Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، مسابقات فوتسال مقدماتی قهرمانی آسیا در منطقه شرق قاره در حال برگزاری است. هرچند این رقابت‌ها هنوز به پایان نرسیده است اما با نتایج رقم خورده چهره سه تیم شرق آسیا که راهی جام ملت‌های آسیا شدند، مشخص شد.

بر این اساس، تیم‌های ژاپن، کره جنوبی و چین تایپه به ترتیب با کسب ۹، ۶ و ۶ امتیاز در رده‌های اول تا سوم قرار گرفتند و جواز حضور در جام ملت‌های آسیا را کسب کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

البته این تیم‌ها هنوز یک دیدار دیگر در پیش دارند اما با توجه به نتایج رقم خورده صعودشان قطعی است.

رقابت‌های این منطقه ابتدا قرار بود با حضور ۶ تیم و در دو گروه برگزار بشود اما با انصراف چین، کنفدراسیون فوتبال آسیا تصمیم گرفت ۵ تیم شرق آسیا (ژاپن، کره جنوبی، چین تایپه، مغولستان و هنگ کنگ) را در یک گروه قرار بدهد تا سه تیم برتر راهی جام ملت‌ها بشوند.

مشخص شدن چهره ۱۶ تیم جام ملت‌ها

به این ترتیب ۱۶ تیم حاضر در مرحله نهایی مسابقات قهرمانی آسیا مشخص شدند:

میزبان
کویت

غرب آسیا
لبنان، عربستان، عراق، بحرین و عمان

جنوب شرق آسیا
تایلند، اندونزی و ویتنام

جنوب و آسیای مرکزی
ایران، ترکمنستان، ازبکستان و تاجیکستان

شرق آسیا
ژاپن، کره جنوبی و چین تایپه

ایران در سید اول قرعه کشی

به گزارش خبرنگار مهر، پیش بینی می‌شود تیم ملی ایران در کنار کویت، ژاپن و ازبکستان در گلدان نخست قرعه کشی جام ملت‌های آسیا قرار بگیرد. یک سایت اندونزیایی پیش بینی خود را از سید بندی جام ملت‌های آسیا به شکل زیر ارائه کرد:

احتمال تقابل تیم ملی با مربیان ایران

اگر این سیدبندی در نهایت برای قرعه کشی جام ملت‌ها اعمال بشود، احتمال دارد ایران با عراق یا اندونزی همگروه بشود. سرمربی عراق سیدمحمد ناظم الشریعه سرمربی سابق ایران و سرمربی اندونزی هم محمد هاشم زاده است که سابقه حضور در تیم ملی کشورمان را دارد.

زمان قرعه کشی جام ملت‌ها

طبق اعلام AFC، جام ملت‌های فوتسال آسیا روز ۵ خرداد (۲۶ ماه می) قرعه کشی می‌شود و ۱۶ تیم حاضر در این رقابت‌ها حریفان خود را می‌شناسند. این بازی‌ها برای ۳ تا ۲۸ مهر ماه (۲۵ سپتامبر تا ۲۰ اکتبر) به میزبانی کویت برنامه‌ریزی شده است.

کد خبر 5495040 مرتضی احمدی

منبع: مهر

کلیدواژه: تیم ملی فوتسال ایران فوتسال فوتسال جام ملت های آسیا جام ملت های فوتسال آسیا 2022 تیم ملی فوتسال ژاپن تیم فوتبال پرسپولیس لیگ برتر فوتبال ایران تیم فوتبال استقلال تهران فوتبال تیم ملی فوتبال ایران تیم فوتبال تراکتور مهدی طارمی تیم والیبال پیکان فرهاد مجیدی یحیی گل محمدی تیم فوتبال آلومینیوم اراک باشگاه پرسپولیس پرتغال تیم ملی فوتبال کانادا جام ملت های آسیا جام ملت ها کره جنوبی چین تایپه قرعه کشی شرق آسیا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۴۷۴۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شمسایی: حریف ما ژاپن را حذف کرد

به گزارش "ورزش سه"، وحید شمسایی در نشست خبری پیش از بازی تیم ملی فوتسال ایران در مرحله یک چهارم نهایی جام ملت‌های آسیا مقابل قرقیزستان گفت: من به‌عنوان بازیکن و مربی روبه‌روی قرقیزستان حضور داشتم، اما به خاطر تفکری که مربی جدید این تیم اضافه کرده، این تیم تغییرات اساسی داشته و مطمئنا ما بازی سخت و پرهیجانی مقابل آنها خواهیم داشت.

او با بیان اینکه قرقیزستان تیم خوب و فیزیکی است، ابراز کرد تیمی که ژاپن را حذف کرده، حتماً قابل احترام است. از بازیکنانم راضی هستم و تمام تلاشمان را می‌کنیم تا بهترین عملکردمان را داشته باشیم. شعار اصلی تیم ما این است به شکلی بجنگیم که شرمنده خودمان نباشیم.

سرمربی تیم ملی فوتسال ایران در خصوص کنار رفتن ژاپن از جام ملت‌های آسیا و جام جهانی گفت: از حذف تیم ژاپن ناراحتم؛ آنها جام جهانی را از دست دادند و نمایش سایر تیم‌ها هم نشان داد که در این مسابقات هیچ مسابقه آسانی وجود ندارد؛ کافی است به سایر بازی‌ها نگاه کنید و پیشرفت فوتسال را در آسیا ببینید.

شمسایی یادآور شد: مهم‌ترین بخش جام ملت‌های امسال موضوع انتخابی جام جهانی است؛ همین موضوع موجب می‌شود تمام تیم‌ها بدون توجه به نام رقیبان بجنگند و نتایج غیرمنتظره رخ بدهد.

او در پاسخ به این سوال که مصدومیت حسین طیبی چه تاثیری روی عملکرد تیم ایران داشته، گفت: حسین بازیکن بزرگی است و ما دوست داشتیم اینجا کنارمان باشد، اما در ورزش حرفه‌ای پذیرفته‌ایم که مصدومیت و اتفاقات غیرمنتظره وجود دارد. ما در دو سال گذشته تغییراتی ایجاد کردیم و جوان‌ها را به تیم اضافه شدند. خوشحال هستم که علی‌اصغر حسن‌زاده که یک رهبر واقعی است، در کنار محمدرضا سنگ‌سفیدی به خوبی نظم تیمی را حفظ می‌کنند و جوان‌ترها در کنار آنها یاد می‌گیرند.

دیگر خبرها

  • صعود تیم ملی فوتسال ایران به نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا
  • شمسایی: حریف ما ژاپن را حذف کرد
  • شمسایی: از حذف ژاپن ناراحتم؛ وقتی می‌گفتم فوتسال آسیا تغییر کرده، این روزها را می‌دیدم
  • ناراحتی وحید شمسایی از حذف ژاپن!
  • دلیل حذف ژاپن و صعود ایران از زبان شمس
  • سرمربی فوتسال تاجیکستان: صعود تیم های فارسی زبان باعث خرسندی است
  • شوک به آسیا؛ ژاپن از جام ملت‌های فوتسال کنار رفت
  • جام ملت های فوتسال آسیا/ ژاپن حذف شد
  • شگفتی بزرگ در جام ملت‌ های فوتسال آسیا با حذف ژاپن
  • حذف غیرمنتظره ژاپن از فوتسال آسیا