Web Analytics Made Easy - Statcounter

همشهری آنلاین-زهرا کریمی: صبح روز سی و یکم اردیبهشت ۱۴۰۱، خبرنگاران با حضور احمد احمدی صدر، دبیر قرارگاه اجتماعی شهر تهران از مراکز یاور شهر یک و دو واقع در محدوده رضویه منطقه ۱۵ بازدید کردند تا در جریان فعالیت انجام شده در خصوص ساماندهی، جمع‌آوری و نگهداری معتادان متجاهر شهر در این مراکز قرار بگیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گرمانخانه خاور شهر در گذشته برای جمع آوری معتادان در نظر گرفته شده بود اما در دوره جدید مدیریت شهری، گرمخانه خاور شهر به یاور شهر یک و محلی برای نگهداری معتادان متجاهر بالای ۶۵ سال تبدیل شد. حالا در این مرکز ۳۲۴ فرد دارای اعتیاد ساکن هستند و  این مرکز دارای ۷ بند با ظرفیت ۶۰ تخت در هر بند است. امکاناتی همچون کتابخانه، زمین ورزش، بهداری، اتاق مددکاری، غذاخوری، حسینیه و ... نیز به تازگی برای این مرکز ایجاد شده است.

سالمندان دارای اعتیاد حاضر در این مرکز تا حد زیادی از امکانات و خدمات موجود در آن راضی بودند اما از بیکاری در طول شبانه‌روز گلایه داشتند. یکی از آنها در این باره گفت: « همه چیز خوب است، مثلا تخت‌خواب‌ها مناسب است یا پزشکان خوبی را برای رسیدگی به ما آورده‌اند که برای ترک به ما کمک می‌کنند، محیط‌مان تمیز و روشن است اما از طرفی خیلی بی‌کاریم و حوصله‌مان سر می‌رود. بیشتر روز در حال استراحت، دیدن تلویزیون و ورزش هستیم و فعلا مهارتی نیست که ما را به آن مشغول کنند.»

مرکز یاور شهر دو نیز برای نگهداری نوجوانان معتاد زیر ۱۸ سال در نظر گرفته شد. لازم به یادآوری است که کمپ‌های ترک اعتیاد تا پیش از این، ظرفیت پذیرش نوجوانان معتاد زیر ۱۸ سال نداشتند اما با ایجاد یاور شهر ۲ این امکان مهیا شد تا نوجوانان معتاد نیز از امکانات ترک اعتیاد برخوردار شوند و شرایط برای بازگشت آنها به کانون خانواده و جامعه مهیا شود.

در مرکز یاور شهر دو که مخصوص نوجوانان معتاد متجاهر است، فقط یک نوجوان حضور داشت که از او نگهداری می‌شد. اغلب نوجوانان معتادان متجاهر پس از شناسایی به خانواده‌های‌شان بازگردانده می‌شود. 

این گزارش ادامه دارد...

کد خبر 677884 برچسب‌ها شهردارى تهران اعتیاد - معتاد

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: شهردارى تهران اعتیاد معتاد نوجوانان معتاد یاور شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۵۰۱۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عضویت 106 هزار نوجوان در کانون های فرهنگی مساجد آذربایجان‌غربی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز مهاباد، محسن رضایی با اشاره به اینکه بیش از یک هزار و ۴۰۰ کانون فرهنگی هنری مساجد در استان افزود: نزدیک به ۱۰ درصد این تعداد، پارسال به عضویت کانون های فرهنگی هنری مساجد در آذربایجان غربی درآمده اند که نشان دهنده جذابیت فعالیت در این مراکز است.

او اضافه کرد: حدود ۵۰ درصد کانون های فرهنگی هنری مساجد در آذربایجان غربی مربوط به روستاهاست که نقش بسزایی در شکوفایی استعدادها و توان افزایی نوجوانان روستایی دارد.

رضایی تصریح کرد: همچنین ۳۰۰ کانون فرهنگی هنری در آذربایجان غربی ویژه بانوان فعالیت می کند که از این تعداد ۸۶ کانون پارسال ایجاد شده و اقبال روزافزون دختران به سمت فعالیت های فرهنگی و هنری را نشان می دهد.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان‌غربی در ادامه گفت: بخش مهمی از فعالیت های این کانون ها در بستر مسجد شکل می گیرد و اهتمام ویژه این نهاد، ایجاد جذابیت با زبان هنر شامل سرود و تئاتر برای حضور در فضای مسجد برای نوجوانان و جوانان است.

دیگر خبرها

  • آغاز طرح بازگشت به زندگی سالم در مشهد
  • (تصاویر) مرکز نگهداری و اشتغال معتادان
  • عضویت 106 هزار نوجوان در کانون های فرهنگی مساجد آذربایجان‌غربی
  • جزئیاتی درباره ۱۳ فیلم جدیدی که به جشنواره کن ۲۰۲۴ اضافه شد
  • ارجاع ۲۳ معتاد متجاهر به مراکز ترک اعتیاد در شوش
  • دستگیری ۲۷ معتاد و خرده‌فروش مواد مخدر در لاهیجان
  • جمع‌آوری و دستگیری ۴۴ معتاد و سوداگر مرگ در لنگرود
  • حرفه آموزی معتادان در حال بهبود برای ورود به بازار کار
  • تسهیلات اشتغال برای رهاشدگان از دام اعتیاد
  • فعالیت ۳۳ مرکز اقامتی ترک اعتیاد در گلستان