Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-04-19@21:44:21 GMT

صندوق پستی سیمین و جلال رونمایی شد

تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۴۸۹۹۹

صندوق پستی سیمین و جلال رونمایی شد

دومین صندوق پستی مشاهیر ایران به نام سیمین و جلال، زوج نویسنده ایرانی نامگذاری شد.

به گزارش ایران اکونومیست به نقل از روابط عمومی شرکت ملی پست؛ صبح امروز ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ همزمان با بزرگداشت روز جهانی موزه و میراث فرهنگی با حضور سید احمدمحیط طباطبایی؛ رئیس کمیته ملی موزه های ایران (ایکوم) و حسن عمیدی مدیرکل دفترارتباطات شرکت ملی پست و رئیس موزه ملی ارتباطات، دومین صندوق پستی مشاهیر به نام سیمین و جلال زوج نویسنده ایرانی ثبت و در محل منزل تاریخی این زوج نصب شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حسن عمیدی مدیرکل دفتر ارتباطات شرکت ملی پست و رئیس موزه ارتباطات با بیان اینکه هدف از این اقدام پاسداشت مقام مفاخر و مشاهیر علم، ادب و فرهنگ کشور گفت: «این حرکت در راستای ایفای نقش فرهنگی و تاریخی شرکت ملی پست به وسیله نمادهای ماندگار تاریخی و برای زمینه سازی در ارتقا و تعالی فرهنگ و تقویت ارزش‌های اجتماعی صورت گرفته می گیرد.»
‌ طی سال‌های اخیر با ورود فناوری و تغییرات صورت گرفته در شیوه زندگی افراد، استفاده از صندوق‌های پست به مراتب کاهش یافته است. صندوق‌های پستی معرف و نمادی از پست محسوب شده و استفاده و بکارگیری آنها به منظور احیای نمادهای پستی در دستور کار شرکت ملی پست و موزه ارتباطات قرار دارد.
‌در روز ۸ اردیبهشت ۱۳۹۷ در سالروز تولد بانو سیمین دانشور، خانه موزه سیمین و جلال در محل خانه این زوج نویسنده و مؤلف توانمند کشورمان افتتاح شده است. این خانه که ساختمان ویلایی کوچکی در بن ‌بست ارض در محله دزاشیب تهران است، توسط شهرداری خریداری و احیا شده و به عنوان مکانی برای تجمع ادب دوستان مورد توجه و اهمیت است. خانه جلال آل‌احمد و سیمین دانشور در سال ۱۳۸۳ توسط سازمان میراث فرهنگی با شماره ۱۱۴۶۶ در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسید.

گفتنی است در اردیبهشت ۱۴۰۰ تمبر سیمین و جلال به صورت بلوک ۲ قطعه ای توسط شرکت ملی پست چاپ و منتشر شده، که بر روی این صندوق نقش بسته است.

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: سیمین و جلال شرکت ملی پست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۴۸۹۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت تسهیلات ازدواج به فرزندان اعضای صندوق بازنشستگی شرکت ملی صنایع مس ایران

پرداخت تسهیلات ازدواج به فرزندان اعضای صندوق بازنشستگی شرکت ملی صنایع مس ایران طبق توافق با بانک تجارت صورت خواهد پذیرفت.

به گزارش گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو این تفاهم‌نامه همکاری طی مراسمی در محل ساختمان مرکزی بانک تجارت بین احد علیخانی مدیرعامل موسسه صندوق بازنشستگی شرکت ملی صنایع مس ایران و هادی اخلاقی فیض آثار مدیر عامل بانک تجارت به امضا رسید.

به گفته مدیرعامل صندوق بازنشستگی مس، هدف از امضای این موافقتنامه همکاری، ایجاد آرامش در دل‌های بازنشستگان و انضباط مالی در صندوق و شرکت‌های تابعه است که از مهمترین اولویت‌های مدیریت صندوق بازنشستگی می‌باشند و برای تحقق آن‌ها برنامه‌های جدی در پیش داریم. 

وی افزود: ما در راستای ایجاد آرامش در دل‌های بازنشستگان از محل اعتبارات بانک تجارت و بر اساس این تفاهم نامه خدمات تسهیلاتی ازدواج ویژه فرزندان بازنشستگان صندوق بازنشستگی مس در اختیار اعضا قرار خواهیم داد.

او با اشاره به اینکه ایجاد انضباط مالی در شرکت‌های تابعه یکی از اهداف مهم در این دوره مدیریتی می‌باشد و امیدواریم شرکت‌های تابعه از فرصت عملیاتی کردن این تفاهم نامه جهت اجرایی نمودن طرح‌های توسعه در دست اقدام استفاده کنند.

در ادامه مدیرعامل بانک تجارت گفت: آنچه که ما تحت عنوان تسهیلات و سایر اشکال تامین مالی از قبیل کارنووام، کالانو برای بازنشستگان و شرکت‌های زیر مجموعه قائل به انجام آن هستیم ماحصل تفاهم نامه مشترک با صندوق بازنشستگی شرکت ملی صنایع مس ایران است.
هادی اخلاقی فیض آثار، در پاسخ به چیستی ضمانت اجرایی این تفاهم‌نامه گفت: سابقه همکاری بانک تجارت و شرکت ملی صنایع مس عقبه درخشانی است که خود ضمانت اجرایی این تفاهم‌نامه است.

دیگر خبرها

  • عذرخواهی کاپیتان استقلال بخاطر 10 دقیقه پایانی
  • حمایت صندوق نوآوری از راه‌اندازی خط تولید دانش‌بنیان‌های ایرانی در کنیا 
  • رونمایی از مینی‌بوس دانش‌بنیان با ظرفیت ۲۱ نفر در سمنان
  • پرداخت تسهیلات ازدواج به فرزندان اعضای صندوق بازنشستگی شرکت ملی صنایع مس ایران
  • ۶ محصول پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان رونمایی شد
  • افتتاح خوابگاه دانشجویی و رونمایی محصولات دانش بنیان در سمنان
  • رونمایی از دستگاه پرس گرم عایق بندی شینه‌های ژنراتور‌های نیروگاهی
  • ثبت ۱۲ فرآورده دارویی و ۵۰ تجهیز پزشکی شرکت‌های ایرانی در کنیا
  • رونمایی خودروساز مشهور از ۶ خودروی برقی جدید
  • دلیل تأخیر ارسال مرسولات پستی در ایام عید چه بود؟