Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی امرایی عضو کمیسیون آموزش دیده‌بان شفافیت و عدالت کشور در گفت‌وگو با خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس اظهار کرد: مصوبه کنکوری شورای عالی انقلاب فرهنگی هنوز از سوی رئیس‌جمهور ابلاغ نشده است اما برخی‌ افراد جلساتی را برای نوشتن آیین‌نامه آن برگزار می‌کنند؛ در حالی که این مصوبه در دفتر رئیس‌جمهور و توسط شخص رئیس‌جمهور در حال بررسی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تأکید بر اینکه مصوبه‌ای که هنوز ابلاغ نشده، مدارس کشور ما را دچار التهاب کرده است، گفت: درس‌های فرهنگ‌ساز که در کلاس‌های عمومی تدریس می‌شود، مورد بی‌مهری قرار گرفته است و روز به روز جمعیت دانش‌آموزان در این کلاس ها کمرنگ‌تر می‌شود و این اولین پیامد مصوبه ابلاغ نشده است که می‌گوید قرار نیست از دروس عمومی در کنکور سؤالی طراحی شود.

*داوطلبان باید برای معدل 20 بجنگند چون تأثیر معدل قطعی می‌شود 

امرایی با بیان اینکه کتاب‌های جدید وارد بازار شده است، گفت: داوطلبان باید برای معدل ۲۰ بجنگند چون تأثیر معدل قطعی می‌شود و اگر تأثیر معدل قطعی شود به این معنی است که یک چرخه مالی جدیدی بر بازار مؤسسات کنکوری اضافه می‌شود.

وی تصریح کرد: هزینه خانواده‌ها مغذی چرخه مالی مؤسسات است؛ یعنی داوطلبی که تاکنون یک کتاب کنکوری برای درسی مثل ریاضی خریده است، باید یک کتاب ارتقای معدل برای درس ریاضی هم بگیرد. چون درس ریاضی هم در کنکور می‌آید و هم معدلش در کنکور تأثیر قطعی دارد.

* فشار مضاعف مالی به خانواده‌ها با مصوبه کنکوری شورای عالی انقلاب فرهنگی

عضو کمیسیون آموزش دیده‌بان شفافیت و عدالت گفت: هدف اول از بررسی این دست طرح‌ها این بود که فشار مالی به خانواده‌ها کمتر شود و چرخه مالی بازار مؤسسات را کمتر کنیم اما متاسفانه برعکس آن اتفاق افتاد و فشار مضاعفی به خانواده‌ها وارد شده و چرخه مالی بازار مالی مؤسسات دو برابر می‌شود.

وی با بیان اینکه مجلس باید در این زمینه ورود کند، گفت: مجلس باید با توجه به وضع اقتصادی موجود ورود کند و نباید تصمیماتی را بگیریم که خانواده‌ها بیشتر در تنگنای اقتصادی قرار بگیرند.

* وزارت آموزش و پرورش به صراحت اعلام کرد که برای سال 1402، آمادگی ندارد

امرایی با تأکید بر اینکه این مصوبه ابلاغ نشده است، افزود: این مصوبه توسط شخص رئیس‌جمهور، معاونان وی و به خصوص معاون حقوقی و معاون پیگیری‌های ویژه دنبال می‌شود.

وی با اشاره به جلسه‌ای در نهاد ریاست‌جمهوری درباره مصوبه کنکوری شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد، اظهار کرد: در آن جلسه، وزارت آموزش و پرورش به صراحت اعلام کرد که برای سال ۱۴۰۲، آمادگی ندارد و به اتفاق آرا همه حضار اعلام کردند که این مصوبه برای سال ۱۴۰۲ مسکوت بماند تا برای سال‌های آینده تصمیم‌گیری بهتری انجام شود.

* آموزش و پرورش زیرساخت برگزاری امتحان نهایی برای 2 میلیون دانش‌آموز را دارد؟

امرایی گفت: در مصوبه کنکوری شورای عالی انقلاب فرهنگی آمده است که برای پذیرش سال ۱۴۰۲، سابقه تحصیلی پایه دوازدهم و برای پذیرش سراسری سال ۱۴۰۳، سابقه تحصیلی پایه‌های یازدهم و دوازدهم و برای پذیرش سراسری از سال ۱۴۰۴ به بعد، سابقه تحصیلی پایه‌های دهم، یازدهم و دوازدهم دوره متوسطه دوم، ملاک محاسبه نمره کل سابقه تحصیلی خواهد بود.

وی اضافه کرد: بر این اساس، اگر قرار است سابقه تحصیلی پایه‌های یازدهم و دوازدهم در کنکور ۱۴۰۳ و سابقه تحصیلی پایه‌های دهم، یازدهم و دوازدهم در کنکور ۱۴۰۴ تأثیر داشته باشد، پس باید امتحانات برای هر سه پایه دهم، یازدهم و دوازدهم در سال ۱۴۰۲ نهایی باشد. حال اگر فرض کنیم که به طور میانگین ۶۰۰ هزار دانش آموز در هر پایه دهم، یازدهم و دوازدهم داشته باشیم، آیا آموزش و پرورش زیرساخت لازم برای برگزاری امتحانات نهایی یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر دارد.

