Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، سیدعزت‌الله ضرغامی روز جمعه در گفت وگو با خبرنگاران در ماکو  افزود: دولت نگاه مطلوبی به حوزه گردشگری دارد و تبصره‌هایی که در قانون بودجه در اختیار ماست کمک خواهد کرد تا با توانمندی بیشتری در بخش گردشگری و میراث فرهنگی حرکت کنیم.

وی با بیان اینکه حفاظت از محوطه‌ها و ابنیه تاریخی نیازمند یاری همه جانبه دولت و مردم است، ادامه داد: روی بافت تاریخی حساس هستیم و حاضر نیستیم حتی خدشه‌ای به آن وارد شود البته مسوولان ماکو برای حفظ حلقه اصلی بافت تاریخی اتفاق نظر دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: با حفظ قوانین میراث‌ فرهنگی اجازه توسعه شهر ماکو داده می‌شود و باید بین بافت تاریخی و بافت فرسوده تفاوت قایل شد.

وی اضافه کرد: متاسفانه مردم تاکنون شهد شیرین وجود سازمان منطقه آزاد ماکو را در منطقه نچشیده‌اند در حالیکه لازم است از اقدامات انجام‌شده توسط دولت در منطقه آزاد ماکو آگاهی پیدا کنند و اقدامات برای آنها بیان شود.

ضرغامی ادامه داد: در جلسه شورای اداری و دیدار با نخبگان ماکو مشکلات مردم مطرح شد و بنده این مشکلات را در جلسه استانی هیات دولت مطرح و به رییس جمهور منتقل خواهم کرد و تلاش می‌شود راهکاری برای حل آنها اندیشیده شود.

وی گفت: ماکو یک منطقه زیباست ولی چون کوهستانی است امکان گسترش آن زیاد نیست و باید هماهنگی‌هایی در خود دستگاه‌های این شهرستان برای استفاده بهینه از فضاها انجام شود.

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی تاکید کرد: برخی برای توسعه شهر موضوع ساخت‌وساز در بافت تاریخی را مطرح می‌کنند در حالیکه بین بافت تاریخی و فرسوده تفاوت وجود دارد چون بافت تاریخی بخشی از هویت مردم منطقه است اما برای ساخت‌وساز در بافت فرسوده ماکو می‌توان تجدیدنظر کرد.

وی یادآور شد: دستورهای لازم در این زمینه امروز صادر شد و با حفظ قوانین میراث‌فرهنگی و ضوابط موجود اجازه توسعه و گسترش ماکو نیز داده می‌شود چرا که این شهر متعلق به خود مردم است.

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی اضافه کرد: از جمله مشکلاتی که در ماکو وجود دارد به کمبود واحدهای اقامتی بر می‌گردد که برای سرمایه‌گذاری در این حوزه و نیز تقویت زیرساخت‌های گردشگری منطقه تسهیلات به سرمایه‌گذاران پرداخت می‌شود.

وی با بیان اینکه ظرفیت گردشگر پذیری ماکو بالاست، افزود: مقداری مشکلات اقامتی وجود دارد که این مشکلات هم سعی می‌شود، حل شود.

ماکو یکی از شهرهای شمالی آذربایجان غربی است که دارای مرز مشترک با کشور ترکیه است.

برچسب‌ها صنایع دستی قانون بودجه ارومیه سفر استانی میراث فرهنگی اعتبارات ترکیه پروندهٔ خبری دیار اقوام و ادیان میزبان بیست و یکمین سفر استانی رییس جمهور

منبع: ایرنا

کلیدواژه: صنایع دستی قانون بودجه ارومیه صنایع دستی قانون بودجه ارومیه سفر استانی میراث فرهنگی اعتبارات ترکیه میراث فرهنگی بافت تاریخی صنایع دستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۴۵۸۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید بیش از ۴ میلیون مسافر از اماکن مذهبی و تاریخی فارس

مدیرکل میراث فرهنگی فارس از بازدید ۴ میلیون و ۳۸۰ هزار نفر از اماکن مذهبی، تاریخی، طبیعی این استان خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، استان فارس دارای 37 شهرستان و با داشتن بیش از سه هزار اثر تاریخی و گردشگری ثبت شده ملی، 11 اثر ثبت شده جهانی و پایتختی فرهنگ و تمدن ایرانی اسلامی و سومین حرم اهل بیت (ع)  یکی از استان‌های مهم گردشگری ایران به شمار می‌رود و همواره مقصد گردشگران داخلی و خارجی بوده است.

