Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-25@19:31:56 GMT

زنگ خطر برای کیفیت هوای تهران به صدا درآمده است؟

تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۵۲۲۳۱

زنگ خطر برای کیفیت هوای تهران به صدا درآمده است؟

به گزارش گروه شهری خبرگزاری فارس، سید محمدمهدی میرزائی قمی درباره وضعیت هوای پایتخت در اردیبهشت‌ و اینکه آیا زنگ خطر برای کیفیت هوای تهران به صدا درآمده است؟ اظهارداشت: در همه روزهای آلوده، شاخص آلاینده ذرات معلق بود،  تعداد قابل توجه روزهای آلوده، متأثر از ورود گرد و غبار و ریزگردها از کشورهای همسایه به هوای تهران و سایر نقاط کشور بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه آلاینده ذرات معلق کوچک‌تر از دو و نیم میکرون طی همه روزهای آلوده، فراتر از حد مجاز بود، اظهار کرد: در این میان، طی ۳ روز، همزمان آلاینده ذرات معلق کوچک‌تر از ده میکرون نیز در شرایط نامطلوب قرار گرفت.

میرزائی قمی با بیان اینکه در روز ۱۸ اردیبهشت، آلاینده ذرات معلق کمتر از دو و نیم میکرون با عدد ۱۵۶ در شرایط ناسالم بود و در همین روز، آلاینده ذرات معلق کوچک‌تر از ده میکرون نیز با شاخص ۱۴۸ در آستانه شرایط ناسالم قرار گرفت، تصریح کرد: همچنین در روز ۲۷ اردیبهشت، ذرات معلق کوچک‌تر از ده میکرون با عدد ۱۶۳، بیشترین شاخص اردیبهشت را به خود اختصاص داد و در کنار آن، شاخص ذرات معلق کوچک‌تر از دو و نیم میکرون نیز با شاخص ۱۵۹ در شرایط ناسالم قرار گرفت.

مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران با اعلام اینکه نکته حائز اهمیت در این میان، آن است که برخلاف اردیبهشت سال جاری، در اردیبهشت سال گذشته، هیچ روز آلوده‌ای در شهر تهران ثبت نشده بود و همه روزها در شرایط قابل قبول قرار داشت، ادامه داد: با توجه به طوفان‌های گرد و غباری که در سال جدید در کشور رخ داد و علاوه بر بسیاری از شهرهای کشور، شهر تهران را نیز متأثر کرد، با تحلیل تصاویر ماهواره‌ای منشاء اصلی گرد و غبارهای اخیر، کشورهای همسایه شناسایی شد و همچنین بر اساس رصدها و مدل‌های مربوطه پیش‌بینی می‌شود که این پدیده کماکان گریبانگیر کشور و شهر تهران باشد.

وی خاطرنشان کرد: این امر می‌تواند زنگ خطری برای کیفیت هوای شهر تهران باشد و لازم است که موضوع در سطح ملی و در قالب دیپلماسی محیط زیستی مورد پیگیری قرار گیرد.

 در روز ۲۶ اردیبهشت، آلاینده ازن با رشد قابل توجه به عدد ۹۷ رسیده و در آستانه شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس قرار گرفت؛ آلاینده‌ای که در روزها و ماه‌های آینده می‌تواند به عنوان آلاینده شاخص شهر تهران مطرح شود.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: زنگ خطر کیفیت آلودگی هوا آلاینده ذرات معلق شرایط ناسالم هوای تهران کیفیت هوای قرار گرفت شهر تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۵۲۲۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت آلودگی هوای تهران در خنک ترین روز بهاری | نقشه میزان آلاینده ها در هر منطقه را ببینید

به گزارش همشهری آنلاین، دیروز (۴ اردیبهشت) تهران روز بارانی را پشت سر گذاشت و میانگین آلاینده شاخص هوای پایتخت (ذرات معلق کمتر از ۲.۵میکرون) طی ۲ ساعت گذشته، عدد ۷۶ را نشان می دهد که بیانگر کیفیت مطلوب است. البته اکنون شاخص هوا با میانگین ۸۶ وضعیت قابل قبول را نشان می دهد. همچنین اکنون ۱۸ ایستگاه زرد (قابل قبول) و ۵ ایستگاه هم نارنجی (ناسالم) هستند.

شاخص کیفیت هوا(AQI) صفر تا ۵۰ هوا پاک ۵۱ تا ۱۰۰ هوا قابل قبول(سالم) یا متوسط ۱۰۱ تا ۱۵۰ هوا ناسالم برای گروه‌های حساس ۱۵۱ تا ۲۰۰ هوا ناسالم ۲۰۱ تا ۳۰۰ هوا بسیار ناسالم ۳۰۱ تا ۵۰۰ هوا خطرناک

کد خبر 846850 منبع: همشهری آنلاین برچسب‌ها شهردارى تهران تهران شركت كنترل كيفيت هواى تهران

دیگر خبرها

  • کیفیت هوای کلانشهر اصفهان سالم است
  • شاخص آلودگی هوای اصفهان امروز پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ + آخرین وضعیت
  • کیفیت هوای تهران در ششمین روز از اردیبهشت
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • شاخص آلودگی هوای اصفهان امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ + آخرین وضعیت
  • هوای تهران همچنان مطلوب است
  • وضعیت آلودگی هوای تهران در خنک ترین روز بهاری | نقشه میزان آلاینده ها در هر منطقه را ببینید
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • تنفس هوای مطلوب در تهران بارانی
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق