Web Analytics Made Easy - Statcounter

مصلای حضرت امام‌خمینی(ره) در دهمین روز ازایام برگزاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در گام سی‌وسوم؛ میعادگاه نسل غیور آینده‌ساز و طلایه‌دار ایران از بهشت واژه‌ها ابراز ارادت به حضرت ولی‌عصر(عج) و فرمانده زمان خود بود.

به گزارش خبرنگار کتاب و ادبیات ایران اکونومیست؛ آن‌چنان‌که پیش‌از این نیز وعده شده بود امروز (جمعه ۳۰ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۱) فضای پیرامونی مصلای بزرگ حضرت امام‌خمینی(ره) به‌عنوان میزبان سی‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران شور، حال و حرارتی دیگرگون با میزبانی از فرزندان و آینده‌سازان ایرانِ انقلابی و اسلامی از دهه نودی‌ها یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جایی‌که بنابر اعلام مسئولان و متولیان این رخداد، گروه سرود «سلام فرمانده» از بهشت واژه‌ها در همدلی با کودکان و نوجوانان آینده‌ساز ایران انقلابی و اسلامی؛ صلابت و حماسه حضور را بار دیگر معنا کردند و از کنار کتاب به رهبر و فرمانده عظیم‌الشأن نظام جمهوری اسلامی ایران حضرت آیت‌الله خامنه‌ای از یک‌سو و از سوی دیگر به تمامی نسلِ سلیمانی‌ها، حججی‌ها، باکری‌ها، همت‌ها، چمران‌ها، متوسلیان‌ها و... سلامی جانانه، عاشقانه و صادقانه فرستادند.

ایمان، تقدس و غرور؛ تبلور واژه سه رنگ پرچم مقدس ایران‌زمین

حضور گسترده، انبوه و سیل‌آسای چندین هزار نفر (قریب به پنج هزار نفر) در حیاط بزرگ مصلای امام‌خمینی(ره) از مادران و پدران تا کودکان و نوجوانانی که بنا به وعده از پیش داده‌شده خود را با پرچم‌های سه رنگ مقدس ایران‌مان به بوستان علم، ادب و معرفت؛ نمایشگاه بین‌المللی کتاب رسانده بودند؛ نوید بخش تجلی شکوه حماسه‌ای دیگر بود.

در دست هر یک از حاضران به ویژه کودکان و نوجوانان دههه نودی؛ پرچم سه‌رنگ پرافتخار ایران بود. جایی‌که می‌شد هنگام همخوانی سرود «سلام فرمانده» و تکان دادن این پرچم‌ها در آسمان مصلی امام با رنگ سرخ آن؛ سرخی خون شهدا و عرض ارادت به تمامی بزرگ‌مردانی که عاشقانه و خالصانه برای پاسداری امنیت کشورمان با نثار خون‌شان حریت ایران‌زمین را؛ با سپیدی رنگ پرچم که تام و تمام نشان‌دهنده صلح؛ مهر و دوستی ایرانیان است و سبزی آن که بازتابی از الوهیت، عرفان، معرفت و دین آمیخته با فرهنگ ایرانی و انقلابی است را به تماشانشست.

صلابت سلام فرمانده نوجوانان، تضمین آرامش فردای ایران

زمانی‌که ابوذر روحی خواننده سرود «سلام فرمانده»؛ آغاز به خواندن نخستین بند (عشق جانم؛ امام زمانم) از این سرود فراگیر کرد جمعیت چنان یک‌صدا با او همدل و همراه شد که جز غرور، افتخار و عشق را نمی‌توان در تعبیر این هم‌صدایی؛ هم‌نشین کرد.

زمانی‌که ترجیع‌بند این سرود؛ (سلام فرمانده سلام از این نسل غیور جامانده) پخش می‌شد، دستان کودکان و نوجوانان از پسر و دختر بود که به نشانه سلام نظامی کنار پیشانی‌شان قرار می‌گرفت. یا دیدن این تصویر می‌شد در کنار افتخار به این نسل؛ اطمینان از آرامش و امنیت مرزهای کشورمان را در سایه چنین افراد متعهد، مخلص، عاشق و صادق حس کرد و سینه جلو داد و فارغ از سن‌وسال دم به نوای جانانه‌آن‌ها داد و فریاد زد سلام فرمانده!

