Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری فارس ـ با شیوع کرونا، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دولت به منظور ایجاد انگیزه و جبران زحمات و تلاش ایثارگرانه و شبانه‌روزی کارکنان حوزه سلامت، پیشنهاد صدور مجوز برای پرداخت فوق‌العاده خاص به کارکنان وابسته به حوزه سلامت این وزارتخانه را به دولت ارایه کرد.

پرداخت «فوق العاده خاص» به کارکنان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در ماده (۶۳) آیین‌نامه اداری و استخدامی اعضای هیأت علمی و بندهای (۱۵) و (۱۶) ماده (۵۴) آیین نامه اداری و استخدامی کارکنان غیر هیأت علمی پیش بینی شده و همچنین به موجب پیشنهاد فوق، سازمان برنامه و بودجه کشور مکلف شد بار مالی ناشی از برقراری فوق العاده مذکور را تأمین کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با گذشت حدود دو سال از تصویب این مهم، اما کادر سلامت از عدم پرداخت آن گلایه دارند و خواهان توجه دولت به این مطالبه کادر سلامت شدند.

مطالبه جدی پرسنل سلامت برای برقراری فوق‌العاده خاص

نماینده کادر سلامت استان مرکزی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک با بیان اینکه برقراری فوق‌العاده خاص برای پرسنل سلامت استان و کشور مطالبه جدی این قشر است، گفت: این مهم همزمان با سالروز پرستار مورد حمایت علنی مقام معظم رهبری و شخص ریاست جمهوری قرار گرفت و مدافعان سلامت در سراسر کشور خواهان اجرایی شدن آن هستیم.

این نماینده بیان کرد: این مطالبه با عنوان «برقراری فوق‌العاده خاص کادر سلامت با ضریب حداقل 3» به عنوان یکی از مطالبات مردمی در سامانه فارس من اینجا بخوانید به ثبت رسیده است که انتظار داریم گوش شنوایی برای آن باشد.

وی گفت:‌ در حالی که به گفته وزیر بهداشت قرار بود برقراری فوق‌العاده خاص تا پایان سال گذشته اجرایی شود، که سازمان برنامه و بودجه افزایش حقوق در سنوات گذشته به منظور حمایت از کادر سلامت در زمان مبارزه با کرونا را دلیلی بر عدم محقق شدن این اصل برشمردند که این توضیحات فاقد صحت است چرا که این موارد مشمول تمامی کارکنان دستگاه‌های اجرایی بوده و همه دستگاه‌ها از افزایش حقوق بهره‌مند شده‌اند.

نماینده کادر سلامت استان مرکزی با بیان اینکه در نامه برنامه و بودجه به افزایش حقوق طبق فصل دهم مدیریت خدمات کشوری اشاره شده، گفت: این افزایش مشمول تمامی دستگاه‌های اجرایی است و  و ارتباطی به بحث حمایت از کادر سلامت در زمان مبارزه با کرونا ندارد. 

وی بیان داشت: کادر سلامت به ویژه کارکنان بهداشت در مدت شیوع کرونا با از خودگذشتگی در امر مبارزه با کرونا جان فشانی و افتخار عنوان جهادگران فی سبیل الله را از رهبری معظم دریافت کردند، اما انتظار دارند آن چه حقشان است برقرار شد و از آن بهره‌مند شوند.

نماینده کادر سلامت استان مرکزی اظهار کرد: امروز کادر سلامت بی‌صبرانه چشم انتظار برقراری فوق‌العاده خاص هستند که انتظار دارند رئیس جمهور و وزیر بهداشت به زحمات کادر سلامت در دوران کرونا توجه کرده و مدافعان سلامت را دلسرد نکنند.

 انتهای پیام/ 

منبع: فارس

کلیدواژه: فوق العاده خاص کادر سلامت وزیر بهداشت برقراری فوق العاده خاص سلامت استان کادر سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۵۰۰۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۷۲ میلیارد تومان کسری فوق العاده ویژه کارکنان جبران شد

به گزارش خبرنگار مهر، داود شایقی عصر پنجشنبه در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان اردبیل اظهار کرد: در سال مزین به «جهش تولید با مشارکت مردم» سیاستگذاری های ملی و استانی ابلاغ شده تا در برنامه ریزی ها و هدفگذاری های امسال مورد توجه و تمرکز قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: سال گذشته بالغ بر ۹۲۰ میلیارد تومان اعتبارات هزینه ای ۲۴ دستگاه استان پیش بینی شده و با ابلاغ فوق العاده ویژه کارکنان ما با کسری پرداختی ها روبرو شدیم.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اردبیل ادامه داد: ماهانه اجرای فوق العاده ویژه ۶ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان بار مالی به همراه داشت که در مجموع ۷۲ میلیارد تومان کسری اعتبار هزینه ای با همکاری اقتصاد و دارایی، خزانه و ذیحساب جبران شد.

شایقی افزود: در اواخر سال گذشته و به دنبال پیگیری استاندار اردبیل کسری اعتبارا هزینه ای جبران شد تا پرداختی اضافه کار، رفاهی و معوقات کارکنان را به همراه پاداش بازنشستگی ۱۶۳ نفر از بازنشستگان سال ۱۴۰۱ را شاهد باشیم.

افزایش ۲۱۵ درصدی سهم راه آهن از اعتبارات تخصیصی

دبیر شورای برنامه ریزی و توسعه استان اردبیل به اعتبارات عمرانی و تملک دارایی سرمایه ای اشاره و اظهار کرد: با وجود اینکه سفر دوم رییس جمهور به استان انجام نشد اما از محل سفر اول ۲ هزار و ۲۲۴ میلیارد تومان منابع جذب کردیم تا صرف پروژه های زیربنایی شود.

شایقی ادامه داد: یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان برآورد هزینه های استانی بود که ما بالاتر از این رقم جذب اعتبارات را شاهد بودیم که در کمیته جذب استان این ارقام مورد بررسی قرار می گیرد.

وی خاطرنشان کرد: از محل سفر رییس جمهور برای راه آهن اردبیل بالاتر از بودجه سالانه ۷۳۰ میلیارد تومان بالغ بر یک هزار و ۵۰۳ میلیارد تومان اختصاص یافت که رشد ۲۱۵ درصدی را از سهم اعتبارات به خود اختصاص داده است.

کد خبر 6082092

دیگر خبرها

  • نمایش «واپسین نفس» به جشنواره سراسری تئاتر ایثار راه یافت
  • ۴۰۰ میلیارد تومان تجهیزات پزشکی وارد استان شد
  • اولین کنگره پژوهش و فناوری در حوزه بهداشت و سلامت در اصفهان
  • طرح‌های حوزه سلامت در شاهرود افتتاح و کلنگ زنی شدند
  • اولین کنگره پژوهش و فناوری در حوزه بهداشت و سلامت + فیلم
  • ۷۲ میلیارد تومان کسری فوق العاده ویژه کارکنان جبران شد
  • اجرای سراسری طرح تکمیل شبکه آزمایشگاهی از امسال/ فعالیت ۸ هزار آزمایشگاه در کشور
  • تجلیل از کارکنان آزمایشگاه مرکز بهداشت مهریز
  • فعالیت ۸۰۰۰ آزمایشگاه در کشور
  • فعالیت ۷۵۰۰ آزمایشگاه پزشکی در کشور / کرونا؛ تجهیزات آزمایشگاهی را فرسوده کرد