Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-03-28@23:43:08 GMT

هرمزگان دیگر ایرانی بدشناسنامه ندارد

تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۴۷۹۱۸

هرمزگان دیگر ایرانی بدشناسنامه ندارد

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از مرکز رسانه قوه قضائیه؛ دی‌ماه سال ۱۴۰۰ بود که حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای در نشست شورای عالی قوه قضائیه به موضوع افراد فاقد شناسنامه و مدارک هویتی که به‌نوبه خود مقوله‌ای آسیب‌زا و مولد جرم و تخلف است اشاره کرد و گفت: امروز تعداد محدودی از افراد جامعه، بدون شناسنامه و مدارک هویتی هستند و بدین واسطه مشکلاتی در زندگی اجتماعی آن‌ها ایجاد می‌شود و به‌عنوان شهروند از حقوق اولیه خود محروم می‌شوند و چه‌بسا بدین واسطه برای پیشبرد زندگی اجتماعی خود ناچار به امور خلاف قانون و جرم‌خیز متوسل شوند؛ لذا در این رابطه باید معاونت اجتماعی قوه قضائیه ورود کرده و با بخش‌های مختلف دولت از جمله وزارت کشور و سازمان ثبت‌احوال و سایر دستگاه‌های ذی‌ربط جلساتی را برگزار کند تا بخشی از مشکلات در این زمینه مرتفع شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در راستای اجرای دستور رئیس قوه قضائیه در خصوص لزوم رفع مشکل افراد فاقد شناسنامه، رئیس کل دادگستری هرمزگان در حاشیه سفر به شهرستان جاسک، با حضور در مسجد جامع امیرالمؤمنین شهر لیردف، شناسنامه‌های ۴۲ نفر از اهالی این منطقه را که طی سال‌های طولانی از نداشتن اوراق هویت رنج می‌بردند به آن‌ها تقدیم کرد.

مجتبی قهرمانی، رئیس کل دادگستری استان هرمزگان در جریان این مراسم اظهار داشت: به محض صدور دستور ریاست محترم قوه قضائیه، ضمن تشکیل تیم‌هایی متشکل از ادارات و دستگاه‌های متولی با محوریت رؤسا و دادستان‌های حوزه‌های قضایی استان برای رفع موانع قانونی و تسریع در صدور اوراق هویت این افراد، تمهیدات لازم اتخاذ و اجرایی شد.

وی افزود: به علت عدم احراز هویت و شناسنامه نداشتن ۴۲ نفر از اهالی شهر لیردف از توابع این شهرستان، متأسفانه این افراد برای سالهای متمادی از دریافت بسیاری از خدمات آموزشی، رفاهی و درمانی محروم بودند که همین موضوع ضرورت تسریع در مراحل قانونی برای حل این مشکل را اجتناب ناپذیر می‌ساخت.

قهرمانی با تقدیر و تشکر از پیگیری خوب اداره کل ثبت احوال استان هرمزگان و فرمانداری شهرستان جاسک، دستگاه های اطلاعاتی وانتظامی، آزمایشگاه ژنتیک استان و ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره)، اعلام کرد: بعد از دستور ریاست محترم قوه قضاییه حدود ۱۵۰ فقره شناسنامه افراد فاقد شناسنامه صادر و تحویل شده است و حدود ۱۰ نفر نیز به لحاظ عدم احراز ایرانی بودن تقاضای ایشان مردود اعلام شده است و تمامی افراد متقاضی شناسنامه در استان هرمزگان تعیین تکلیف شده و این موضوع در استان هرمزگان با ورود دستگاه قضایی به سرانجام رسیده است.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: مجتبی قهرمانی رئیس کل دادگستری استان هرمزگان شناسنامه اوراق هویت استان هرمزگان قوه قضائیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۴۷۹۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یوزپلنگ‌های شناسنامه‌دار توران کمتر از ۲۰ قلاده هستند+فیلم

رییس پارک ملی توران گفت: بر اساس آخرین آمار ما در پارک ملی توران ۱۶ تا ۱۸ یوز شناسنامه دارند. - اخبار اجتماعی -

علی اکبر قربانلو؛ رییس پارک ملی توران در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم در رابطه با تعداد یوزهای باقی مانده در این زیستگاه اظهار کرد: بر اساس آخرین آمار ما در پارک ملی توران 16 تا 18 یوز شناسنامه دارند و البته ما توله‌ها را در این آمار حساب نمی‌کنیم چرا که هنوز از مادر جدا نشده‌اند.

وی با هشدار به رانندگان درخصوص کاهش سرعت هنگام عبور از جاده انقراض یوزپلنگ گفت: زیستگاه پارک ملی توران توسط جاده از هم جدا شده است و یوزها برای تامین طعمه در این جاده تردد می‌کنند. به طور ویژه در فصل بهار که زمان زایمان یوز است این تردد بیشتر شده چرا که در داخل منطقه دام  وجود دارد و یوزپلنگ به خارج از محدوده حفاظت شده می‌آید چرا که در این ناحیه دام کمتر است و امنیت به دنیا آمدن توله‌ها در این ناحیه بیشتر است.

در آستانه سفرهای نوروزی "ایمن‌سازی جاده انقراض یوزپلنگ" همچنان روی هوا!

رییس پارک ملی توران درباره حضور یک مرتع‌داردر مرتع تلخاب(یوزپلنگ ماده پارک ملی توران) نیز توضیح داد: در محدوده پارک ملی تمام مراتع و مستهداث خریداری شده و در همکاری محیط زیست و با منابع طبیعی یک مرتع جایگزین در خارج از پارک به آنها داده شده است. تنها یک مرتع تلخاب باقی مانده که داخل پارک نبوده و در اطراف پارک است اما چون در نقطه حساسی قرار گرفته بود، مدیر کل محترم محیط زیست استان سمنان موضوع را پیگیری کرده اما نتوانستیم در آن فرصت مرتع جایگزینی برای آن پیدا کنیم به همین دلیل مرتع‌دار خواهش کرد که سه چهار ماه در آنجا بماند اما قرار است که بلافاصله بعد از پایان تعطیلات مقطع را خالی کند.

وی تأکید کرد: 15 فروردین ماه تاسیسات این مرتع‌دار کاملاً تخریب می‌شود و با حضور خبرنگاران خروج مرتع‌دار از منطقه را به مردم اعلام می‌کنیم.

.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • استقبال مردمی از اجرای طرح حفاظت از یوز ایرانی در جاده میامی-عباس آباد
  • ثبت۵۸۸ تقاضای مردمی در سامانه سامع قوه قضائیه
  • ۱۴ هزار هکتار باغ مازندران شناسنامه‌دار شد
  • یوزپلنگ‌های شناسنامه‌دار توران کمتر از ۲۰ قلاده هستند+فیلم
  • نحوه تعویض شناسنامه‌های جلد قرمز و قدیمی چگونه است؟
  • مشارکت بیش از۲۵۰ نفر در طرح مردمی حفاظت از یوز ایرانی در نوروز ۱۴۰۳
  • ابومهدی المهندس؛ سرباز این فرمانده ایرانی بود /این شهید امروز ۷۰ ساله شد +عکس
  • برنامه شب‌های قدر حرم امام خمینی(س)؛ رئیس قوه قضائیه و رئیس جمهوری در شب‌های نوزدهم و بیست یکم سخنرانی می کنند
  • رسانه پایداری گزینه‌های معاون اولی محسنی اژه‌ای را معرفی کرد
  • گمانه زنی رسانه جبهه پایداری در باره انتصاب معاون اول محسنی اژه ای