Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جماران؛ به نقل از ایلنا، امام جمعه موقت تهران، گفت: از دولت محترم انتظار می‌رود که گفت‌وگوی با مردم، نظارت بر قیمت‌ها و پرداخت یارانه ها مستمر و به دقت انجام شود که مردم به ویژه طبقات نیازمند و آسیب‌پذیر کمترین فشار را متحمل شوند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حجت‌الاسلام محمدجواد حاج علی‌اکبری خطیب نماز جمعه تهران در خطبه‌های آیین عبادی‌-سیاسی نماز جمعه امروز، با اشاره به درگذشت عالم وارسته حجت‌‌الاسلام فاطمی‌نیا، گفت: تهران هفته گذشته یکی از چهره های محبوب روحانی و معنوی خود را از دست داد، عالمِ عامل و واعظ درس‌آمور با آن اطلاعات گسترده و بیان جذاب و لحن دلنشین، سبکبال محیط خاک را به سوی عالم افلاک ترک کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برای خانواده محترم و ارادتمندان به استاد فاطمی‌نیا صبر آرزو می‌کنیم.

وی در ادامه به فعالیت های ستاد اهدای عضو اشاره کرد و ابراز داشت: ستاد اهداء عضو این هفته در نماز جمعه مستقر شده، با توجه به پیشرفت دانش پزشکی در کشور عزیزمان این شرایط از نظرعلمی با رعایت موازین شرعی فراهم شده است که با این اهدا عضو، زندگی چند نفر را نجات و رونق میدهد. ان‌شاءالله با ثبت نام پرشور شما عزیزان برگ افتخار دیگری در کتاب افتخارات نماز جمعه رقم بخورد.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور در ادامه به فرارسیدن سالروز آزادسازی خرمشهر اشاره کرد و گفت: روز سوم خرداد روز الهام بخشی است، در تاریخ مشعشع انقلاب اسلامی این سوم خرداد یک نقطه عطف محسوب می شود و پیش برنده است. این روز یک حماسه بی‌بدیل و حاصل توسل به حق تعالی و اتحاد و انسجام نیروهای رزمنده در ارتش و سپاه و نیروهای مردمی و تدابیر عالمانه بود، درود خدا بر شهدای عزیز ما.

وی اضافه کرد: حماسه خرمشهر همچنان که در تاریخ انقلاب اسلامی یک نقطه عطف است برای مسیر پیش روی ما یک ذخیره فرهنگساز است، می شود با مراجعه به آموزه بزرگ فتح خرمشهر درس های عظیم استخراج کنیم.

حاج‌علی‌اکبری ادامه داد: رهبر انقلاب در سال ۹۵ در سالروز آزادسازی خرمشهر به جوانان عزیز فرمودند که شما جوانان باید درس های این حماسه را به خوبی فراگیرید و منتقل کنید چراکه خرمشهرها در پیش است.

خطیب نماز جمعه پایتخت در اشاره به این خرمشهرها در عرصه‌های مختلف که باید فتح شوند به اقتصاد کشور اشاره کرد و ابراز داشت: یک مورد که بسیار اساسی است این خرمشهر اقتصادی است که باید به فضل الهی فتح شود، سال هاست رهبر عزیز ما روی این مساله تاکید می کند، معنایش این است که این حوزه مهم است و هنوز عناصر غیرانقلابی و میدان جولان مفسدان اقتصادی در این حوزه است.

وی ادامه داد: اخیرا دولت محترم بخشی از این عملیات را آغاز کرده است، موضوع مردمی سازی یارانه‌ها مورد اجماع کارشناسان اقتصادی است که با توجه به ضروریات اقتصاد کشور و شرایط اقتصاد جهانی که تحت تاثیر جنگ و مسائل تولید محصولات غذایی به نحوی کم شده که برخی کشورهای بزرگ جهان از صادرکننده تبدیل به واردکننده شده‌اند یا برخی دیگر وارد مرحله سهمیه بندی شده‌اند.

حاج علی اکبری افزود: در چنین شرایطی که در دنیا به وجود آمده، کشور ما به بهشت قاچاقچیان اقتصادی تبدیل کرده است. این وضعیتی که اکنون در آن هستیم علاوه بر این که مصرف ما را به اسراف آلوده کرده، تولید ما را از رونق انداخته است. اگر این خط بشکند به لطف خدا مسیر برای اصلاحات دیگر باز می شود.

وی عنوان کرد: از دولت محترم انتظار می‌رود که گفت‌وگوی با مردم، نظارت بر قیمت‌ها و پرداخت یارانه ها مستمر و به دقت انجام شود که مردم به ویژه طبقات نیازمند و آسیب‌پذیر کمترین فشار را متحمل شوند.

امام جمعه موقت تهران در ادامه خطبه‌های نماز جمعه به موضوع گرانی اجاره‌بها اشاره کرد و ابراز داشت: موضوع دیگر بحث اجاره‌بها و گرانی اجاره است و شنیدم که مجلس محترم این هفته به آن ورود کرده است. بسیاری از خانواده‌ها و اقشار نیازمند در فصل بهار و تابستان وقتی که موعد جا به جایی می‌رسد واقعا تحت فشار هستند و از روز اول قرارداد اقشار متوسط و نیازمند جامعه را تحت فشار قرار می دهد. این خیلی بد است زندگی خانواده را تحت فشار قرار می دهد.