عضو کمیسیون آموزش دیده‌بان شفافیت و عدالت تصریح کرد: به این عدد باید دانش‌آموزانی که برای ترمیم معدل هم در امتحانات نهایی شرکت می‌کنند را اضافه کنیم که رقم بالایی می‌شود و به 2 میلیون نفر و حتی بیشتر هم می‌رسد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: علی امرایی مصوبه کنکوری شورای عالی انقلاب فرهنگی سابقه تحصیلی پایه یازدهم و دوازدهم آموزش و پرورش ابلاغ نشده خانواده ها رئیس جمهور چرخه مالی سال ۱۴۰۲ برای سال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۵۲۶۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خراسان رضوی همیشه در آموزش اوتیسم پیشگام بوده است

به گزارش قدس خراسان، جواد روحانی امروز ۴ اردیبهشت‌ماه، در سمینار اوتیسم با موضوع آشنایی با عوامل تاثیرگذار در اختلال اوتیسم و درمان اختلال آگاهی‌بخشی و بازگویی تجارب زیسته مادران و معلمان‌ که در دانشکده علوم‌تربیتی و روان‌شناسی دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد، اظهار کرد: ما در مدارس خود آموزش واحدی برای نوآموزان و دانش‌آموزان اوتیسم نداریم. ده‌ها آموزش برای آن‌ها تعیین شده که با توجه به شرایط و توانمندی هر دانش‌آموز و سطح‌بندی طیف اوتیسم است.

رئیس آموزش‌وپرورش استثنایی استان خراسان رضوی با بیان اینکه خراسان رضوی همیشه در آموزش اوتیسم پیشگام بوده است، عنوان کرد: اولین مدرسه اوتیسم در استان ۱۵ سال پیش با ۳۰ دانش‌آموز شروع به کار کرد. در دو، سه سال گذشته ۲۱۴ دانش‌آموز طیف اوتیسم داشتیم، سال گذشته ۳۲۰ نفر بودند و در سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۳ در سامانه ۴۲۵ نفر دانش‌آموز طیف اوتیسم ثبت شده است.

وی افزود: ۱۵ سال پیش یک مدرسه اوتیسم داشتیم که الان به ۱۰ مدرسه رسیده، ۵ مدرسه در مشهد و ۵ مدرسه در نیشابور، تربت جام، تربت حیدریه و سبزوار قرار دارد. در گناباد نیز ۷، ۸ دانش‌آموز شناسایی شدند و برای آن‌ها کلاس تشکیل شده است.

روحانی بیان کرد: بسیاری از خانواده‌ها این اختلال را پنهان می‌کنند و ممکن است مراجعه نکنند. شاید هزاران نفر دیگر هنوز در خانه‌ها هستند. قدم‌های خوبی در استان برای دانش‌آموزان طیف اوتیسم برداشته شده و در محتوای آموزشی پیشگام هستیم. اولین استانی هستیم که مرکز پیش‌دبستانی تخصصی و کودکستان استثنایی برای این گروه داریم.

رئیس آموزش‌وپرورش استثنایی استان خراسان رضوی با اشاره به اینکه مهمترین چالش‌های ما در اختلال طیف اوتیسم پذیرش این دانش‌آموزان و نوآموزان است، تصریح کرد: چالش ما با والدین است که شاید پذیرشد این اختلال را نداشته باشند که بچه را نگه دارند به این امید که بهبود پیدا کنند. والدین و افراد جامعه باید تفاوت‌های فردی را بپذیرند و نگاه خود را تغییر دهند.

وی ادامه داد: نهادهای اجتماعی، نهادهای دولتی و غیر دولتی و شهرداری‌ها باید پارک‌های ویژه‌ای را مناسب‌سازی کنند و بخش سرگرمی برای افراد خانواده بگذارند. مبلمان شهری باید برای این دانش‌آموزان مناسب‌سازی شود. در زمینه ایاب و ذهاب مشکلاتی وجود دارد.

روحانی اضافه کرد: در زمینه محتوای آموزشی نیز هنوز نتوانستیم محتوای آموزشی خاص برای دانش‌آموزان تعریف کنیم و هنوز بر اساس محتواهای کم‌توان ذهنی آموزش می‌دهیم اما همکاران ما با تلاشی که داشتند کتاب‌هایی را تعریف کردند که آموزش تصویری دارد.

رئیس آموزش‌وپرورش استثنایی استان خراسان رضوی خاطرنشان کرد: دانشگاه فردوسی مشهد پیشنهاد دادند تفاهم‌نامه‌ای امضا شود و دانشجویان در درس آشنایی با دانش‌آموزان با نیازهای ویژه یا اختلالات رفتاری، بازدیدی از مدارس ما داشته باشند و با طیف اوتیسم آشنا شوند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • ۵۰ حوزه امتحان نهایی در استان سمنان تجهیز شده است
  • آموزش عملی آمادگی دفاعی ۱۰ هزار دانش‌آموز قزوینی
  • ۱۴۰هزار دانش آموز در امتحانات نهایی خوزستان شرکت می‌کنند
  • ستاد پشتیبانی آزمون برای امتحان نهایی در استان سمنان تشکیل شود
  • ۱۴۰ هزار دانش‌آموز خوزستانی در امتحانات نهایی شرکت می‌کنند
  • گلایه داوطلبان از عدم فعالسازی گزینه ثبت نام آزمون ترمیم معدل در سایت مای مدیو
  • خراسان رضوی همیشه در آموزش اوتیسم پیشگام بوده است
  • مدیریت اضطراب دانش آموزان کنکوری
  • ضرورت توجه به افزایش معدل امتحانات نهایی دانش‌آموزان
  • لزوم تلاش برای افزایش معدل امتحانات نهایی دانش‌آموزان