شریف و نجیب و عجیب و حریف صحنه‌ای بود. برای هر آن کس که چه در ظاهر و چه در باطن، قصد و خیال چشم داشتن به حریت، صلابت و اقتدار ایران عزیز را داشته و دارد؛ در مواجهه با این سیل غرورآمیز و در اتکا به این نسل پرافتخار؛ دشمن هرچه تا بن دندان مسلح تر باشد توان یاری و ایستادن در برابر این نمادهای البرز و دماوند و سبلان و سیل خروشان غیرتمند اروند کودکان و نوجوانان ایران فردا و نسل آینده‌ساز ایران را نخواهد داشت.

با این نسل غرورآفرین و استوار چون کوه؛ زهی خیال باطل که دشمنان بخواهند چه امروز و چه فردا؛ چشم به ریگی و سنگی از خاک ایران داشته باشند چه رسد به خاک پاک سرزمین‌مان. چراکه نسل طلایه‌دار ایران در سایه فرماندهی کل قوا از یک‌سو و وجود الگوهایی چون شهدای بلندمرتبه دفاع مقدس، مدافع حرم و سرسلسله‌دار و قله‌نشین آن‌ها سردار سپهبد شهید حاج‌قاسم سلیمانی حتی اگر بخواهند نیز نمی‌توانند به امیال کوته‌بینانه‌شام دست یابند.

 

  منبع: خبرگزاری ایرنا برچسب ها: سلام فرمانده ، مقام معظم رهبری ، نمایشگاه کتاب

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: سلام فرمانده مقام معظم رهبری نمایشگاه کتاب کودکان و نوجوانان سلام فرمانده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۴۵۷۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کانون خدمت رضوی شهرستان تهران آغاز به کار کرد/بزرگترین پرچم رضوی در پایتخت به اهتزاز درمی‌آید

ایسنا/تهران در جلسه‌ای و با حضور مسئولان کانون‌های خدمت رضوی استان تهران، کانون خدمت رضوی شهرستان تهران آغاز به کار کرد و دبیر آن نیز معرفی شد.

به گزارش ایسنا، این کانون بنا بر ابلاغیه آستان قدس رضوی و با هدف تقویت فعالیت‌های خادمیاران و یاوران رضوی شکل گرفته و امید است گام جدیدی در راستای خدمت‌رسانی کانون‌های خدمت رضوی استان تهران برداشته شود.

در این جلسه «احمد صادقی» به عنوان دبیر کانون خدمت رضوی شهرستان تهران معرفی شد و وی در سخنان کوتاهی به بیان برنامه‌های این کانون برای دهه کرامت که از 21 اردیبهشت سال جاری آغاز خواهد شد و تا روز 31 اردیبهشت ادامه خواهد داشت، پرداخت.

ضرورت تربیت خادمان تمدن‌ساز

صفرعلی براتلو مدیر کانون‌های خدمت رضوی استان تهران نیز در این مراسم از معاونانش و دبیران کانون‌های تخصصی خواست تا با کانون شهرستان تهران همکاری کنند و زمینه شکل‌گیری هرچه سریعتر ستاد این کانون را فراهم کنند.

وی در ادامه با اشاره به در پیش بودن دهه کرامت اظهار داشت: امید است با تشکیل کانون شهرستان تهران مجموعه فعالیت‌ها در استان تهران با کیفیت بهتری انجام بگیرد و گسترش یابد.

براتلو بر این نکته هم تاکید کرد که کانون‌های خدمت رضوی باید خادمان و یاوران تراز تربیت کنند که در مکتب امام رضا (ع) و امام زمان (عج) بالنده باشند؛ چنین خادمانی قطعاً تمدن‌ساز خواهند بود.

