Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- رئیس فراکسیون جمعیت و حمایت از خانواده مجلس شورای اسلامی گفت: تاکنون ۱۵ هزار خودرو دولتی به مادران دارای فرزند دوم و بیشتر تعلق گرفته که این آمار مطابق با تعداد درخواست‌کنندگان واقعی و دارای شرایط قانونی است. - اخبار استانها -

فاطمه محمدبیگی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قزوین درباره نحوه واگذاری خودرو به مادران صاحب دو فرزند یا بیشتر از سوی خودروسازان اظهار داشت: در سه تا چهار ماه اخیر بالای 500 هزار خانواده برای خودرو داده شده که بخشی از آنها به صورت خود اظهاری بوده و احراز شرایط نشدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد:  از بین افرادی که در لیست واجدان شرایط بودند، تا امروز 15 هزار خودروی دولتی به مادران دارای فرزند دوم و بیشتر تعلق گرفته که این آمار مطابق با تعداد درخواست‌کنندگان واقعی و دارای شرایط قانونی است. یعنی برابر با فرزندان دوم به بعدی است که بعد از تصویب قانون جوانی جمعیت و حمایت از خانواده و در مهلت قانونی به دنیا آمدند.

محمدبیگی با بیان اینکه برای اعطای تسهیلات خودرو به مادران باید هم خود اظهاری دقیق باشد و هم ثبت احوال تایید کند، تصریح کرد: البته جون سامانه به تازگی باز شده، طبیعی است که در ابتدای امر به مشکل رو به رو شود. البته بعضی از مقررات و شیوه‌نامه‌هایی را هم خودروسازها به دقت وضع کرده نبودند که در جلسات مختلفی که در سال 1401 این شیوه‌نامه‌ها اصلاح شد.

وی ادامه داد: برای مثال خودروسازان می‌خواستند قرعه‌کشی کنند، ولی چون تعداد متولدین کمتر از میزان قرعه‌کشی بود، گفتیم که قرعه‌کشی را حذف کنند تا همه مادران دارای فرزند دوم به بعد بتوانند صاحب خودرو شوند.

15 توصیه فرهنگستان علوم پزشکی برای اجرای سریع‌تر قانون جوانی جمعیت نشست مشترک مجلس و دولت درباره بحران پیری جمعیت /قانون جوانی جمعیت آنطور که باید و شاید اجرایی نشده 20 درصد "قانون جوانی جمعیت" تاکنون اجرا شده است/ ماجرای تجارت کثیف چندهزار میلیاردی غربالگری در کشور!

نایب‌رئیس کمیسیون مشترک جوانی جمعیت و حمایت از خانواده مجلس در ادامه با ذکر اینکه امروز باید امکانات زادآوری را برای زوج‌های جوان فراهم کنیم گفت: تسهیلات ازدواج، فرزندآوری و درمان ناباروری باید به زوج‌ها تعلق بگیرد تا افراد با این حمایت‌ها بتواند موانع فرزندآوری را از سر راهشان بردارند.

محمدبیگی با بیان اینکه نسخه اولیه قانون یادشده را در 93 ماده نوشته بودیم افزود: نمی‌گوییم این قانون جامعی است، اما سعی کردیم در قانون حمایت از خانواده حداکثر امکاناتی که می‌تواند معضل جمعیتی چندساله و فعلی را حل کند، متناسب با وضعیت مالی دولت و در جهت تأمین مایحتاج خانواده‌های در حوزه فرزندآوری فراهم کنیم.

وی ادامه داد: با توجه به تشکیل ستاد ملی جمعیت در دولت، قرارگاه جمعیت در وزارت کشور و بهداشت و همچنین با توجه به جلسات متعدد کمیسیونی و کمیته‌ای و نظارت میدانی که در مجلس داریم، نوید این را می‌دهیم که سبب اجرای حداکثری این قانون را مهیا سازیم.

انتهای پیام/ن

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مجلس اخبار فنی خودرو خانواده مجلس اخبار فنی خودرو خانواده قانون جوانی جمعیت حمایت از خانواده فرزند دوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۴۷۱۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مچ‌بند هوشمند Honor Band 9 چه ویژگی‌هایی دارد؟

اطلاعات ارائه شده نشان می‌دهد که مچ‌بند هوشمند Honor Band 9 در رنگ‌های مشکی، بنفش و آبی با قیمت ۳۵ دلار عرضه می‎‌شود.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، مچ‌بند هوشمند Honor Band 9 که به تازگی عرضه شده است، دارای نمایشگر ۱.۵۷ اینچی مستطیلی شکل AMOLED با رزولوشن ۲۵۶ * ۴۰۲ پیکسل و نرخ نوسازی ۶۰ هرتزی است، در حالی که نسخه قبلی دارای نمایشگر ۱.۴۷ اینچی با وضوح ۱۹۸ * ۳۶۴ پیکسل است.

مچ‌بند هوشمند Honor Band 9 تا پنج متر زیر آب مقاوم است و از فناوری بلوتوث ۵.۳ برای اتصال به گوشی‌های هوشمند دارای اندروید ۹.۰ یا بالاتر استفاده می‌کند، البته با آیفون‌های دارای iOS 11 یا بالاتر نیز سازگار است؛ این محصول از ۹۶ حالت ورزشی پشتیبانی می‌کند، دارای ردیاب خواب است، ضربان قلب را اندازه‌گیری می‌کند و بر میزان استرس و سطح اکسیژن خون نیز نظارت دارد.

گجت یادشده دارای ویژگی‌های مفیدی مانند کنترل پخش موسیقی، هشدار تماس، اعلان برنامه، به‌روز رسانی آب و هوا، زنگ هشدار و غیره است، باتری آن نیز با شارژ کامل تا ۱۴ روز دوام می‌آورد؛ قیمت مچ‌بند هوشمند Honor Band 9 به میزان ۳۵ دلار در چین ارزیابی شده است و در رنگ‌های مشکی، بنفش و آبی در دسترس کاربران قرار می‌گیرد.

کد خبر 738954

دیگر خبرها

  • توضیحات فرماندار کاشان ویژه قانون جوانی جمعیت+فیلم
  • ۲هزار قطعه زمین طرح جوانی جمعیت پارسال در قم واگذار شد
  • ثبت ۲۷ هزار و ۲۷۰ ولادت در مازندران در ۱۴۰۲/مردمی سازی امور در جوانی جمعیت
  • اردوغان: باید به فرزند بی‌قانون غرب فشار بیشتری وارد کنیم
  • افزایش ۲۲ درصدی تولد نوزادان در آغازین روزهای سال ۱۴۰۳ نسبت به همین بازه زمانی در سال قبل
  • تخصیص بیشترین ارز برای واردات خودرو و قطعات
  • منظور: بودجه ۱۴۰۳ بدون کسری است/ بیشترین تخصیص ارز برای واردات خودرو و قطعات صورت گرفته است +فیلم
  • بلیت موزه‌ها برای کدام گروه رایگان است؟
  • مچ‌بند هوشمند Honor Band 9 چه ویژگی‌هایی دارد؟
  • آغاز فراخوان جشنواره استانی علمی، فرهنگی و هنری جوانی جمعیت