Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@11:34:05 GMT

بنت: آینده اسرائیل در خطر است 

تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۴۷۹۸۲

بنت: آینده اسرائیل در خطر است 

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه خبری النشره، «نفتالی بنت» نخست وزیر رژیم صهیونیستی این مطلب را در واکنش به کناره گیری یکی از شرکای کابینه ائتلافی رژیم صهیونیستی بیان داشت.

«گیدا ریناوی زعبی» نماینده پارلمان رژیم صهیونیستی از حزب "میرتس" روز پنجشنبه از پارلمان و طبیعتا از ائتلاف حاکم در این رژیم کناره گیری کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با کناره گیری زعبی از ائتلاف حاکم، تعداد کرسی های این ائتلاف در پارلمان به ۵۹ کرسی رسید و در اقلیت قرار گرفت.

پارلمان رژیم صهونیستی ۱۲۰ کرسی دارد که تا پیش از این ۶۰ کرسی از آن ائتلاف حاکم و ۶۰ کرسی در دست جناح اپوزیسیون بود.

ائتلاف حاکم رژیم صهیونیستی که کابینه ائتلافی را با ریاست دوره ای "نفتالی بنت - یائیر لاپید" تشکیل داد،اساسا تا یک ماه پیش یعنی ماه آوریل ۶۱ کرسی داشت اما در این ماه یکی از نمایندگان پارلمان این رژیم به نام »عدیت سیلمان» از حزب

«یمینا» از حمایت خود از این کابینه ائتلافی کنار کشید تا تعداد کرسی های ائتلاف حاکم در پارلمان به ۶۰ کرسی کاهش یابد و اکنون نیز زعبی به عنوان دومین نفر از ائتلاف حاکم خارج شد تا اینگونه تعداد کرسی های این ائتلاف در پارلمان و به

طبع آن کابینه ائتلافی برآمده از آن به ۵۹ کرسی کاهش یابد و در پارلمان در اقلیت قرار گیرد.

این در حالی است که هم اکنون کابینه ائتلافی بنت - لاپید تلاش می کند تا زعبی را به صرف نظر کردن از کناره گیری خود از پارلمان و به طبع ائتلاف حاکم متقاعد کند.

در پی این تصمیم زعبی، بنت در شبکه های اجتماعی نوشت: "برعهده گرفتن مسئولیت تشکیل یک کابینه نجات  از جانب خودم گزینه ای دشوار بود اما آینده اسرائیل در خطر است و ما باید برای حفظ وحدت اسرائیلی ها بجنگیم".

کابینه ائتلافی بنت و لاپید یک کابینه نامتجانس است زیرا در آن از طیف راست گرفته تا میانه و چپ با عقاید و تفکرات کاملا متفاوت و بعضا متضاد عضویت دارند. 

این کابینه متشکل از احزاب راستگرای "یمینا، اسرائیل بیتنا، امید جدید" و احزاب میانه "آبی - سفید، آینده وجود دارد و کار" و حزب چپگرای "میرتس" به همراه "فهرست عربی یکپارچه" به ریاست "منصور عباس" است.

برچسب‌ها نفتالی بنت پارلمان رژیم صهیونیستی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: نفتالی بنت پارلمان رژیم صهیونیستی نفتالی بنت پارلمان رژیم صهیونیستی رژیم صهیونیستی کابینه ائتلافی ائتلاف حاکم کناره گیری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۴۷۹۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نتانیاهو: نباید اختلافات داخلی را علنی کنیم/ با تهدید وجودی روبرو هستیم

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی امروز (پنجشنبه) در جریان سخنرانی بین شماری از عناصر موساد و شاباک اذعان کرد که این رژیم دچار اختلاف داخلی شده است.

نتانیاهو که به خاطر شکست‌های میدانی در جنگ غزه، ناکامی در آزادسازی اسرای اسرائیلی و حملات تنبیهی جمهوری اسلامی ایران، متحمل فشار‌های زیاد داخلی شده است، اذعان کرد: «ما باید اختلافات داخلی خود را پنهان کنیم؛ زیرا با یک تهدید وجودی روبرو هستیم».

وی با این ادعا که متعهد به پیروزی در برابر نیرو‌های مقاومت فلسطین در غزه هستند، گفت که باید با تهدید‌هایی که این رژیم از سوی ایران روبروست، مقابله کند.

در ادامه حملات و انتقادات سیاستمداران و احزاب اسرائیلی از نتانیاهو، «آویگدور لیبرمن» رئیس حزب «اسرائیل خانه ما» ساعتی پیش به کابینه نتانیاهو حمله کرد و گفت: «کابینه نتانیاهو باید مسئولیتها را بپذیرد و استعفا کند».

لیبرمن که وزیر جنگ سابق رژیم صهیونیستی بوده و به شدت منتقد عملکرد نتانیاهو در سطح داخلی اسرائیل به ویژه جنگ علیه غزه است، به صورت کنایی به نتانیاهو گفت: «ما یک گام با پیروزی فاصله نداریم، بلکه در یک قدمی رسوایی هستیم». وی پیش از این هم تأکید کرده بود که «این کابینه به پایان راهش رسیده، انتظار دارم بنی‌گانتز و کابینه این خبر را اعلام کنند». 

منبع: فارس

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • نتانیاهو: نباید اختلافات داخلی را علنی کنیم/ با تهدید وجودی روبرو هستیم
  • افزایش دمای هوا در اردبیل
  • تجمع حامیان فلسطین مقابل ساختمان پارلمان انگلیس
  • حامیان فلسطین مقابل ساختمان پارلمان انگلیس تجمع کردند
  • هوای گرم تا یکشنبه هفته آینده در اردبیل حاکم خواهد بود
  • مشت نماینده مجلس گرجستان بر صورت رهبر حزب حاکم: ای آشغال روس پرست! (فیلم)
  • توماری با ۷۰ هزار امضا برای توقف صادرات سلاح انگلیسی به رژیم صهیونیستی
  • عضو ارشد کابینه جنگ اسرائیل؛ دنبال کودتای بزرگ هستیم | درخواست مهم از عربستان
  • پایان نشست کابینه جنگ اسرائیل
  • فوری | کابینه جنگ اسرائیل تصمیمش را درباره ایران گرفت