشکل و نیمایی به مقدار مورد نیاز در حال عرضه هستیم و حتی میزان عرضه ما از تقاضا بیشتر است و مشکلی در این خصوص نداریم.

صالح‌آبادی همچنین با تاکید بر اینکه اجرای طرح مردمی‌سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها اجتناب‌ناپذیر بود، گفت: تبیین این اقدام مهم دولت و مقابله با قاچاق کالا برای مردم حتما لازم و ضروری است.

وی با اشاره به ضرورت تامین سرمایه در گردش واحدهای تولیدی و هدایت صحیح اعتبارات بانکی به بخش تولید افزود: حمایت جدی شبکه بانکی از تولید صادرات محور و بخش خصوصی در دستور کار قرار گرفته است.

کد خبر 677735 برچسب‌ها علی صالح آبادی ارز - بازار داخلی دلار آمريكا

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: علی صالح آبادی ارز بازار داخلی دلار آمريكا اعطای تسهیلات بانک مرکزی شبکه بانکی بخش خصوصی بازار ارز بانک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۴۵۴۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ریزش نرخ دلار چه تاثیری بر قیمت خودروهای داخلی گذاشت؟

بررسی بازار نشان می‌دهد امروز برخی از پرطرفدار‌های داخلی با کاهش جزئی قیمت مواجه شدند. به گفته فعالان بازار خودرو عوامل متعددی از جمله کاهش قدرت خرید مردم، افزایش نرخ تورم و کاهش تقاضا برای خودرو در کاهشی شدن بازار نقش دارند.

 

به گزارش اکو ایران، افت نرخ دلار در بازار یکی از دلایلی است که می‌توان نوسان قیمت در بازار امروز را به آن نسبت داد، روندی که موجب شده تا فعالان این بازار به این نکته اشاره کنند که پیش‌بینی روند آینده بازار خودرو دشوار شده است. با این حال، با توجه به شرایط اقتصادی و سیاست‌های دولتی می‌توان انتظار داشت که بازار در کوتاه‌مدت با نوسانات و عدم ثبات روبرو باشد.

رصد بازار نشان می‌دهد امروز «دنا پلاس توربو اتومات» با کاهش ۱۱ میلیونی در بازار قیمت گذاری شد و بیشترین کاهش قیمت را به خود اختصاص داد و «پژو ۲۰۷ پانوراما اتومات» هم امروز با رشد ۸ میلیونی بیشترین رشد قیمت را تجربه کرد.

قیمت محصولات ایران خودرو

در میان محصولات ایران خودرو امروز قیمت خودرو‌های «دنا پلاس توربو اتومات»، «پژو ۲۰۷ پانوراما اتوماتیک»، «هایما S۷»، «تارا اتومات V۲»، «پژو پارس LX» و «رانا پلاس» مورد ارزیابی قرار گرفت.

براساس اطلاعات قیمتی کارنامه، در بازار «دنا پلاس توربو اتومات» یک میلیارد و ۸۹ میلیون تومان قیمت خورد و نسبت به روز گذشته افتی ۱۱ میلیونی را تجربه کرد. «پژو ۲۰۷ پانوراما اتوماتیک» هم با افزایش ۸ میلیونی ۱۰۸۸ میلیون تومانی شد. از سوی دیگر «هایما S۷» هم در بازار یک میلیارد و ۶۹۵ میلیون تومانی شد و تغییر قیمت نداشت. ارزیابی بازار همچنین نشان می‌دهد در میان ایران خودرویی‌ها «تارا V۲ اتومات» هم امروز بدون تغییر ۹۹۳ میلیون تومان قیمت گذاری شد.

از سوی دیگر در میان پرطرفدار‌های ایران خودرو امروز «پژو پارس LX» هم در بازار ۸۸۶ میلیون تومان قیمت‌گذاری شد و تغییر قیمت نداشت و «رانا پلاس» هم ۶۴۳ میلیون قیمت خورد و رشد ۳ میلیونی داشت.

قیمت محصولات سایپا

در میان محصولات سایپا امروز قیمت خودرو‌های «شاهین G»، «تیبا صندوقدار SX»، «تیبا هاچ‌بک EX»، «کوییک دنده‌ای R»، «کوییک دنده‌ای S» و «ساینا دنده‌ای S» مورد ارزیابی قرار گرفتند.

براساس اطلاعات قیمتی کارنامه، امروز «شاهین G» در بازار ۷۶۵ میلیون تومان قیمت‌گذاری شد و کاهش یک میلیونی داشت. در میان خانواده کوییک هم امروز «کوییک‌R دنده‌ای» بدون تغییر در بازار ۴۵۷ میلیون تومان قیمت گذاری شد و «کوییک دنده‌ای S» هم ۴۴۳ میلیون تومانی شد و رشدی ۴ میلیونی را تجربه کرد. از سوی دیگر ارزیابی بازار نشان می‌دهد «تیبا هاچ‌بک EX» هم ۴۲۰ میلیون تومانی ماند. بررسی بازار همچنین نشان می‌دهد «ساینا دنده‌ای S» هم امروز ۴۴۹ میلیون تومان قیمت خورد و افت یک میلیونی داشت و «اطلس» خودرو جدید سایپا هم با افزایش ۵ میلیونی ۵۹۵ میلیون تومان قیمت‌گذاری شد.

دیگر خبرها

  • قالیباف: منتظر برنامه بانک مرکزی برای مدیریت بازار ارز هستیم / بانک مرکزی برنامه ندهد مجلس برنامه می‌دهد
  • قالیباف: منتظر برنامه مکتوب بانک مرکزی برای مدیریت بازار ارز هستیم
  • منتظر برنامه مکتوب بانک مرکزی برای مدیریت بازار ارز هستیم
  • لزوم بازنگری در زمان اجرای مالیات بر عایدی سرمایه
  • صادرات مرغ با هدف تعادل بازار و ایجاد درآمد ارزی
  • بانک توسعه صادرات درمسیرجهش تولید گام موثر برمی دارد
  • گزارش عملیات اجرایی سیاست پولی
  • رهبر انقلاب: تحریم‌ها ملت ایران را از پا در نمی‌آورد / امنیت شغلی اطمینان کارگر به آینده شغلی خود است / هدایت اعتبارات بانکی به سمت تولید ضروری است
  • ریزش نرخ دلار چه تاثیری بر قیمت خودروهای داخلی گذاشت؟
  • مدیریت تمام نوسانات ارزی در اختیار بانک مرکزی نیست