Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت گفت: تحقیقات در استان‌ها باید پاسخگوی نیازهای بومی منطقه باشد.

به گزارش ایران اکونومیست، دکتر یونس پناهی در اجلاس روسای دانشکده ها و دانشگاه های علوم پزشکی کشور گفت: تمام پژوهش ها در استان ها باید در راستای رفع نیازهای بومی استان ها و مناطق باشد.

وی با اشاره به این‌که در معاونت های تحقیقاتی دانشگاه‌ها بخشی به عنوان "ترجمان دانش" ایجاد شده است، بیان داشت: همه داده های مطالعات کوهورت و رجیستری باید در اختیار بهره برداران قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تحقیقات پاسخگو یعنی پژوهشی که به درد همان منطقه مورد مطالعه بخورد. باید نتایج تمام کوهورت‌ها را در اختیار روسای دانشگاه‌ها و استانداران قرار دهیم تا در تصمیم سازی ها اثربخش باشد.

وی با اشاره به این که حدود ۵۰۰ میلیارد تومان هزینه کوهورت‌ها شده است، ادامه داد: راهکارهای کاربردی شدن پژوهش ها به معاونت های تحقیقات دانشگاه ها اعلام و آیتم‌های ارتقای آیین نامه اساتید احصاء شده و این آیین نامه در راستای کاربردی شدن پژوهش‌ها اصلاح می شود.

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت گفت: ۹۰۰ مرکز تحقیقاتی در کشور داریم که ۷۰۰ مرکز مجوز دارند. ۲۵ شبکه تحقیقاتی مجوز دار، ۲۰۰ مرکز تحقیقات سلامت و ۲۰۰ مرکز تحقیقاتی در حوزه بهداشت داریم. در حالی که این مراکز در حوزه اقتصاد و سیاستگذاری سلامت نقش چندانی ندارند. 

دکتر پناهی ادامه داد: میانگین اقلام دارویی نسخ پزشکان ما ۵ است که این رقم در دنیا ۲ قلم است. حوزه تحقیقات باید برای رفع این معضلات راهکار بدهد. کاربردی کردن تحقیقات هم به حل این مشکلات کمک می کند هم به تولید دانش بنیان می انجامد.

دکتر پناهی ادامه داد: برای ایجاد تحول در تحقیقات نیاز به تغییر ساختار داریم. بنابراین شورای عالی تحقیقات و شورای عالی فناوری و قرارگاه دانش بنیان در وزارت بهداشت تشکیل شده که ریاست آنها با وزیر بهداشت است.

وی خواستار سهیم شدن تمام تشکل های دانشجویی در تحقیقات شد و افزود: آیین نامه حمایت از تولید و دانش بنیان ۲۲ ماده کلیدی دارد که کمک زیادی به رفع موانع خواهد کرد. این آیین نامه به دولت ارائه شده و پس از تصویب هیات وزیران ابلاغ خواهد شد.

 

منبع: خبرگزاری ایسنا برچسب ها: وزارت بهداشت

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: وزارت بهداشت دانشگاه ها آیین نامه استان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۴۵۶۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بومی سازی ۸۵ درصد کالاهای مورد نیاز صنعت نفت

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری، غلامرضا خوانساری با اشاره به افزایش حضور شرکت‌های دانش‌بنیان در دولت سیزدهم افزود: بنا داریم خریدهای خارجی را کمرنگ کنیم و در این راستا واردات ۲۵۰ کالا ممنوع اعلام شد.

وی گفت: از شرکت‌های دانش‌بنیان نیز در توسعه میادین و احیای چاه‌های نفت استفاده شده است، چنانچه ۳۰ حلقه چاه کم‌بازده را به شرکت‌های دانش بنیان دادیم.

خوانساری خاطرنشان‌کرد: ۸۵ درصد از کالاهای مورد نیاز صنعت نفت بومی‌سازی شده است و ۱۵ درصد باقی مانده نیز توجیه تجاری سازی ندارد.

این مقام مسوول وزارت نفت ادامه‌داد: در دولت، کارگروه صادرات خدمات فنی مهندسی شکل گرفته و سبب شده که از وارد کننده به صادرکننده تبدیل شویم و با کشورهای مانند ونزوئلا، روسیه، چین، عراق و سوریه مبادلات تجاری داشته باشیم.

وی با اشاره به پالایشگاه‌های فرا سرزمینی گفت: در تلاشیم با پتروشیمی ونزوئلا قرارداد همکاری امضا و همچنین نسبت به بازسازی فاز ۲ پالایشگاه «ال پالیتو» ونزوئلا اقدام کنیم. در سوریه نیز پس از نتیجه رسیدن پالایشگاه «حمص»، دو پالایشگاه دیگر را نیز مد نظر داریم.

مدیرکل نظام تامین و تجاری‌سازی فناوری وزارت نفت اظهار داشت: همچنین در آفریقای جنوبی و عراق هم منتظر خبرهای خوب در حوزه صادرات محصولات دانش بنیان هستیم.

کد خبر 6080935 مهتاب چابوک

دیگر خبرها

  • دانشگاه علوم و تحقیقات دارای ظرفیت توسعه ملی دانش رباتیک است
  • جشنواره بازی های بومی محلی در مدارس پارس‌آباد
  • چهارمحال و بختیاری از جمله استان‌های پیشرو در حفظ محیط زیست است
  • برگزاری جشنواره آیین‌های «سرزمین من» در بوشهر
  • بومی سازی ۸۵ درصد کالاهای مورد نیاز صنعت نفت
  • برطرف کردن نیازهای استراتژیک بهداشتی و درمانی از اولویت های برنامه ریزی کلان در کردستان است
  • آیین اختتامیه یادواره شهدای دانش آموزی
  • توسعه باید با دانش سنتی و بومی هر منطقه همراه شود
  • رفع نیازهای بهداشتی و درمانی از اولویت‌های برنامه‌ریزی کلان در کردستان است
  • بیش از ۲۰۰۰ خانه محیط زیست کیفی‌سازی می‌شوند