ایرانیان با عملیات وعده صادق عزتمند شدند

مدیر کانون‌های خدمت رضوی استان تهران در بخش دیگری از صحبت‌هایش به عملیات «وعده صادق» و پیروزی رزمندگان اسلام بر رژیم صهیونیستی اشاره کرد و گفت: این رژیم منحوس کودک‌کش در عملیات موشکی و پهپادی که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی انجام داد، ضربه سنگینی دریافت کردند و به تعبیر رهبر معظم انقلاب تنبیه شدند.

وی خاطرنشان کرد: عملیات نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران علیه رژیم صهیونیستی غافلگیرانه بود که آن‌ها را با شکست مواجه کرد و عظمت و اقتدار ایران اسلامی را به جهانیان نشان داد. این اتفاق بزرگ، عزت و افتخاری در بین ایرانیان به وجود آورد که امید است روز به روز در عرصه‌های گوناگون افزایش یابد.

براتلو تصریح کرد: عملیات وعده صادق تنها شکست رژیم صهیونیستی نبود، بلکه شکست حامیان آن رژیم یعنی آمریکا و برخی از کشورهای غربی نیز بود. همه آن‌ها تلاش کردند تا پهپادها و موشک‌های ایرانی به سرزمین‌های اشغالی نرسد اما به لطف خدا ضربات سنگینی به دو پایگاه بزرگ نظامی ارتش رژیم صهیونیستی وارد شد و خسارت‌های سنگینی بر آن‌ها تحمیل کرد.

بزرگترین پرچم رضوی در تهران به اهتزاز درمی‌آید

احمد صادقی دبیر کانون خدمت رضوی شهرستان تهران هم در بخش پایانی این مراسم با ابراز خوشحالی از کسب توفیق در کانون‌های خدمت رضوی ابراز امیدواری کرد که با یاری خادمیاران و یاوران رضوی بتواند به ترویج فرهنگ رضوی در شهرستان تهران بپردازد.

وی در خصوص برنامه‌های این کانون در دهه کرامت نیز گفت: در این دهه جشن ویژه امام رضایی‌ها، تشرف دختران به حرم حضرت معصومه (س)، اهتزاز پرچم رضوی در تمامی مناطق تهران و برافراشته شدن بزرگترین پرچم رضوی باحضور حجت‌الاسلام والمسلمین مروی تولیت آستان قدس رضوی در منطقه عباس‌آباد تهران برگزار خواهد شد.

براساس این گزارش، در پایان جلسه از میثم جعفری معاونت خادمیاری کانون‌های خدمت رضوی استان تهران به دلیل عملکرد خوب با اهدای لوحی تقدیر شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • خبرهایی از حج، نمایشگاه کتاب و اختلاف‌ مجریان تلویزیون
  • کانون خدمت رضوی شهرستان تهران آغاز به کار کرد/بزرگترین پرچم رضوی در پایتخت به اهتزاز درمی‌آید
  • تعامل فراکسیون دیپلماسی فرهنگی مجلس و مدیران نمایشگاه کتاب ضروری است
  • مصلای امام خمینی (ره) تحویل ستاد برگزاری نمایشگاه کتاب تهران شد
  • مصلی امام خمینی (ره) تحویل ستاد برگزاری نمایشگاه کتاب تهران شد
  • مرتضی اشراقی: اندیشه‌های امام به‌طور هدفمند تحریف می‌شود/ شاخص و ملاک حقیقت اندیشه حضرت امام، رهبر معظم انقلاب هستند/ یکی از وظایف مهم مورخ، جهاد تببین است/ امروز مردم غزه تاریخ ساز یک حماسه عظیم هستند
  • نمایشگاه‌های استانی کتاب در ایران هم مهمان ویژه از دیگر کشور‌ها داشته باشند
  • رونمایی از نماهنگ جدید خواننده سلام فرمانده
  • عملیات «وعده صادق» پاسخی عبرت آموز به رژیم صهیونیستی بود
  • ظرفیت 10 هزار خودرویی پارکینگ ترمینال سلام