Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-04-23@10:30:09 GMT

حکم قصاص برای متهم به قتل جوان نخبه

تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۴۶۵۴۸

حکم قصاص برای متهم به قتل جوان نخبه

جوان نخبه‌ که متهم است دوست نخبه‌اش را با خوراندن یک محلول شیمیایی به قتل رسانده است از سوی دادگاه به قصاص محکوم شد.

به گزارش اعتمادآنلاین، این مرد جوان یک بار از اتهام قتل عمدی تبرئه شده بود، اما با نقض حکم از سوی دیوان عالی کشور پرونده یک بار دیگر برای بررسی مجدد به دادگاه بدوی بازگردانده شد.

این پرونده با گزارش اورژانس و شکایت اولیای دم جوان نخبه‌ای که قرار بود برای تحصیل به یکی از دانشگاه‌های آمریکا برود، باز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بررسی‌ها نشان داد، پسر جوان در خانه دوستش به نام سامان بدحال‌ و توسط امدادگران اورژانس به بیمارستان منتقل شده و در آنجا فوت کرده است. با آزمایش‌های تخصصی مشخص شد، پسر جوان به دلیل مسمومیت با یک ماده شیمیایی فوت کرده است.

دوستی ۲ جوان نخبه

ماموران به تحقیق از پسر صاحبخانه که از نخبه‌های دانشگاهی است پرداختند. او گفت: من و دوستم که فوت شد، در مدرسه تیزهوشان درس می‌خواندیم و هر دو در دانشگاه ‌شریف قبول شدیم. بعد از لیسانس در دو دانشگاه جداگانه مشغول به تحصیل‌ شدیم و کمتر همدیگر را می‌دیدیم. چندی قبل متوجه شدم او از دانشگاهی در آمریکا بورسیه گرفته و قرار است به آنجا برود. با او تماس گرفتم و وقتی فهمید عقد کرده و به او خبر ندادم از من دلخور شد. من هم برای اینکه به این دلخوری پایان دهم او را به خانه دعوت کردم. من به دلیل اینکه شیمی خوانده بودم، ترکیبی از کلروفرم درست کرده و مصرف می‌کردم. آن را داخل آبمیوه ریخته و در یخچال گذاشته بودم که دوستم اشتباهی آن را خورد و مسموم شد.

با تکمیل تحقیقات در دادسرا برای سامان به اتهام قتل کیفرخواست صادر شد و پرونده‌اش به دادگاه کیفری یک استان تهران ارسال شد.

متهم در شعبه ۱۱ دادگاه کیفری یک استان تهران پای میز محاکمه رفت. در ابتدای این جلسه وکیل اولیای ‌دم برای او درخواست قصاص کرد و گفت: متهم به دلیل حسادت، دوستش را با محلول شیمیایی به‌ عمد کشته است.

دفاعیات متهم به قتل

سپس سامان در جایگاه قرار گرفت و گفت: از دوران دبیرستان به آزمایشگاه علاقه داشته و محلول‌‌های شیمیایی را با هم ترکیب می‌کردم و با همین ترکیب‌ها به این محلول اعتیادآور دست پیدا کرده و آن را در خانه تهیه و با آبمیوه می‌خوردم. روز حادثه هم این محلول را درست‌ کرده و در یخچال گذاشته بودم که دوستم آن را خورد. خواستم او را به بیمارستان برسانم، اما کار از کار گذشته بود.

متهم در آخرین دفاعش گفت: وقتی دوستم سر یخچال رفت متوجه نشدم. اگر متوجه می‌شدم اجازه نمی‌دادم آن محلول را بخورد. ما رابطه خوبی با هم داشتیم و هیچ خصومتی بین ما نبود. من اگر می‌خواستم می‌توانستم مهاجرت کنم و دلیلی نداشت که بخواهم دست به قتل بزنم.