وی افزود: شنیدم که در مجلس دو فوریت طرحی در این زمینه تصویب شده این مساله فوری تر از این حرف هاست، معلوم می‌شود قوانین قبلی چندان موثر و مفید نبوده است، باید سریعا در این زمینه چاره‌اندیشی شود؛ البته مالکین محترم هم حق و حقوقی دارند اما معقول و منصفانه باشد.

حاج‌علی‌اکبری ادامه داد: در وام ودیعه بانک شروطی تعیین می‌کند که کار برای مستاجر ناممکن شده و در بن بست قرار بگیرد. از دولت محترم تقاضا می شود که جدی و به سرعت اقدام شود، به ویژه در شرایط کنونی توجه ویژه و جدی داشته باشند.

وی اضافه کرد: همچنین از قوه قضاییه هم تقاضا می شود که با قاطعیت با سودجویانی که با استفاده از فضای مجازی باعث گرانی و تورم کاذب می شوند با قاطعیت برخورد کند. همینطور از مردم عزیز و اهل مواسات که کم هم نیستند توقع داریم که قدری با مهر و عطوفت در این شرایط عمل کنند، ان شاء الله بخش بیشتری از موضوع با همدلی بین مردم برطرف شود. همه چیز بحث های تقنینی و قضایی نیست.

منبع: جماران

کلیدواژه: افغانستان سهام عدالت لیگ برتر لیگ قهرمانان مقدماتی جام جهانی واردات خودرو ویروس کرونا نماز جمعه نماز جمعه تهران حاج علی اکبری افغانستان سهام عدالت لیگ برتر لیگ قهرمانان مقدماتی جام جهانی واردات خودرو ویروس کرونا حاج علی اکبری دولت محترم نماز جمعه یارانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۴۵۵۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رسیدن به سن تکلیف آغاز مرحله جدید زندگی است

امام جمعه کرمانشاه گفت: زمانی که انسان به سن تکلیف می‌رسد، یعنی اینکه از این به بعد باید به انجام واجبات و ترک محرمات توجه کند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، حجت‌الاسلام حبیب‌الله غفوری امروز _ سه‌شنبه چهارم اردیبهشت _ در جشن تکلیف دانش‌آموزان دبستان شاهد شهدای پروین‌زاد، اظهار کرد: به روایت قرآن، مادر حضرت مریم (س) هنگام بارداری، فرزندش را برای خدمت در بیت‌المقدس نذر کرد. وقتی فرزندش (دختر) به دنیا آمد، با قانع کردن کاهنان او را خدمتگزاری معبد کرد.

وی افزود: در قرآن چنین آمده است که یک روز زکریا که کفالت مریم را برعهده داشت به نزد مریم می‌رود، در کنار او میوه و غذاهای بسیاری را می‌بیند. گفت؛ «ای مریم این را از کجا آورده‌ای؟ گفت: این از نزد خداست، خداوند به هر کس که بخواهد بی‌حساب روزی می‌بخشد.»

امام جمعه کرمانشاه با اشاره به هدف خداوند در نقل جزئیات زندگی حضرت مریم (س) در قرآن کریم، خاطرنشان کرد: همه دختر خانم‌ها بعد از رسیدن به سن تکلیف با پیروی و عمل کردن به دستورات خدا می‌توانند به مقامات معنوی بالایی برسند.

حجت‌الاسلام غفوری رسیدن به سن تکلیف را آغاز مرحله جدید زندگی برای انسان دانست و تصریح کرد: زمانی که انسان به سن تکلیف می‌رسد یعنی اینکه از این به بعد باید به احکام خدا عمل کند و به انجام واجبات و ترک محرمات توجه کند.

وی با اشاره به سیاهی گناه در دل انسان بر اساس روایات ائمه معصوم (ع)، اضافه کرد: ایمان به خدا باید در قلب انسان معنا پیدا کند تا مؤمن شود.

امام جمعه کرمانشاه با نقل آیاتی از قرآن کریم از زندگی پس از مرگ به واسطه کارهای خوب دنیوی و عبادت خدا (احترام به بزرگ‌ترها و پدر و مادر، محبت کردن به دوستان، نمازخواندن و قرآن خواندن)، سخن گفت.

حجت‌الاسلام غفوری خطاب به فرزندان شهدای حاضر در جمع دانش‌آموزان، گفت: قدردانی از شهدا وظیفه همه ما است، ما مدیون پدران عزیز شما هستیم و فرزندان شهدا نور چشم ما هستند.

کد خبر 747338

دیگر خبرها

  • آغاز عملیات اجرایی احداث بزرگراه در محور خاش- سراوان
  • حجت‌الاسلام والمسلمین خاتمی؛ خطیب این هفته نماز جمعه تهران
  • نهج‌البلاغه| راهکار اصلاح رابطه با خدا
  • آغاز ثبت‌نام سازمان‌ها و نهادها برای یارانه خرید کتاب
  • آیت الله خاتمی خطیب این هفته نماز جمعه تهران
  • رسیدن به سن تکلیف آغاز مرحله جدید زندگی است
  • تاکید امام جمعه کیش بر التزام به حجاب و عفاف و رعایت قوانین کشور
  • دولت، یارانه حمل‌ونقل عمومی را افزایش دهد/ آموزش حفظ محیط زیست باید از دوران کودکی آغاز شود
  • رکود در ساخت‌وساز موجب افزایش جرایم اجتماعی می‌شود
  • کالابرگ اردیبهشت ماه کی واریز می‌شود؟