Web Analytics Made Easy - Statcounter

رضا درویش در رابطه با اتفاقات بازی با تراکتور گفت: اصلا نمی‌دانیم از چه کسانی باید شاکی باشیم. برگزار کننده سازمان لیگ است و آنها هستند که باید در مورد صفر تا صد این موضوع، مسئولیت قبول کنند. از طرف دیگر باشگاه تراکتور و هیئت فوتبال استان میزبان، بیایند توضیح دهند که چرا این اتفاقات وحشتناک که ممکن بود به قیمت جان یک یا چند نفر تمام شود رخ داد؟ مگر غیر از این است که ما باید از فوتبال لذت ببریم؟ پس چرا تماشاگران میزبان بازی را با جنگ اشتباه گرفته بودند؟ آن هم جنگ یک‌طرفه‌ای که پرسپولیس فقط سنگ می‌خورد و ناظر و مسئولان برگزاری باید پاسخ دهند چرا با وجود مشاهده این شرایط اجازه شروع و ادامه بازی را دادند؟

مدیرعامل پرسپولیس عنوان کرد: طبق مقررات باید ۳۰ درصد ورزشگاه بلیت فروخته می‌شده، ابتدا مسوولان برگزاری توضیح دهند آیا این تعداد تماشاگر ۳۰ درصد ورزشگاه بود؟ اگر یک نفر حاضر شد بگویید این ۳۰ درصد رعایت شده است دیگر هیچ خواسته‌ای نداریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آیا ۵۰ درصد بود؟ آیا حتی ۷۰ درصد بود؟ نزدیک به صددرصد استادیوم پر شده بود. چرا این تعداد تماشاگر به ورزشگاه آمده بود؟

او با اشاره به مسئولیت‌های دیگر سازمان لیگ اضافه کرد: مسوولین برگزاری بازی وقتی با این شرایط روبرو شدند چرا اجازه برگزاری بازی را دادند؟ چرا به داور اجازه داده شد سوت شروع بازی را بزند؟ می‌‌توانستید بگویید شرایط برگزاری بازی وجود ندارد و بازی برگزار نمی‌شود مگر شرایط مناسب برگزاری بوجود آید و یا حتی بازی از ابتدا لغو می‌شد. از ابتدا مشخص بود که بازی تحت کنترل شما نیست.

او گفت: موضوع بسیار مهم دیگر، سلامتی و جان بازیکنان و کادر فنی تیم پرسپولیس بود. چه کسی مسوول اتفاقات ورزشگاه تبریز است؟ اگر بدتر از این اتفاقات رخ می‌داد چه کسی جواب می‌داد. تخلف و ناکارآمدی مسوولین برگزاری یکی‌، دو تا نیست. ابتدا شما نتوانستید طبق مصوبه‌ای که وجود داشته عمل کنید. شما گفتید ۳۰ درصد اما سه برابر آن تماشاگر به ورزشگاه آمده است. این اولین ناتوانی. ناتوانی دوم اینکه وقتی شما با این شرایط روبرو شدید می‌توانستید بازی را برگزار نکنید اما از این کار هم خودداری کردید. ناتوانی سوم که خیلی برای من عجیب است، وقتی شما می‌بینید که تیم من کلی سنگ خورده و همه چیز از شرایط عادی خارج شده و تمرکزش را از دست داده، دوباره اصرار بر برگزاری بازی دارید. فقط برای اینکه بر روی ناکارآمدی و ضعف خود سرپوش بگذارید. این واقعا نابخشودنی است. شما به جای اینکه اشتباه خود را بپذیرید اصرار بر تکرار آن داشتید.

مدیرعامل پرسپولیس عنوان کرد: شما می‌دانستید مقررات چه می‌گوید، در باز‌ی‌ای که این همه سنگ‌پراکنی شد، این همه به کادر فنی و بازیکنان ما حمله شد و جان آنها به خطر افتاده بود، اصرار بر برگزاری می‌کنید! به چه قیمتی؟ فقط به این دلیل که گزارش عملکرد بدهید که ما بازی را برگزار کردیم.