هر ساله نوروز بهانه‌ای شده تا مردم جای جای ایران با حضور در استان فارس، سال نو خود را با بازدید از آثار تاریخی، گردشگری و مذهبی جشن بگیرند و آغاز کنند.

محمد ثابت اقلیدی مدیرکل میراث فرهنگی فارس در گفت‌و‌گو با خبرگزاری تسنیم از شیراز، از بازدید بیش از 4 میلیون و 380 هزار نفر از اماکن مذهبی، تاریخی، طبیعی این استان خبر داد و گفت: طبق آمار‌های ارائه‌شده تاکنون بیش از 781 هزار و 934 نفر مسافر نوروزی از اماکن تاریخی و فرهنگی فارس دیدن کردند.

وی افزود: این بازدید‌ها از 24 اسفندماه سال گذشته تا دیروزششم فروردین ماه 1403 از تمامی اماکن تاریخی فرهنگی این استان است.

ثابت اقلیدی گفت: در مدت مذکور مجموعه فرهنگی تاریخی حافظ با 252 هزار و 112 نفر بازدیدکننده در صدر آمار بازدید‌ها قرار دارد و پس‌ازآن مجموعه جهانی تخت جمشید با 162 هزار و 389 نفر و مجموعه فرهنگی سعدی با 129 هزار و 750 نفر در رتبه‌های بعدی بازدید‌های مسافران نوروزی قرار دارند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس گفت: با توجه به‌شدت بارندگی‌ها بازهم شاهد حضور مسافران و بازدیدکنندگان در اماکن تاریخی و فرهنگی استان بودیم.

وی افزود: در روز گذشته نیز بیش از 25 هزار و 826 نفر از مجموعه فرهنگی حافظی و 13 هزار و 236 نفر از مجموعه جهانی تخت جمشید و 15 هزار و 404 نفر از مجموعه فرهنگی و تاریخی سعدی دیدن کردند.

ثابت اقلیدی همچنین در خصوص آمار‌های اقامت و اسکان مسافران نوروزی از بازه زمانی مذکور اشاره کرد و گفت: در این مدت تعداد کل اقامت‌ها در این استان هم به یک‌میلیون و 350 هزار و 77 نفر شب رسیده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس در ادامه سخنانش افزود: تعداد تردد جاده‌ای در فارس نیز 12 میلیون و 860 هزار و 222 مورد ثبت‌شده است.

انتهای پیام/424

دیگر خبرها

  • بازدید از اماکن تاریخی و فرهنگی فارس از مرز یک‌ میلیون گذشت
  • ۵۰۷ هزار نفر از جاذبه‌های همدان دیدن کردند
  • فهرج یزد، روستای هدف گردشگری می‌شود
  • بیش از ۳ میلیون نفر در ایام نوروز از اماکن تاریخی بازدید کردند
  • بازدید بیش از ۳ میلیون نفر از اماکن تاریخی و میراث فرهنگی
  • اقامت ۱۰ هزار مسافر در گلپایگان
  • بازدید بیش از ۴ میلیون مسافر از اماکن مذهبی و تاریخی فارس
  • بیش از ۵ هزار مسافر از تورهای بافت‌گردی شیراز استقبال کردند
  • استقبال بیش از ۵ هزار مسافر نوروزی از تورهای بافت‌گردی شیراز
  • استقبال بیش از ۵ هزار مسافر نوروزی از تور‌های بافت گردی شیراز