Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از النشره، میشل عون روز گذشته (جمعه) در کاخ ریاست جمهوری با ژنرال «مایکل کوریلا» رئیس فرماندهی مرکزی آمریکا درغرب آسیا، (سنتکام) و «دوروتی شیا» سفیر آمریکا در بیروت دیدار و گفتگو کرد.

میشل عون ابراز امیدواری کرد که واشنگتن تلاش‌ها در راستای تعیین مرزهای دریایی لبنان با رژیم صهیونیستی را ازسر بگیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دو طرف در این دیدار درخصوص همکاری‌های موجود میان ارتش آمریکا و ارتش لبنان گفتگو کردند.

رئیس پارلمان لبنان اکتبر ۲۰۲۰ از توافق بر سر چارچوب مذاکرات ترسیم مرزی خبر داد و لبنان برای تعیین چارچوب مذاکرات بر توافق آوریل، قطعنامه ۱۷۰۱ سازمان ملل، برگزاری نشست‌ها در مقر نیروهای سازمان ملل در جنوب لبنان (الناقوره) و تحت نظارت این سازمان و همزمان بودن ترسیم مرزهای دریایی و زمینی اصرار داشته است.

کل مساحت نفتی آب‌های منطقه‌ای لبنان حدود ۲۲ هزار کیلومتر مربع است و مساحتی که با رژیم صهیونیستی بر سر آن منازعه وجود دارد به ۸۵۴ کیلومتر مربع می‌رسد. این مساحت مورد منازعه به ۱۰ منطقه یا بلوک تقسیم شده که بلوک نفتی شماره ۹ یکی از آن است.

تاکنون پنج دوره مذاکرات غیرمستقیم برای تعیین مرزهای دریایی میان لبنان و رژیم صهیونیستی در دفتر یونیفل (نیروهای حافظ صلح سازمان ملل در جنوب لبنان) واقع در منطقه رأس ناقوره در جنوب لبنان برگزار شده است. این پنج دوره مذاکرات از ۱۴ اکتبر ۲۰۲۰ تا ۱۴ مه ۲۰۲۱ برگزار شدند و هیأت مذاکره‌کننده لبنانی در دور پنجم مذاکرات بر حق خود در مرزهای دریایی مطابق قانون دریانوردی پافشاری کرد و پس از آن مذاکرات متوقف شدند.

کد خبر 5495519

منبع: مهر

کلیدواژه: میشل عون لبنان رژیم صهیونیستی روسیه اوکراین ایالات متحده امریکا ناتو رژیم صهیونیستی فلسطین فنلاند مسکو سوئد عراق لبنان جنگ اوکراین جو بایدن حمله روسیه به اوکراین رژیم صهیونیستی مرزهای دریایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۵۲۰۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عرضه «نامه‌ای از جنوب» در کتابفروشی‌ها

به گزارش خبرنگار مهر، کتاب «نامه‌ای از جنوب» نوشته عزت الله الوندی به‌تازگی توسط انتشارات خط مقدم منتشر و روانه بازار نشر شده است. این‌رمان نوجوان دربرگیرنده زندگی‌نامه داستانی شهید سمیر قنطار است.

«سمیر قنطار» در سال ۱۹۶۲ در روستای «عبیه» متولد شد؛ روستایی که به دلیل مشرف بودن بر «بیروت» از موقعیت جغرافیایی استراتژیکی برخوردار بوده و هست. وی سال‌های اولیه تحصیلات خود را در روستایش سپری کرد. قنطار از جمله برجسته‌ترین شخصیت‌های مقاومت لبنان به شمار می‌رود که مبارزه با رژیم صهیونیستی را از دیرزمان آغاز کرده بود.

پس از یورش اول رژیم صهیونیستی به لبنان در سال ۱۹۷۸، قنطار به مبارزه علیه صهیونیست‌ها در جنوب لبنان به ویژه در منطقه «الطیبه» پرداخت. وی در تاریخ ۳۱ ژانویه سال ۱۹۷۸ تلاش کرد تا در مرزهای مشترک اردن و لبنان در منطقه «بیسان» عملیاتی را علیه نظامیان صهیونیست انجام دهد. این عضو برجسته مقاومت لبنان به همراه چند عضو دیگر از جبهه آزادی‌بخش فلسطین در همان زمان توسط دستگاه اطلاعات اردن برای اولین بار بازداشت شد و پس از سپری کردن ۱۱ ماه حبس سرانجام در تاریخ ۲۵ دسامبر سال ۱۹۷۸ از زندان آزاد شد.

