Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین وزیر امور خارجه کشورمان در این گفتگو، با اشاره به سفر اخیر انریکه مورا معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به تهران، اظهار داشت، در سفر ایشان ابتکاراتی مورد بررسی قرار گرفته است. 

امیرعبداللهیان با اشاره به جدی بودن جمهوری اسلامی ایران در توافق قوی و پایدار گفت، تهران حسن نیت و اراده لازم را برای رسیدن به یک توافق داراست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر امور خارجه کشورمان در همین راستا از تلاش های سازنده جوزب بورل و انریکه مورا تشکر کرد.

امیرعبداللهیان همچنین با اشاره به بحران اوکراین اظهار داشت، جمهوری اسلامی ایران همواره تأکید کرده است که مخالف کاربرد جنگ از جمله در اوکراین است. 

وزیر امور خارجه کشورمان با تاکید بر این که ایران هیچگاه استاندارد دوگانه در قبال بحران یمن، افغانستان ، اوکراین و مانند اینها اتخاذ نکرده است ، بیان داشت، جمهوری اسلامی ایران هر دو طرف درگیری را در کیف و مسکو به گفتگو و پایان دادن به جنگ دعوت می کند و راه حل برون رفت از این بحران را تمرکز بر دیپلماسی و گفتگو می داند. 

امیر عبداللهیان با اشاره به گفتگوهای خود با وزرای خارجه روسیه و اوکراین در ماههای اخیر ، از آمادگی کشورمان برای حمایت از صلح و امنیت و میانجیگیری خبر داد. 

جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز در این گفتگو ضمن تاکید بر ابتکارات مطرح شده از سوی جمهوری اسلامی ایران در طول مذاکرات وین ، گفت: ما اکنون در مسیر جدید تداوم گفتگو و تمرکز بر راه حل ها قرار داریم. 

بورل افزود: ما مصمم هستیم در تماس مستمر بین تهران و واشنگتن بمنظور نزدیک ساختن دیدگاه ها به تلاش خود ادامه دهیم.

جوزب بورل گفت: در رسیدن به نتیجه خوب امیدوار هستم.

بورل همچنین از تلاشهای جمهوری اسلامی ایران برای حل و فصل بحران اوکراین تقدیر کرد و تلاشهای ایران برای دعوت طرفین به گفتگو و پیشنهاد آتش بس را ناشی از حسن نیت جمهوری اسلامی ایران دانست.

وی تأکید کرد، متاسفانه طرفین یکدیگر را به نداشتن اراده برای گفتگو متهم می کنند و در چنین شرایطی رسیدن به صلح دشوار خواهد بود.

کد خبر 677775 برچسب‌ها جوزف بورل - اتحادیه اروپا هسته‌ای - برجام حسین امیرعبدالهیان خبر ویژه

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: جوزف بورل اتحادیه اروپا هسته ای برجام حسین امیرعبدالهیان خبر ویژه جمهوری اسلامی ایران اتحادیه اروپا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۴۶۳۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رویترز: اتحادیه اروپا امروز درباره تحریم ایران تشکیل جلسه می‌دهد

وزرای خارجه اتحادیه اروپا امروز (دوشنبه) برای بحث درباره تقویت پدافند هوایی اوکراین و موضوع ایران در «لوکزامبورگ» گردهم می‌آیند.

به گزارش فارس به نقل از رویترز، در حالیکه وزرای خارجه اتحادیه اروپا در نشست امروز خود در خصوص جنگ در سودان نیز بحث‌هایی خواهند داشت، اما بخش مهمی از تمرکز آن‌ها در خصوص اوکراین و منطقه غرب آسیا خواهد بود.

در پی شکست‌های پی در پی اوکراین در میدان نبرد، در هفته‌های اخیر، متحدان غربی کی‌یف از جمله آمریکا و کشور‌های اروپایی بر آن شده‌اند که سامانه‌های پدافند هوایی بیشتری همچون پاتریوت در اختیار کی‌یف قرار دهند.

در پی اقدام تنبیهی جمهوری اسلامی ایران علیه مواضع رژیم صهیونیستی، کشور‌های اروپایی تحرکات ضدایرانی خود را تشدید کردند و در صورتیکه جمهوری اسلامی به اقدام تروریستی رژیم صهیونیستی علیه ساختمان کنسولی ایران در دمشق پاسخ داده بود، از پاسخ ایران به اسرائیل بعنوان بهانه‌ای برای وضع تحریم‌های جدید علیه جمهوری اسلامی سوء استفاده کردند.

وزرای خارجه اتحادیه اروپا در جلسه امروز خود به دنبال توافق در خصوص این موضوع هستند که تا چه اندازه تحریم ایران را ادامه دهند.

این اولین بار نیست که اتحادیه اروپا در صدد تحریم ایران برآمده است و پیش از این نیز تحریم‌هایی را به بهانه‌های مختلف از جمله مسائل حقوق بشری و اتهام بدون سند عرضه موشک به روسیه برای استفاده در جنگ اوکراین علیه جمهوری اسلامی وضع کرده است.

طبق گفته دیپلمات‌های اروپایی، کشور‌های اتحادیه اروپا همچنین در صدد هستند که تحریم‌های جدیدی را علیه ایران به دلیل تولید موشک وضع کنند.

دیگر خبرها

  • ویرانی های غزه از جنگ جهانی دوم بیشتر است
  • بورل: ویرانی های غزه از جنگ جهانی دوم بیشتر است
  • بورل: درباره ایران باید جایی را برای دیپلماسی در نظر گرفت
  • بورل: تحریم‌ها ایران را نمی‌ترساند
  • بورل: شهرهای غزه بیشتر از شهرهای آلمان در جنگ جهانی دوم ویران شدند
  • بورل: به همکاری با آنروا ادامه می دهیم
  • اتحادیه اروپا تحریم‌های جدید علیه ایران اعمال می‌کند
  • توافق اعضای اتحادیه اروپا برای تحریم های بیشتر علیه ایران
  • اتحادیه اروپا درباره تحریم ایران تشکیل جلسه می‌دهد
  • رویترز: اتحادیه اروپا امروز درباره تحریم ایران تشکیل جلسه می‌دهد