Web Analytics Made Easy - Statcounter

جواد اسماعیلی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تلقیح و آبستنی در یک واحد گاوداری صنعتی یکی از مهمترین عوامل موفقیت آن مجموعه است و هرچه دقت و کارآیی این کار بیشتر باشد، نرخ آبستنی و به‌طبع آن تولد گوساله و بازدهی اقتصادی افزایش خواهد یافت.

وی گفت: با هدف ارتقای کمی و کیفی فعالیت‌های بخش دام در شهرستان فردوس و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی، واژینوسکوپ دوربین‌دار با قابلیت تلقیح مصنوعی یا تفنگ تلقیح مصنوعی بصری (دوربین‌دار) تهیه شد و فردوس اولین شهرستان خراسان جنوبی و از معدود مناطق کشور است که دامداران و بهره‌برداران می‌توانند از این ابزار دانش‌بنیان بهره‌مند شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس شبکه دامپزشکی فردوس، افزایش بازدهی و گیرایی تلقیح مصنوعی، بررسی وضعیت سلامت دستگاه تناسلی دام ماده، بررسی مشکلات و ناهنجاری‌های آن با امکان ثبت فیلم و عکس و امکان استفاده در فعالیت‌های آموزشی را از مزایای این ابزار عنوان کرد.

وی اظهار داشت: از آنجایی که عمل ملامسه و تشخیص با ملامسه در استفاده از این دستگاه حذف می‌شود انجام تلقیح بسیار ساده و در عین حال دقیق خواهد بود و نیاز به قدرت بدنی ندارد.

اسماعیلی افزود: این ابزار قابل استفاده برای گاو، اسب، الاغ و شتر است و با استفاده از پوشش‌های محافظتی، امکان انتقال بیماری بین دام‌ها نیز کاهش می‌یابد.

برچسب‌ها دانش بنیان خراسان جنوبی دامداری فردوس سازمان دامپزشکی کشور

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دانش بنیان خراسان جنوبی دامداری دانش بنیان خراسان جنوبی دامداری فردوس سازمان دامپزشکی کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۴۵۸۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مخترع ایرانی مدال برنز نمایشگاه اختراعات ژنو ۲۰۲۴ را کسب کرد

حمزه نجفی‌مهر مخترع جوان ایرانی در چهل و نهمین نمایشگاه تخصصی اختراعات ژنو ۲۰۲۴ در کشور سوئیس موفق به کسب مدال برنز و دریافت جایزه ویژه نوآوری‌های این نمایشگاه شد.

به گزارش ایسنا، در جریان برگزاری چهل و نهمین نمایشگاه تخصصی اختراعات جهان در ۱۷ تا ۲۱ آوریل ۲۰۲۴ ( ۲۹ فروردین تا ۲ اردیبهشت سال جاری در ژنو - سوئیس، حمزه نجفی‌مهر مخترع جوان ایرانی موفق به کسب مدال برنز شد.

اختراع حمزه نجفی مهر ، یک عینک و پلتفرم هوشمند واقعیت مجازی است که ابزارها و راهکارهایی نوین برای توسعه برند شخصی را ارائه می‌دهد. این پلتفرمِ منحصر به فرد قادر است با بهره‌گیری از الگوریتم‌های پیشرفته هوش مصنوعی، به تحلیل داده‌ها و شناخت شرایط پرداخته و تجربه‌ای بی‌نظیر جهت بهبود عملکرد افراد در زندگی کاری و حرفه ای، اجتماعی و حتی عاطفی را برای هر کاربر ایجاد کند.

با استفاده از این پلتفرم هوشمند، افراد قادرند به طور مستقیم با هوش مصنوعی در تلفن همراه خود در تعامل باشند و تجربه‌ای بی‌نظیر از داشتن یک مربی و راهنما را در شرایط مختلف و در محیط مجازی، داشته باشند.

این عینک و پلتفرم امکاناتی مانند امکان حضور در سخنرانی بصورت واقعیت مجازی، امکان حضور در جلسات گروهی و کلاس ها بصورت واقعیت مجازی، امکان شخصی‌سازی تمرین‌ها در حوزه توسعه فردی، امکان تعامل با هوش مصنوعی در حوزه‌های مرتبط با شخص و یا کسب و کار آن و ... را برای کاربر میسر می‌کند.

لازم به ذکر است، پیش از این حمزه نجفی مهر مقام دوم و مدال نقره جهانی از نمایشگاه بین المللی و تخصصی اختراعات سئول ۲۰۲۳ را دریافت کرده بود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • دستگاه تلقیح مصنوعی ملکه ثبت اختراع شد
  • مخترع ایرانی مدال برنز نمایشگاه اختراعات ژنو ۲۰۲۴ را کسب کرد
  • وابستگی عاطفی کاربران به دستیارهای هوش مصنوعی
  • هشدار محققان گوگل: کاربران ممکن است به دستیار‌های هوش مصنوعی وابستگی عاطفی پیدا کنند
  • «پوتین» با هوش مصنوعی بازیگر شد
  • جادوی ویرایش تصاویر؛ قابلیت‌های هوش مصنوعی جدید فتوشاپ معرفی شد
  • مدیریت تمام نوسانات ارزی در اختیار بانک مرکزی نیست
  • هوش مصنوعی به زودی امکان درمان در خانه را فراهم خواهد کرد
  • هوش مصنوعی نارسایی قلبی را از طریق اسکن پا تشخیص می‌دهد
  • چالش داده‌ها در عصر ابزارهای پوشیدنی/ هوش مصنوعی زمین بازی را تغییر می‌دهد