Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش «نماینده»، حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی، درباره تشکیل «ساترا» و برخی شرکت‌های دانش بنیان فعال در حوزه صوت و تصویر در سالجاری و نحوه نظارت مجلس بر درآمدهای آن و اختلافات برخی دستگاه‌های در حمایت از آن، اظهار داشت: فضای علمی و پژوهش جای درگیری و نزاع نیست؛ وقتی شرکت‌های دانش‌بنیان سودآور هستند طالب و خواهان زیادی دارند اما به محض اینکه برخی شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه‌های مالی عقب‌رفت پیدا می‌کنند حامیان سابق آنها به دنبال رها کردن این شرکت‌ها هستند که درد بزرگی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود:‌ به دلیل امتیازات و تسهیلاتی که در قانون بودجه برای شرکت‌های دانش‌بنیان وجود دارد و همچنین یکسری امتیازات دیگر مانند معافیت‌های مالیاتی، تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان زیاد شده است و به همین دلیل برخی‌ها سعی می‌کنند خود را به این شرکت‌ها متصل کنند.

عضو هیأت رئیسه مجلس تصریح کرد: عمده شرکت‌های دانش‌بنیان سودآور هستند و اگر پژوهشگران قوی در آنجا باشد و بتوانند عرصه‌ای جدیدی را فراروی کشور قرار دهند سودآوری آنها چند برابر خواهد شد.

سلیمی خاطرنشان کرد: برخی از دستگاه‌های دولتی سعی می‌کنند خود را به برخی شرکت‌های دانش‌بنیان متصل کنند تا از سوددهی این شرکت‌ها بهره‌مند شوند هر چند که برخی‌ها هم تلاش دارند به صورت صوری برخی از شرکت‌های دانش‌بنیان را توسعه دهند تا از معافیت‌ها و امتیازات قانونی بهره بیشتری ببرند.

وی افزود: متأسفانه برخی مسؤولین اجرایی به دنبال آویزان کردن دستگاه خود به برخی شرکت‌های دانش‌بنیان هستند که باید با آنها برخورد قانونی شود.

عضو هیأت رئیسه مجلس تصریح کرد:‌ علت اختلاف بین دستگاه‌های اجرایی برای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان آن است که تلاش می‌کنند هزینه‌های خود را با متصل کردن دستگاه به این شرکت‌ها برطرف کنند، اما تلاشی برای ارتقاء علم و دانش و پژوهش و رفع یک مسأله و حل مشکل در کشورمان ندارند.

سلیمی گفت:‌نباید ذهن پژوهشگران و محققان فعال در شرکت‌های دانش‌بنیان درگیر موضوعات حاشیه‌ایی مانند اینکه زیرمجموعه این دستگاه‌ اجرایی باشند یا زیرمجموعه دستگاه دیگر معطوف شود چرا که برخی از مسائل علمی مهمتر از کش و مکش‌های سیاسی است.

وی درباره اختلاف برخی دستگاه‌ها برای حمایت از ساترا و شرکت‌های دانش بنیان حوزه صوت و تصویر تأکید کرد: برای مجلس مهم نیست که شرکت‌های دانش‌بنیان زیرمجموعه کدام دستگاه و نهاد اجرایی باشند چرا که نمایندگان فقط به کارآیی و کارآمدی شرکت‌های دانش‌بنیان نگاه کرده و آن را رصد و نظارت می‌کنند.

منبع: نماینده

کلیدواژه: شرکت دانش بنیان نماینده برخی شرکت های دانش بنیان شرکت ها دستگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت namayande.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «نماینده» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۴۵۶۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شرکت‌های دانش‌بنیان از اولویت‌های اساسی استان یزد است

استاندار یزد گفت: گفت: یک شرکت دانش‌بنیان به اندازه یک واحد تولیدی برای استان ارزشمند است؛ بنابراین منابع، مجوزها، تسهیلات و کمک‌های اعتباری را در مسیر تقویت زیست بوم علم و فناوری ساماندهی خواهیم کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از یزد، مهران فاطمی شامگاه _دوشنبه بیست و هفتم فروردین_ در نشست با ۱۰ شرکت دانش‌بنیان، فناور و خلاق استان یزد با بیان اینکه مسئله دانش بنیان جزو اولویت‌های اساسی استان یزد است، اظهار کرد: مسیر نجات، توسعه و پیشرفت استان از دروازه دانش‌بنیان و فناوری می‌گذرد؛ بنابراین مجدانه مسائل این حوزه را دنبال می‌کنیم.

وی افزود: یک شرکت دانش‌بنیان به اندازه یک واحد تولیدی برای استان ارزشمند است؛ بنابراین منابع، مجوزها، تسهیلات و کمک‌های اعتباری در اختیار را در مسیر تقویت زیست بوم علم و فناوری ساماندهی خواهیم کرد.

استاندار یزد با اشاره به پیگیری مجدانه طرح جامع پارک علم و فناوری استان یزد، اضافه کرد: تاکنون برای واگذاری اراضی به شرکت‌های دانش‌بنیان، فناور و خلاق تسهیلات ویژه‌ای ایجاد شده است.

فاطمی با ابراز امیدواری نسبت به موفقیت و درخشش زیست بوم علم و فناوری استان در سطح کشور و منطقه عنوان کرد: تلاش خواهیم کرد تا چرخ توسعه و پیشرفت استان بالنده‌تر از گذشته، بر مدار دانش‌بنیان و فناوری حرکت کند.

کد خبر 744998

دیگر خبرها

  • کیت‌های قرائت از راه دور مصرف گاز و آب بومی سازی شد
  • شرکت‌های دانش‌بنیان از اولویت‌های اساسی استان یزد است
  • صندوق نوآوری و شکوفایی چه خدمات و تسهیلاتی به شرکت‌های دانش بنیان اعطا می کند؟
  • پلتفرم جامع خدمات برای دانش‌بنیان‌ها به‌زودی ایجاد می‌شود
  • ایجاد پلتفرم جامع خدمات برای دسترسی بهتر دانش بنیان‌ها به تسهیلات
  • ایجاد سکوی جامع خدمات حمایتی برای دانش‌بنیان‌ها
  • خرید تضمینی راهکاری برای بهره‌برداری از فناوری بومی/صفی از شرکت‌های خوش‌نام برای دانش‌بنیان شدن
  • تولید دستگاه طیف‌سنج نوری برای تعیین غلظت مواد محلول در آب
  • آمارسازی؛ آفتی برای اقتصاد دانش‌بنیان‌ها
  • دستگاه تعمیر نمایشگر تلفن همراه بومی‌سازی شد