او گفت: از مدیرعامل باشگاه تراکتور هم تعجب می‌کنیم. آقای سهرابی عزیز کل ایران بازی را دیدند و فهمیدند مشکلات از کجا شروع شده؛ آن وقت شما می‌گویید بازیکنان پرسپولیس باعث تنش شدند؟ سرمربی ما از لحظه ورود به استادیوم فحش شنیده و سنگ به سویش پرتاب شده که واقعا باید پرسید چرا؟! بعد از آن هم باران سنگ سمت بازیکنان ما آمده که خدا رحم کرده به سر کسی نخورده است. آقای سهرابی خودتان هم می‌دانید که سرمربی و کاپیتان تیم شما بعد از نیمه‌تمام ماندن بازی میکروفون دست گرفته‌اند و از هواداران‌تان خواسته‌اند اگر رفتارشان ادامه داشته باشد رای به پیروزی پرسپولیس می‌دهند ولی باز هم این تنش‌ها روی سکوها ادامه داشته است.

درویش بیان کرد: آقای سهرابی گفته‌اند که امنیت ورزشگاه بعد از دقایقی برقرار شده؛ حالا ما سوال داریم که این چه امنیتی است که وقتی می‌خواهند سرمربی ما را از جایگاه ویژه به رختکن بیاورند آن هم در شرایطی که مهدی کیانی و چند مامور نظامی در کنارش هستند باز هم سمت‌شان سنگ و صندلی و اشیا مختلف پرتاب می‌شود؟ ما که از خودمان حرفی نمی‌زنیم و فیلم این اتفاقات در تمام رسانه‌ها و تلویزیون پخش شده است. خواهشاً اینقدر راحت حقایق را وارونه جلوه ندهند و به جای فرافکنی به دنبال اصلاح رفتار تماشاگران خودشان باشند.

او در ادامه با اشاره به ضعف سازمان لیگ در اتفاقات هفته‌های گذشته گفت: این لیگ پر از تناقض است، ظاهرا این تناقض‌ها خیلی هم عادی شده است. در همین هفته‌ در یک ورزشگاهی صددرصد تماشاگر حضور پیدا می‌کند و در یک ورزشگاه دیگر و در بازی یک تیم کم ‌طرفدار و در همین پایتخت، بازی تیم پیکان را بدون تماشاگر برگزار می‌کنید. هفته قبل در سیرجان اجازه حضور تماشاگران ما را نمی‌دهید اما دیروز صددرصد ورزشگاه پر می‌شود.

او بیان کرد: سوال من این است که چرا اجازه نمی‌دهید در سیرجان که کوچکترین مشکلی نداشته و‌ همیشه امنیت کامل داشته،  تماشاگر ما بیاید و بعد این هفته صددرصد ورزشگاه پر می‌شود. دارم بدبین می‌شوم که آیا رفتارهای سازمان لیگ بی‌طرفانه است. در هفته‌ای که تیم من نیاز به حمایت تماشاگر دارد و میزبان هم هستیم بازی را بدون تماشاگر می‌کنید ولی هفته بعد که مشخص است اجازه نمی‌دهند هوادار پرسپولیس به ورزشگاه بیاید و اصلا جرات ‌نمی‌کند از ترس جانش به ورزشگاه بیاید، می‌گویید با ۳۰ درصد بعد ۱۰۰ درصد ورزشگاه پر می‌شود. شما خودتان را جای من بگذارید. آیا واقعا می‌گویید هیچ قصد و غرضی در این تصمیمات نیست؟ هیچ پشت پرده‌ای ندارد؟ بدبین نمی‌شوید از این همه تناقض و می‌گویید همه این‌ها اتفاقی است. دو‌ حالت دارد؛ یا خیلی ناتوان هستید در برگزاری مسابقات یا سوء نیتی وجود دارد.

درویش گفت: این فوتبال تمام می‌شود، این بازی‌ها برگزار می‌شود، ولی فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ یک مسوولیت مهم دارند، از نظر‌ من این موضوع بالاتر از همه موضوعات است و آن هم حفاظت از جان انسانهاست که شما دیشب نتوانستید این مهم را انجام دهید و جان تمام اعضای تیم من در خطر جدی قرار داشت. شما حتی جان بازیکنان تیم تراکتور را در خطر انداختید.

مدیرعامل پرسپولیس عنوان کرد: ما از این پرونده به راحتی نمی‌گذریم، تا مطمئن نشویم که قضاوت عادلانه‌ای در رابطه با ما در‌این پرونده نمی‌شود، کوتاه نمی‌آییم و یقین داشته باشید که تا آخر این‌ موضوع را پیگیری می‌کنیم. طرف ما باشگاه تراکتور نیست، طرف ما سازمان لیگ و فدراسیون است، دیگر این بار‌ نمی‌توانند بهانه بیاورند، مسوول صفر تا صد تمام این اتفاقات برگزار کننده مسابقه بوده است و تا زمانی که مطمئن نشویم که صددرصد حقوق باشگاه رعایت شده ما این پرونده را ادامه می‌دهیم.