قنطار در طول حیات سیاسی نظامی خود همواره از مسأله فلسطین حمایت کرد و تلاش خود را برای احقاق حقوق مردم مظلوم این کشور به کار بست. وی در سال ۱۹۷۹ یک عملیات ضد صهیونیستی را در شهرک صهیونیست نشین «نهاریا» ترتیب داد. قنطار که با چند تَن از هم‌قطارانش به وسیله یک قایق از راه دریا خود را به سرزمین‌های اشغالی رسانده بود، قصد داشت تا با گروگان گرفتن شماری از نظامیان رژیم صهیونیستی، آنها را با اسرای مقاومت در بند این رژیم مبادله کند. عملیاتی که قنطار قصد انجام آن را داشت از ساعت ۲ بامداد آغاز شد و تا ساعتی از صبح نیز ادامه پیدا کرد. در طول مدت عملیات، تبادل آتش میان تیم قنطار و نظامیان صهیونیست به کشته شدن چند عنصر امنیتی این رژیم و زخمی شدن شماری دیگر منجر شد.

پس از گذشت ۴۰ سال مقاومت در عرصه‌های مختلف، در ساعت ۱۰ و ۱۵ دقیقه شب گذشته جنگنده‌های دشمن صهیونیستی به یک ساختمان مسکونی در منطقه جرمانا در حومه دمشق حمله کردند که منجر به شهادت سمیر قنطار و شماری از شهروندان سوریه شد.

در بخشی از این‌کتاب می‌خوانیم:

سنا، رو به غروب، به تخته سنگی تکیه داده بود و خورشید را نگاه می‌کرد که در دوردست‌ها با سرخ‌ترین رنگ فرو می‌رفت؛ انگار قرار نبود دیگر از شرق سر بزند. در فکر سمیر بود. چند روز از دستگیری اش گذشته بود و کسی از سرنوشتش خبر نداشت.

سنا، قطره‌های اشک روی گونه اش را پاک کرد و با خود گفت: قوی باش، دختر! داداش کوچولوت بر می گرده.

صدای غرشی توی آسمان پیچید؛ اما اگرچه بهار بود، ابری در آسمان دیده نمی‌شد. پس این غرش رعد نبود؛ صدای گذشتن هواپیمایی تیزپرواز بود که نزدیک و نزدیک تر می‌شد. سنا به سمت خانه دوید. از جایی که همیشه با برادرش به دیدن غروب می‌آمد، تا خانه راهی نبود. سراسیمه در زد و مادر را که پشت در دید آرام گرفت و خودش را در آغوش او انداخت. اما درست در همین لحظه اولین بمب توی حیاط افتاد و همه چیز را چون گردابی وحشی در هم پیچید. دومی و سومی هم فرود آمد. همه در خانه بودند جز سمیر؛ پدر و برادران و خواهران و مادر و سنا که غمخوار همیشگی او بود. حالا خانه به ویرانه‌ای تبدیل شده بود که از آن دود بلند می‌شد.

این‌کتاب با ۱۵۱ صفحه، شمارگان هزار نسخه و قیمت ۱۲۰ هزار تومان عرضه شده است.

کد خبر 6061128 فاطمه میرزا جعفری

دیگر خبرها

  • حمله پهپادی مقاومت عراق به ساختمان وزارت جنگ رژیم صهیونیستی/دیده‌بان حقوق بشر اروپا : نیروهای اسرائیلی بسیاری از منازل را در حالی که ساکنان آنها در داخل آن‌هابودند به آتش کشیده‌اند/ حملات سنگین ارتش رژیم صهیونیستی به مرکز و غرب خان یونس / حمله موشکی گسترد
  • جنایت جدید اسراییل در جنوب لبنان/ دست‌کم ۶ تن شهید شدند
  • شهادت ۹ تن در حمله رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان
  • حمله هوایی رژیم صهیونیستی به یک مرکز درمانی در جنوب لبنان
  • بمباران سنگین مرکز اورژانس در لبنان
  • حزب‌الله: جنایت «الهباریه» بی‌پاسخ نخواهد ماند
  • بمباران سنگین مرکز اورژانس در لبنان توسط رژیم صهیونیستی
  • حمله هوایی رژیم صهیونیستی به یک مرکز پزشکی و امدادی در لبنان
  • «نامه‌ای از جنوب» در کتابفروشی‌ها عرضه شد
  • عرضه «نامه‌ای از جنوب» در کتابفروشی‌ها