بعد از گفته‌های متهم هیات قضات وارد شور شدند و متهم را به قصاص محکوم کردند. این در حالی بود که متهم یک بار پیش از این در دادگاه محاکمه و به اتهام قتل غیرعمد به پرداخت دیه محکوم شده بود، اما با اعتراض اولیای دم پرونده در دیوان عالی کشور رسیدگی و حکم نقض و در دومین جلسه رسیدگی متهم به قصاص محکوم شد. در صورت اعتراض متهم، پرونده در دیوان عالی کشور بررسی خواهد شد.

منبع: فرارو

کلیدواژه: قصاص دادگاه حکم جوان نخبه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۴۶۵۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرد ۵۰ساله با دندان گوش پسر جوان را در نانوایی کند!

ساعت ۸ صبح روز گذشته اول اردیبهشت بود که ناگهان صدای درگیری ۲ مرد در صف یک نانوایی سکوت صبحگاهی محله ابوسعید را در هم شکست و دقایقی بعد، خبر این نزاع هولناک به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰، گزارش داده شد.

با اعلام این خبر، تیمی از مأموران کلانتری ۱۱۲ ابوسعید پای در محل حادثه گذاشتند و پسر جوانی را دیدند که در این درگیری نصف گوش سمت راست خود را از دست داده بود! در ادامه متهم ۵۰ساله بازداشت شد و فردی که جراحت دیده بود برای سیر مراحل درمانی به بیمارستان منتقل شد.

بدین ترتیب رسیدگی به این پرونده در دستور کار قاضی محمدمهدی براعه؛ بازپرس ویژه قتل شعبه سوم دادسرای امور جنایی، قرار گرفت.

پسر ۲۴ساله در طرح شکایت خود گفت: روی میز نانوایی ۵ نان بربری وجود داشت و نوبتم رسیده بود، در حال خرید یک نان بودم اما مرد میانسال بدون رعایت نوبتش ۴ نان را برداشت و نانی را که خمیر بود، برای من گذاشت که به حرکت او اعتراض کردم، در ادامه درگیری بین ما شکل گرفت.

شاکی ادامه داد: در این میان مرد ۵۰ساله به من حمله کرد و گوشم را گاز گرفت که باعث شد نصف گوشم قطع شود؛ کارگر مغازه لوازم ابزارفروشی هستم و تاًمین هزینه‌های درمان برایم سخت است؛ به‌خاطر این حادثه باید گوشم را جراحی درمانی و پلاستیک کنم اگر مرد میانسال این هزینه‌ها را تقبل کند، رضایت می‌دهم.

متهم نیز در جریان تحقیقات قضایی گفت: سال‌ها قبل معلم بودم اما الآن در کار آزاد پوشاک هستم و چهار فرزند دارم. در جریان این درگیری ناگهان کنترل خودم را از دست دادم و گوش شاکی را گاز گرفتم؛ پشیمان هستم و می‌دانم که کار اشتباهی را انجام دادم حتی چندین بار از پسر جوان عذرخواهی کردم.

در ادامه شاکی با متهم پرونده به توافق رسید تا با پرداخت هزینه‌های درمان جراحی درمانی و پلاستیک گوش از سوی شاکی رضایت بدهد.

گفتنی است سیر مراحل قانونی پرونده در شعبه سوم دادسرای امور جنایی، ادامه دارد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • رابطه صمیمی ۲ پسر جوان رنگ خون گرفت!
  • راز مرگ پسر ۲۲ ساله گمشده برملا شد
  • معرفی یکی از بانوان نخبه در فعالیت‌های اقتصادی و کارآفرینی + فیلم
  • متهم به قتل در دادگاه: پشیمان نیستم
  • صحنه روبه‌رو شدن یک مرد با همسر خیانتکارش و مرد غریبه | ۱۰ بار دیگر هم زنده شود باز او را می‌کشم
  • دعوا در صف نانوایی منجر به کنده‌شدن گوش پسر جوان شد
  • قاتل محکوم به قصاص: فردی را کشتم که با همسرم رابطه داشت/۱۰بار دیگر هم زنده می شد او را می کشتم
  • درگیری خونین در صف بربری | کندن گوش پسر جوان به سبک تایسون
  • مرد ۵۰ساله با دندان گوش پسر جوان را در نانوایی کند!
  • یا آزادم کنید یا قصاص