او ادامه‌ داد: باشگاه تراکتور، سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال حتما باید از اعضای تیم ما عذرخواهی و دلجویی کنند که جانشان را در این شرایط به خطر انداختند. اگر این کار را نکنند لازم‌ باشد در‌ هر مرجعی این پرونده را پیگیری می‌کنم و ثابت می‌کنم که اینجا چه اجحاف بزرگی در حق بازیکنان و کادر ما صورت گرفته است. این پرونده هم مانند اتفاقات بازی با سپاهان نشود که ما میهمان بودیم و هواداران آن تیم مشکلات و‌ حواشی را برای ما بوجود آوردند و بعد ما از میزبانی محروم شدیم. مطمئنا اگر پارسال هم بودم به آن‌حکم هم تن نمی‌دادم. فدراسیون فوتبال باید حتما تمام حقوق پرسپولیس را بدهد و رای عادلانه صادر شود و حتما از اعضای تیم ما دلجویی شود که با بی‌تدبیری جان آنها را به خطر‌ انداختند.

بیشتر بخوانید

محمدی: نبود درایت باعث اتفاقات بازی پرسپولیس و تراکتور شد/ عالیشاه سنگ را از خانه شان نیاورده بود

 

باشگاه خبرنگاران جوان ورزشی فوتبال و فوتسال

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: باشگاه پرسپولیس باشگاه تراکتور سازمان لیگ رضا درویش لیگ برتر فوتبال باشگاه تراکتور برگزاری بازی درصد ورزشگاه سازمان لیگ ۳۰ درصد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۴۵۵۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درویش: یحیی هم می‌ماند همین بازیکنان را می‌خریدم

رضا درویش، مدیرعامل پرسپولیس می‌گوید اوسمار انتخاب بسیار درستی بود چرا که اگر آنچلوتی هم می‌آمد ۲ ماه زمان می‌خواست تا با فضا آشنا شود درنتیجه پرسپولیس از کورس قهرمانی خارج می‌شد.

به گزارش مشرق، رضا درویش با جذب اوسمار ویرا در نیم‌فصل و البته خریدهای خوبی که داشت، توانست پرسپولیس را دوباره در حد یک مدعی جدی قهرمانی مطرح کند. درویش البته بعد از باخت پرسپولیس به آلومینیوم با موجی از انتقادات مواجه شد اما با گذشت زمان شرایط به سود او و تیمش تغییر کرد.

از انتخاب اوسمار ویرا بگویید.
ما پس از بررسی‌های فراوان و پس از مشورت با اهل فن، پیشکسوتان دل سوز و البته گرفتن نظر بازیکنان بزرگ پرسپولیس، اوسمار را انتخاب کردیم و شما دیدید که چه انتخاب درستی بود.

پس بازیکنان هم نظر دادند؟
بله، ما دیدگاه بزرگان تیم در مورد دانش فنی و عملکرد آقای اوسمار را گرفتیم. جالب این که روزهای اول خیلی‌ها به خاطر این انتخاب به من فحش دادند و حالا همان‌ها پیام می‌دهند که دیدید ما گفتیم او مربی خوبی است!

واقعا؟
بله، شماره‌هایشان را دارم. به هر حال ما خوشحالیم که انتخاب درستی انجام دادیم. در آن مقطع اگر آنچلوتی را هم می‌آوردیم ۲ ماه زمان می‌برد تا پرسپولیس و فضای فوتبال ایران را بشناسد و شاید از کورس قهرمانی خارج می‌شدیم اما خدا را شکر بعد از بازی با آلومینیوم، پرسپولیس به بازی برگشت و...

وضعیت رقبای پرسپولیس را چطور می‌بینید؟
ما کاری به رقبا نداریم و در هر دو جام برای قهرمانی تلاش می‌کنیم. شما می‌بینید که دو تیم مطرح و پول‌دار یک میلیون دلار خرج کردند اما الان کجا هستند؟ ما وظیفه داریم ۶ بازی آخر خود در لیگ را ببریم و با این اتفاق شک نکنید که قهرمان می‌شویم.

فشار بازی‌ها هم زیاد است چون شما برخلاف استقلال در جام حذفی هم هستید.
بله، به هر حال آن‌ها استراحت می‌کنند. جام حذفی هم سنگین است چون هر تیمی می‌تواند با ۴ برد دیگر قهرمان شود و با یک باخت از مسابقات کنار می‌رود؛ پس طبعا همه تیم‌ها با تمام قوا در جام حذفی شرکت می‌کنند و بازی ما در اراک هم ساده نیست اما خیلی امیدواریم که در این مسابقات هم مثل پارسال موفق و در نهایت قهرمان شویم.

