Web Analytics Made Easy - Statcounter

مجتبی قزاق میری گفت: دولت و مردم در حمایت از کالای ایرانی نقش پررنگی دارند و تحقق شعار سال نیز در گروه همکاری همه در حمایت از تولید است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از مجتبی قزاق میری؛ کارشناس سیاسی در گفت و گو با خبرنگار عصرهامون با اشاره به نقش مردم در تحقق شعار سال بیان کرد: مقام معظم رهبری با انتخاب شعار سال "تولید، دانش بنیان، اشتغال آفرین" دغدغه ها را مشخص تر و ریزتر بیان کردند، لذا باید از این شعار درس گرفت و چاره اندیشی اساسی شود، مردم به نوعی در تحقق شعار سال که از سوی رهبر معظم انقلاب مطرح شد  نقش مهم و اساسی دارند و مسئولان باید بسترهای لازم را برای تولید فراهم کرده، تا با استفاده از دانشگاه های دانش بنیان پشتیبانی های لازم را انجام دهند و باعث اشتغال آفرینی شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 
وی افزود: مردم معتقدند دولت و حاکمیت نقش مهمی در حمایت از تولید و تحقق شعار سال دارند و البته مردم نیز باید در کنار دولت به تولید داخلی باور داشته باشند و در حمایت از تولیدکنندگان از خرید تولیدات خارجی بپرهیزند، که البته این هم مستلزم ارتقا کیفیت کالاهای داخلی است.
 
و ادامه داد: به برکت خون شهدا بعد از پیروزی شکوهمند انقلاب، استقلال و اقتدار سیاسی ایران اسلامی و ملت ایران محقق شد اما برای رسیدن به استقلال و اقتدار اقتصادی همچنان باید مجاهدت ها و تلاش های همگانی و جهادی ادامه یابد و ما دانشگاهیان نیز باید گام هایی را در این ارتباط برداریم تا با همکاری و مشارکت با تمامی دست اندرکاران شعار سال محقق شود.
 
کارشناس سیاسی با اشاره به حمایت از تولید داخلی با جذب سرمایه گذاران تصریح کرد: تولید داخلی نیاز به سرمایه گذاری دارد و سرمایه گذاران باید دغدغه ای برای سرمایه گذاری نداشته باشند تا از این طریق تولید در کشور ما رونق یابد.
 
امنیت روانی و اقتصادی سرمایه گذاران نقطه قوت برای پویایی بخش تولید است

وی گفت: امنیت روانی و اقتصادی سرمایه گذاران و افزایش حس اعتماد آنان می تواند نقطه قوتی برای پویایی این بخش باشد، باید توجه داشت که پیشگیری از واردات برخی کالاهای مشابه تولید داخل باید در دستور کار و جزء درخواست ها از سطوح ملی باشد.
 
وی ادامه داد: شعار امسال مسئولیت مدیران و مسئولان ارشد و متوسط کشور و همچنین دانشگاه ها را نشانه گرفته تا برای عزت، استقلال، سربلندی و رفع گرفتاری های معیشت مردم ایران با تدبیر، تلاش مضاعف و دقیق باعث تولید بیشتر و اشتغالزایی شده واز محصولات ایرانی حمایت کنند.
 
قزاق با اشاره به بهبود اشتغالزایی در کشور و رونق اقتصادی زمینه خودکفایی و تقویت قدرت بین المللی را به همراه دارد تشریح کرد: بدون تردید یکی از مهم‌ترین مشکلات فعلی حاکم بر کشور، مشکلات بخش تولید و چالش‌هایی است که تولید کنندگان با آن‌ها دست و پنجه نرم می‌کنند، مدیران دستگاه‌ها باید آسیب ها و موانع پیش‌روی تولید را شناسایی و پیشنهادات عملیاتی را در قالب برنامه‌های کمی و کیفی تهیه و ارائه کنند و یکی از پایه های مهم قدرت و استقلال اقتصادی، رفاه اجتماعی و مناسب شدن وضعیت معیشت آحاد مردم ایران اسلامی، توجه به تولید است که این امر بسیار مهمی است.
 
وی گفت: امروز در جنگ اقتصادی هستیم، سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی در خط مقدم جنگ اقتصادی نیاز به پشتیبانی دارند لذا این مهم باید توسط دستگاه های دولتی و حاکمیتی مورد توجه جدی قرار گیرد تا بابهبود اشتغالزایی در کشور و رونق اقتصادی، باعث خودکفایی و تقویت قدرت بین المللی شود .
 
این کارشناس سیاسی با اشاره به وظیفه مسئولین جهت تحقق شعار سال اذعان کرد: باید همکاری‌های لازم از بدنه مدیریتی تا اجرا در راستای تحقق شعار سال به کار گرفته شود تا تولید، اشتغال و مسئله دانش بنیان تحقق پیدا کند.
 
وی خاطرنشان کرد: جهت تحقق شعار سال علاوه بر تغییر رویه مسئولین اجرایی باید به سراغ قانونگذاران رفته و اصلاحات لازم را با استفاده از خرد جمعی اندیشمندان جامعه در قوانین جاری تجاری و اقتصادی کشور معمول و پس از انجام اصلاحات لازم در این قوانین و مقررات و مسدود نمودن راه‌های سوء استفاده و باز کردن مسیرهای بهبود می‌توان به تحقق شعار سال جاری امیدوارتر شد.
 
انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: حمایت از تولید سرمایه گذاران تحقق شعار سال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۵۳۰۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحقق ثبات اقتصادی با کم شدن هزینه‌های دولت

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، استاندار قم در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان گفت: در صورتی میتوان به ثبات اقتصادی رسید که از توان و ظرفیت بخش خصوصی به بهترین شکل ممکن استفاده و راه افزایش مشارکت مردم در سرمایه گذاری‌ها را تسهیل کرد.

سیدمحمدآقامیری افزود: با تمام توان از کسانی که در مسیر تولید و اشتغال جوانان قدم بر میدارند حمایت میکنیم.

وی ابراز امیدواری کرد: امسال با برنامه ریزی و تلاش‌های مستمر و جهادی مسئولان، گام‌های موثری در جهت بازگشایی واحد‌های نیمه فعال و غیرفعال برداشته و زمینه اشتغال جوانان فراهم شود.

دیگر خبرها

  • تحقق ثبات اقتصادی با کم شدن هزینه‌های دولت
  • مشارکت مردمی تضمین‌کننده امنیت غذایی کشور است
  • تعهد ۱۵۹۹ نفری اشتغال در کبودراهنگ
  • پیشگامی آذربایجان شرقی برای تحقق شعار سال
  • بانک‌های دشتی در تحقق شعار سال مشارکت و همکاری لازم داشته باشند
  • تعطیلی پنجشنبه ها از موانع اصلی عدم تحقق شعار سال است
  • رسیدگی به امور سرمایه‌گذاران و فعالان اقتصادی از اولویت‌های کاری منطقه آزاد چابهار است
  • در سفر‌های خارجی تحقق شعار سال در دستور کار قرار دارد
  • مسوولان برای مشارکت مردم در تولید طرح بدهند
  • تامین امنیت غذایی با منابع پایه فراسرزمینی