Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا-عضو فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی گفت: مسکن باید در اختیار خانواده‌هایی که دارای فرزند سوم به بعد می‌شوند، قرار داده شود چرا که تامین مسکن خانواده‌ها یکی از دغدغه‌های مهم برای فرزندآوری است.
به گزارش خبرگزاری آریا، زهره سادات لاجوردی، عضو فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی در اختتامیه پویش نفس های تازه شهر، هر نوزاد یک درخت که صبح امروز - شنبه 31 اردیبهشت 1401- برگزار شد، اظهار کرد: تلاش ما در قانون جوانی جمعیت این بود که مشکلات خانواده ها برای فرزنددار شدن را احصا کنیم و برای رفع این مسائل و مشکلات قدم برداریم؛ نرخ رشد جمعیت در کشور ما در دهه های اخیر با یک کاهش مواجه شده که در فرصت باقی مانده اگر برای آن اقدامی صورت نگیرد، با یک کشور سالمند در آینده مواجه خواهیم بود، لذا باید برای پویایی و جوانی کشور بحث فرزندآوری را تشویق کنیم تا با شرایط برخی از کشورهای اروپایی مواجه نشویم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: مسائل و مشکلات را برای فرزندآوری‌ بررسی کردیم و آنها را در قالب قانون آوردیم و تسهیلات و مشوقات را برای خانواده ها در این قانون در نظر گرفتیم؛ این قانون 73 ماده دارد و علاوه بر توجه به بحث فرهنگ سازی که در چند سال اخیر به دلیل تغییر سبک زندگی به تدریج اشتیاق به فرزند آوری از بین رفته، سعی کردیم مشکلات استخدام زنان و مشکل مسکن خانواده ها را بررسی کنیم.
لاجوردی با بیان اینکه امروز بعد از گذشت 6 ماه از تصویب این قانون، دستگاه ها مکلفند که برای عملیاتی شدن آن اقدام کنند؛ ادامه داد: از جمله آنها وامی است که برای نوزادان داده می شود؛ فرزند اول 20 میلیون، فرزند دوم 40 میلیون و فرزند سوم 60 میلیون تومان و این روند ادامه خواهد داشت؛ همچنین مسکن باید در اختیار خانواده هایی که دارای فرزند سوم به بعد می شوند قرار داده شود؛ برای این موضوع در تهران وزارت راه و مسکن اعلام کرد به دلیل کمبود زمین، یک واحد مسکونی در اطراف تهران به آنها داده می شود و تامین مسکن خانواده ها یکی از دغدغه های مهم خانواده ها برای فرزندآوری است.
این نماینده مجلس گفت: برای حفط تکریم زنان و مادران، وزارت راه و شهرسازی و شهرداری موظف شدند فضاهای‌ مناسبی را در اختیار مادران قرار دهند تا از این فضاها استفاده‌کنند؛ همچنین 9 ماه مرخصی زایمان و برای فرزندان دو قلو 12 ماه مرخصی و اعطای حقوق و مزایا به‌صورت ماهانه در نظر گرفته شده است، علاوه بر این به ازای هر فرزند یک سال به سن استخدام افزوده می شود.
وی با بیان اینکه امیدواریم اجرایی شدن این قانون نقش موثری در تشویق خانواده ها به فرزندآوری داشته باشد، عنوان کرد: در ماده 71 این قانون، ضمانت اجرایی  آن پیش بینی شده و برای مستنکفین از این قانون در دستگاه ها مجازات هایی درنظر گرفته شده و بر اجرای این قانون تاکید شده است و امیدواریم با این قانون بتوانیم در آینده ای نه چندان دور کشورمان را از سالمندی نجات دهیم.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: تامین مسکن خانواده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۵۱۳۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختصاص ۶۰ هکتارزمین در شهرستان بستان آباد برای نهضت ملی مسکن، جوانی جمعیت و فرزندآوری

علیرضا توری  در جلسه مسکن شهرستان بستان آباد با بیان اینکه شهرستان بستان آباد پیشرو در اجرای طرح نهضت ملی مسکن در کشور بوده  گفت:در شهرستان بستان آباد تا به امروزبرای ۷۲ واحد زمین تحویل داد شده و اکثر آنها تکمیل و سکونت در آنها وجود دارد.

وی با بیان اینکه چهار هزار نفر در این شهرستان در فاز‌های دوم برای دریافت زمین ثبت نام کرده اند افزود:بعد از پالایش ۳۴۲ نفر حائز شرایط دریافت زمین شده اند که برای آن‌ها زمین تدارک دیده شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • ۲۳۰۰ قطعه زمین ویژه‌ طرح جوانی جمعیت در بیرجند آماده واگذاری است
  • انتقاد از کم کاری برخی از ارگانها در حمایت از فرزند آوری
  • داریوش ارجمند: تمدن‌ها با کاهش جمعیت از بین می‌روند
  • تامین اجتماعی از اجرای قانون مرخصی زایمان دوقلوها امتناع می کند
  • زندگی با چندفرزند لذت بخش است
  • کبودراهنگ در فرزندآوری پیشتاز است
  • رتبه نخست شهرستان کبودراهنگ در فرزندآوری استان همدان
  • بنیان خانواده باید در جامعه حفظ و تقویت شود
  • اختصاص ۶۰ هکتارزمین در شهرستان بستان آباد برای نهضت ملی مسکن، جوانی جمعیت و فرزندآوری
  • رئیس اداره جمعیت وزارت بهداشت خبر داد؛ افزایش میل خانواده‌ها به فرزند دوم و سوم