قرارداد اوسمار چقدر است؟
فقط همین‌قدر بگویم که قراردادش از بسیاری از مربیان لیگ برتری کمتر است. او روی پرسپولیس شناخت خوبی داشت و از نظر فنی هم توانسته شایستگی‌های خود را نشان بدهد.

ویرا در اولین بازی به آلومینیوم باخت و فشار روی شما بیشتر شد!
بله، فشاری بود که دلال‌ها می‌آوردند چون مربیان آن‌ها را رد کرده بودیم. البته بازی با آلومینیوم را می‌شد در کتاب گینس ثبت کرد چون حریف یک موقعیت گل هم نداشت اما بازی را برد. در چند بازی هم از اشتباهات داوری لطمه خوردیم؛ به خصوص در نیم‌فصل دوم.

اما بسیاری از کارشناسان داوری گفتند گل شما به ملوان آفساید بود!
شما اگر همه بازی‌ها را حساب کنید و به حرف همان کارشناسان داوری رجوع کنید، می‌بینید که پرسپولیس متضرر هم شده و ما الان باید صدرنشین بودیم.

انصافا اگر یحیی گل‌محمدی هم مانده بود، همین خریدهای خوب را در نیم‌فصل انجام می‌دادید؟
چرا که نه! شک نکنید که تلاش می‌کردیم هر بازیکنی را که آقایحیی می‌خواهد بخریم. مگر قبلا این کار را نکردیم؟ جالب است بدانید که مذاکره با عبدالکریم حسن در زمان گل‌محمدی و با نظر مثبت ایشان آغاز شد. من در زمان آقایحیی دو بازیکن تاپ را معرفی کردم که ایشان گفت به تاکتیک تیمی ما نمی‌خورند و حق هم داشت چون به هر حال سرمربی تیم بود. الان هم می‌بینید که خریدهای جدید چقدر خوب کار کرده‌اند و تازه من به شما می‌گویم در بازی‌های آینده عبدالکریم حسن، اورونوف، خدابنده‌لو و... بهتر هم می‌شوند.

چنددرصد به قهرمانی در رقابت‌ با استقلال امیدوارید؟
ما اگر ۶ بازی خود را ببریم، صددرصد قهرمانیم و من شخصا خیلی امیدوارم.

این‌که پرسپولیس به ۴ بانک واگذار می‌شود، غلط نیست و شما را نگران نمی‌کند؟
به هر حال این‌ها یک کنسرسیوم هستند و بعید می‌دانم مشکل خاصی ایجاد شود. به نظر من مالکان جدید یک‌بار برای همیشه باید بدهی‌های پرسپولیس را صفر کنند تا باشگاه روی روال عادی خود بیفتد و بتواند راحت برای آینده برنامه‌ریزی کند. مهم سیاستگذاری کلی است و امیدوارم مشکلات پرسپولیس که خیلی‌هایش مربوط به گذشته است، حل شود.

نگران حذف از آسیا نیستید؟
نه اصلا. اهلیت‌ها تایید شده و ۳ اردیبهشت رسما کار مالکیت و انتقال انجام می‌شود. با این حساب نباید مشکل خاصی برای حضور در لیگ قهرمانان آسیا داشته باشیم.

منبع: خبر ورزشی

دیگر خبرها

  • فوری | مربی تیم ملی، سرمربی تراکتور شد | تصمیم غیرمنتظره؛ پرونده یحیی بسته نشده!
  • مربی پیشین پرسپولیس سرمربی موقت تراکتور شد
  • حضور بانوان در ورزشگاه یادگار امام تبریز، تا اطلاع ثانوی ممنوع
  • حضور بانوان هوادار در تبریز ممنوع شد + تصویر نامه
  • آرزوی ۳ بازیکن تراکتور؛ کاش یحیی به تبریز نیاید
  • قول بزرگ به یحیی برای رفتن به تبریز | ستاره های پرسپولیس در لیست خرید
  • روایت مسئول برگزاری لیگ یک از لغو عجیب بازی سرنوشت‌ساز
  • حسینی مقابل تراکتور به میدان می‌رود
  • درویش: یحیی هم می‌ماند همین بازیکنان را می‌خریدم
  • محرومیت کاپیتان استقلال اجرا نمی‌شود/ حسینی مقابل تراکتور بازی می‌کند